Urwane coś w układzie przeniesienia napędu...

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

OmO
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:29
Lokalizacja: Poznań

Urwane coś w układzie przeniesienia napędu...

Post autor: OmO »

Panowie,
dziś w moim oczku coś się "urwało", to chyba niespodzianka na "moje urodziny"...

Włączałem się do ruchu, szybciej niż powinienem (ale Pan tez przegiął z prędkością w mieście), lewoskręt, Koła na max w lewo, gaz w podłodze, auto ruszyło z kopyta, ale po wyprowadzeniu na prostą coś łupnęło jakby w lewym tylnym kole...

Auto zwolniło, silnik zwiększył obroty jakby stracił obciążenie, dokulałem się ostatnie 200 m do domu z lekkim odpychaniem mimo że pod małą górkę "jakby na drugim kole".

Co koledzy doradzają, na co zwrócić uwagę na początku, rzucając się jutro pod auto?

Półoś? Nic nie chrubotało głośno, nie waliło i nie wibrowało podczas tej powolnej jazdy. Mam nadzieję że usterka nie zrujnuje mnie finansowo.

Z góry dzięki za pomysły!

Pozdro
OmO
MB S210 E270CDI T '00 ELEGANCE
MB W202 C220D '95 ELEGANCE
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Jesteś pewien, że to w tylnym kole? Czasami pod odciążeniem potrafi "wybuchnąć" gumowa rura od intercoolera. Na dole za chłodnicą.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
holloww
Posty: 159
Rejestracja: 11 maja 2010, o 22:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

W tylnym kole rura od intercoolera ???? to jakiś wynalazek musi być albo spodek kosmiczny. Trzeba by podnieść to koło i sprawdzić czy dyferencjał jest OK, możliwe że coś w tylnym moście poszło i teraz ciągnie tylko na jedno koło.
www.mercserwis.pl SERWIS SAMOCHODOWY
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

holloww pisze: możliwe że coś w tylnym moście poszło i teraz ciągnie tylko na jedno koło.
:shock: :shock: :shock:

Oczywiście mechanizm różnicowy ciągnie na jedno koło (podnieś jedno tylne koło i zobacz czy auto pojedzie ;-)) a dyfer jest połączony z sterownikiem silnika i kazał mu wejść w tryb serwisowy, toż ten stary w210 to naprawde musi być statek kosmiczny :lol:

Okular dobrze mówi, sprawdz czy nie spadła ci guma na intercoler`ze z lewej strony auta obok halogenu. Jeśli masz automat to właśnie taka będzie reakcja, silnik traci moc i zaczyna jechac jak by na półsprzegle a obroty idą w góre aby ciągnąć te mase żelaza.

Guma w ASO około 130 zł
OmO
Posty: 34
Rejestracja: 2 mar 2009, o 14:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: OmO »

"Oczywiście" rura do intercooler'a, po lewej stronie. :-o

Co ciekawe wcale się nie rozsadziła, tylko wypięła. Jednak na rurze idącej od połączenia z IC do góry przy połączeniu z IC widać uszkodzenie (rura nr 70 z załącznika). Na razie wyczyściłem i założyłem, jutro zamawiam nówkę. Do czasu wymiany będę jeździł "delikatnie".

"Okular", "Vax" wielkie dzięki za rozwiązanie sprawy, "holloww" dzięki również za chęć pomocy!

Niech moc będzie z Wami!

Pzdr
T
Załączniki
W210 Przewody turbo w 270CDI.jpg
MB S210 E270CDI T '00 ELEGANCE
MB W202 C220D '95 ELEGANCE
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości