Nierówna praca zimnego silnika e200
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 mar 2010, o 15:45
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
- Lokalizacja: Lublin
Walki ciąg dalszy, myślę że jestem na dobrej drodze :-> Postanowiłem nie wymieniać wszystkiego jak leci, ponieważ problem nie jest aż tak uciążliwy co by trzeba było go z dnia na dzień naprawić. Wymieniłem filtr paliwa, odłączyłem instalację gazową (była pewna sugestia, że może się gaz gdzieś tam zbierać i odpala na dwóch paliwach) i w drogę wietrzyć :lol: wtryski. Powrót do domu i zostawienie na noc. I tu mój mały błąd ponieważ po powrocie dodatkowo odłączyłem akumulator w celu resetu kompa (chciałem za szybko i wszystko na raz). Rano odpalam i szok, chodzi idealnie, ani jednego wahnięcia :-D Chwila pracy silnika na postoju i podłączenie z powrotem instalki gazowej. Kolejny dzień jazdy bez żadnych napraw i dziś rano znów zonk. I teraz nasuwają mi się trzy wnioski.
1. Dłuższa jazda na benzynie przeczyściła chwilowo układ paliwowy
2. Po resecie kompa przy odpalaniu nie złapał od razu żadnego błędu
3. Teoria ze zbierającym się gazem i odpalaniem na dwóch paliwach.
Sam z mechaniką nie wiele mam wspólnego ale będę kolejno swoje teorie sprawdzał może wreszcie coś z tego konkretnego wyniknie.
1. Dłuższa jazda na benzynie przeczyściła chwilowo układ paliwowy
2. Po resecie kompa przy odpalaniu nie złapał od razu żadnego błędu
3. Teoria ze zbierającym się gazem i odpalaniem na dwóch paliwach.
Sam z mechaniką nie wiele mam wspólnego ale będę kolejno swoje teorie sprawdzał może wreszcie coś z tego konkretnego wyniknie.
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
Vin WDB2100351A927048
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
- Lokalizacja: Lublin
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
- Lokalizacja: warszawa
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
- Lokalizacja: Lublin
Wyjąłem bezpiecznik od instalacji gazowej. Tu mamy link do tematu, co prawda inna marka ale myślę że zasada podobna.
http://www.peugeot-klub.pl/forum/viewth ... owstart=20
http://www.peugeot-klub.pl/forum/viewth ... owstart=20
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
Vin WDB2100351A927048
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
- Lokalizacja: warszawa
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
- Lokalizacja: Lublin
Po trzech kolejnych dniach i metodzie prób i błędów ograniczyłem swoje wnioski do jednego. Jedynie odłączenie akumulatora powoduje chwilowe ustanie problemu. I tu prośba do szanownych kolegów o podpowiedź, który czujnik może być za to odpowiedzialny?
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
Vin WDB2100351A927048
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
- Lokalizacja: warszawa
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam, mój problem jest identyczny jak wasz Panowie, patrząc na podpowiedz"fabel" eliminuję punkt pierwszy bo wszystkie te części zmieniłem na nowe, z punktu nr 2 wymieniłem filtr paliwa, sonda lambda, czujnik temp silnika i dalej jest to samo.
Nie wiecie czy w tym silniku jest jakiś czujnik, temperatury lub jakiś podobny który odpowiada za ssanie? Problem jest tylko nassaniu. Teraz jak są wysokie temp to na gaz przełącza mi się szyblo i wtedy też jest problem nawet na gazie czyli na pewno nie wina wtrysków. Zaznaczam że problem miałem już przez założeniem gazu.
Pozdrawiam
Nie wiecie czy w tym silniku jest jakiś czujnik, temperatury lub jakiś podobny który odpowiada za ssanie? Problem jest tylko nassaniu. Teraz jak są wysokie temp to na gaz przełącza mi się szyblo i wtedy też jest problem nawet na gazie czyli na pewno nie wina wtrysków. Zaznaczam że problem miałem już przez założeniem gazu.
Pozdrawiam
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
- Lokalizacja: Lublin
Panowie, odświeżę troszkę temat. Filtry powymieniane, czujnik temperatury płynu, ostatnio nawet przepływomierz, a problem jak był tak jest. Mało tego, pojawiają się nowe objawy. Otóż, o ile początkowo tylko na zimnym silniku "kulał" na benzynie to teraz nawet na ciepłym jest kłopot. Auto nie chce się rozpędzać, jak by mu paliwa brakowało. Niby chodzi na wszystkie gary ale jak by nie dostawał takiej dawki benzyny ile potrzebuje.
Ostatnio jeden znajomy powiedział mi jak odpalić auto na gazie przy sekwencji i powiem, że na tym paliwie jest OK. Przy odpalaniu na zimnym motorze nie strzela, nie faluje, rozpędza się jak trzeba. Czyli wina leży w samym układzie paliwowym. Ale gdzie?
Ostatnio jeden znajomy powiedział mi jak odpalić auto na gazie przy sekwencji i powiem, że na tym paliwie jest OK. Przy odpalaniu na zimnym motorze nie strzela, nie faluje, rozpędza się jak trzeba. Czyli wina leży w samym układzie paliwowym. Ale gdzie?
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
Vin WDB2100351A927048
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
u mnie prócz tego, że na zimnym gasł i falowały obroty to na ciepłym kulał jak jechałem, szarpał, gasł, nie zmieniał biegów na wyższe tylko ciągnął na obrotach, powyżej 100km/h zdychał i co zrobiłem? a no wypiąłem przepływkę - problem ustał - normalnie jak ręką odjął ...
Teraz rozglądam się za nowym przepływomierzem...
Powie mi ktoś czym grozi jazda z wypiętą kostką od przepływomierza?
Teraz rozglądam się za nowym przepływomierzem...
Powie mi ktoś czym grozi jazda z wypiętą kostką od przepływomierza?
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
- Lokalizacja: Lublin
Problem rozwiązany :-D .
Człowiek całe życie się uczy na błędach. Zamiast od razu pojechać do kogoś kompetentnego, to tak sam z oszczędności kombinuje :-P .
Okazało się, że krótka wizyta u polecanego mechanika z ASO MERCEDES i po sprawie. Człowiek podpiął SD, stwierdził błąd mieszanki. Po czym wyjął przepustnicę, wyczyścił, założył, coś tam w ustawieniach zaprogramował, przy okazji wyjął i umył przepływkę. Stwierdził, że można by powoli myśleć o nowej ponieważ wskazanie przepływomierza powinny być lepsze ale tragedii jeszcze nie ma. Na ta chwilę jeżdżę nadal na starej i jest naprawdę dobrze.
Pozdrawiam
Człowiek całe życie się uczy na błędach. Zamiast od razu pojechać do kogoś kompetentnego, to tak sam z oszczędności kombinuje :-P .
Okazało się, że krótka wizyta u polecanego mechanika z ASO MERCEDES i po sprawie. Człowiek podpiął SD, stwierdził błąd mieszanki. Po czym wyjął przepustnicę, wyczyścił, założył, coś tam w ustawieniach zaprogramował, przy okazji wyjął i umył przepływkę. Stwierdził, że można by powoli myśleć o nowej ponieważ wskazanie przepływomierza powinny być lepsze ale tragedii jeszcze nie ma. Na ta chwilę jeżdżę nadal na starej i jest naprawdę dobrze.
Pozdrawiam
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
Vin WDB2100351A927048
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości