Nierówna praca zimnego silnika e200

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bartekwolak3
Posty: 38
Rejestracja: 21 mar 2010, o 15:45

Post autor: bartekwolak3 »

Panowie wymiana filtr a powietrza i filtra paliwa rozwąze wasze problemy miałe mto samopaliwa
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

bartekwolak3 pisze:Panowie wymiana filtr a powietrza i filtra paliwa rozwąze wasze problemy miałe mto samopaliwa
wymieniłem 2 tygodnie temu ale problem pozostał
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
1982lukaszg
Posty: 27
Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 1982lukaszg »

Walki ciąg dalszy, myślę że jestem na dobrej drodze :-> Postanowiłem nie wymieniać wszystkiego jak leci, ponieważ problem nie jest aż tak uciążliwy co by trzeba było go z dnia na dzień naprawić. Wymieniłem filtr paliwa, odłączyłem instalację gazową (była pewna sugestia, że może się gaz gdzieś tam zbierać i odpala na dwóch paliwach) i w drogę wietrzyć :lol: wtryski. Powrót do domu i zostawienie na noc. I tu mój mały błąd ponieważ po powrocie dodatkowo odłączyłem akumulator w celu resetu kompa (chciałem za szybko i wszystko na raz). Rano odpalam i szok, chodzi idealnie, ani jednego wahnięcia :-D Chwila pracy silnika na postoju i podłączenie z powrotem instalki gazowej. Kolejny dzień jazdy bez żadnych napraw i dziś rano znów zonk. I teraz nasuwają mi się trzy wnioski.
1. Dłuższa jazda na benzynie przeczyściła chwilowo układ paliwowy
2. Po resecie kompa przy odpalaniu nie złapał od razu żadnego błędu
3. Teoria ze zbierającym się gazem i odpalaniem na dwóch paliwach.
Sam z mechaniką nie wiele mam wspólnego ale będę kolejno swoje teorie sprawdzał może wreszcie coś z tego konkretnego wyniknie.
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

przeczytaj 2x moja druga wypowiedz w temacie :)
1982lukaszg
Posty: 27
Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 1982lukaszg »

;-) czytałem. Wcześniej tak robiłem ale na krótkim dystansie. Teraz przegoniłem jakieś 25 km i to ostro :mrgreen:
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
piotrek1963
Posty: 5
Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrek1963 »

Do: 1982lukaszg " odłączyłem instalację gazową (była pewna sugestia, że może się gaz gdzieś tam zbierać i odpala na dwóch paliwach" Co rozumiesz pod słowem odłączyłem ? Całkowicie odłączyłeś gaz od elektroniki silnika czy tylko użyłeś przełącznika w kabinie?
1982lukaszg
Posty: 27
Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 1982lukaszg »

Wyjąłem bezpiecznik od instalacji gazowej. Tu mamy link do tematu, co prawda inna marka ale myślę że zasada podobna.
http://www.peugeot-klub.pl/forum/viewth ... owstart=20
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
piotrek1963
Posty: 5
Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrek1963 »

dziękuję spróbuję.

[ Dodano: 2010-06-20, 20:23 ]
Do: 1982lukaszg " Jak mógłbyś opisać dalsze efekty swojego działania byłbym ci wdzięczny.
1982lukaszg
Posty: 27
Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 1982lukaszg »

Po trzech kolejnych dniach i metodzie prób i błędów ograniczyłem swoje wnioski do jednego. Jedynie odłączenie akumulatora powoduje chwilowe ustanie problemu. I tu prośba do szanownych kolegów o podpowiedź, który czujnik może być za to odpowiedzialny?
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
piotrek1963
Posty: 5
Rejestracja: 2 cze 2010, o 23:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrek1963 »

Zamknąłem gaz zaworem i przejechałem ponad 100km .Rano sytuacja się powtórzyła falowanie nie ustało.Spróbuję z odłączeniem akumulatora.Robisz to wieczorem czy rano bezpośrednio przed odpaleniem?
DIABEL1980
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2009, o 21:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: DIABEL1980 »

Witam, mój problem jest identyczny jak wasz Panowie, patrząc na podpowiedz"fabel" eliminuję punkt pierwszy bo wszystkie te części zmieniłem na nowe, z punktu nr 2 wymieniłem filtr paliwa, sonda lambda, czujnik temp silnika i dalej jest to samo.
Nie wiecie czy w tym silniku jest jakiś czujnik, temperatury lub jakiś podobny który odpowiada za ssanie? Problem jest tylko nassaniu. Teraz jak są wysokie temp to na gaz przełącza mi się szyblo i wtedy też jest problem nawet na gazie czyli na pewno nie wina wtrysków. Zaznaczam że problem miałem już przez założeniem gazu.
Pozdrawiam
1982lukaszg
Posty: 27
Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 1982lukaszg »

Panowie, odświeżę troszkę temat. Filtry powymieniane, czujnik temperatury płynu, ostatnio nawet przepływomierz, a problem jak był tak jest. Mało tego, pojawiają się nowe objawy. Otóż, o ile początkowo tylko na zimnym silniku "kulał" na benzynie to teraz nawet na ciepłym jest kłopot. Auto nie chce się rozpędzać, jak by mu paliwa brakowało. Niby chodzi na wszystkie gary ale jak by nie dostawał takiej dawki benzyny ile potrzebuje.
Ostatnio jeden znajomy powiedział mi jak odpalić auto na gazie przy sekwencji i powiem, że na tym paliwie jest OK. Przy odpalaniu na zimnym motorze nie strzela, nie faluje, rozpędza się jak trzeba. Czyli wina leży w samym układzie paliwowym. Ale gdzie?
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Za małe ciśnienie na listwie/może pompa?/,zapieczone wtryski?/za mało jazdy na benzynie.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

u mnie prócz tego, że na zimnym gasł i falowały obroty to na ciepłym kulał jak jechałem, szarpał, gasł, nie zmieniał biegów na wyższe tylko ciągnął na obrotach, powyżej 100km/h zdychał i co zrobiłem? a no wypiąłem przepływkę - problem ustał - normalnie jak ręką odjął ...

Teraz rozglądam się za nowym przepływomierzem...

Powie mi ktoś czym grozi jazda z wypiętą kostką od przepływomierza?
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
1982lukaszg
Posty: 27
Rejestracja: 7 sty 2010, o 10:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 1982lukaszg »

Problem rozwiązany :-D .
Człowiek całe życie się uczy na błędach. Zamiast od razu pojechać do kogoś kompetentnego, to tak sam z oszczędności kombinuje :-P .
Okazało się, że krótka wizyta u polecanego mechanika z ASO MERCEDES i po sprawie. Człowiek podpiął SD, stwierdził błąd mieszanki. Po czym wyjął przepustnicę, wyczyścił, założył, coś tam w ustawieniach zaprogramował, przy okazji wyjął i umył przepływkę. Stwierdził, że można by powoli myśleć o nowej ponieważ wskazanie przepływomierza powinny być lepsze ale tragedii jeszcze nie ma. Na ta chwilę jeżdżę nadal na starej i jest naprawdę dobrze.
Pozdrawiam
E200 Elegance/'99 automat + STAG-4
Vin WDB2100351A927048
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 45 gości