Zamykanie-ryglowanie tylnej klapy-kombi

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Zamykanie-ryglowanie tylnej klapy-kombi

Post autor: Kucza »

Witam

Szukałem na forum ale nie znalazłem...

Mam problem z tylna klapą w kombi!

Zamykam bagażnik ładnie dociąga zamek i jest OK.
Włanczam alarm z kluczyka - drzwi sie ryglują a KLAPA nie :-(
Umnie w kluczyku- pilocie- rybce chyba sie to tak nazywa niema przycisku do klapy otwierania lub zamykania, moge tylko otworzyć lub zamknąć auto.2 przyciski są.

Sprawdziłem bezpieczniki w kanapie są OK. W tym urzadzonku pneumatycznym wszystkie wężyki podpięte są.
Nie ma opci zamknięcia na kluczyk klapy - zamek jest ale zaślepiony jakby nigdy nie było dziurki na klucz w niej.

Czy obędzie się bez zdejmowania tapicerki tylnej klapie?
Może już ktoś miał taki problem!
POMOCY- mam otwarte auto w centrum miasta!!!
Masakra.

PS. jak otworze klape tylną przy niby zaryglowanym aucie to alarm się na szczęście włączy :)

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Prawdopodobnie masz uszkodzony siłownik pneumatyczny centralnego zamka w klapie, lub
przewód pneumatyki złamał się na łączeniu (przelotce) klapa/buda.W dwie osoby łatwo znależć miejsce.W czasie zamykania i otwierania z uszkodzonego miejsca będzie słychać świst uchodzącego powietrza.Nie dotyczy to miejsca pod kanapą, gdzie pracuje pompa centralnego zamka.Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
kadrace
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2010, o 21:37
Lokalizacja: Gorzow Wlkp/Göteborg

Post autor: kadrace »

U mnie do niedawna bylo to samo. Rozebralem tapicerke, co okazalo sie bardzo latwe, gdyz plastikowe bolce sa podobnej konstrukcji co nity (dzeki temu nie ma problemu z ponownym zalozeniem), a nie jak w wiekszosci aut jednorazowe na wcisk. Wymienilem silownik i wszystko gra. Zlokalizowalem dziure w gumowej uszczelce w srodku silownika. Probowalem zalatac klejem, silikonem, pozniej latka rowerowa, wszystko na nic. Klej nie trzyma, silikon to samo, a latka za sztywna. Silownik w Szwecji kosztowal mnie 174 korony. Podejrzewam, ze w PL bedzie taniej. Szczelam, ze ok 50 zl.
MERCEDES-BENZ W210 240 Pb 98 r. kombi
MERCEDES-BENZ W124 200E 88 r.
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Witam ponownie

po szybkich oględzinach
- wskoczyłem na pake zamknołem klape i zaczołem się bawić ryglowaniem i odryglowaniem wozu.
Dziwne jakby właśnie pneumatyczne klekotanie dochodzi od nadkola - prawego - tam jest zmieniarka na cd umnie w wozie ale klekotanie dochodzi z głębszego rejonu za tą tapicerka ,hmmm... w samej klapie nie słychać zadnego odgłosu nazwijmy to - pneumatycznego.
Co się znajduje tam właśnie w nadkolu pod tapicerką ?
przez dziure w niej widze jakieś kabelki i wpięty bezpiecznik brązowy! głębiej nie mogłem zajżeć bez rozbierania tapicerki -
leje dzisiej i niedam rady tego rozebrac!.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

przypadkiem to nie jest wlew paliwa ? tez ryglowany przez CZ
kadrace
Posty: 30
Rejestracja: 14 maja 2010, o 21:37
Lokalizacja: Gorzow Wlkp/Göteborg

Post autor: kadrace »

idz po przewodach pneumatycznych a dojdziesz napewno docelu.
MERCEDES-BENZ W210 240 Pb 98 r. kombi
MERCEDES-BENZ W124 200E 88 r.
iwon06
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2010, o 13:18
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: iwon06 »

Witam mam ten sam problem ale znalazłam 2 kable niebieski i żółty- ten jest niepodpięty może przyczyna leży właśnie tu. Możesz mi powiedzieć gdzie powinnam go podpiąć? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Napisz jeszcze czy Ty rozwiązałeś swój problem z ryglowaniem
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Hey

No u mnie pomogl WD40 psikalem na mechanizm zamka od wewnatrz - po zdjeciu tapicerki i zamykajac i otwierajac auto z pilota pomagalem reka zamkowi sie zamykac i otwierac - po paru probach sie chyba "odpieklo" bo jakis bialy nalot byl na tym wszystkim - chyba kamien po wodzie bo najprawdopodobnie cieklo z wezyka tylnej spryskiwaczki.
PS. Teraz zjaral mi sie silniczek od wycierqaczek i malo auta nie spalilo!! Taka zadyma dymna była!.


Pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Powstał bałagan w nazewnictwie.Kombi S210 ma tylną pokrywę zamykaną przez mechaniczne
lekkie dociśnięcie po którym następuje dociągnięcie elektryczne.Później można zablokować
pokrywę (zamknąć) centralnym zamkiem z kluczyka elektronicznego lub kluczykiem mechanicznym w (orzechu) klapy.Centralny zamek jest pneumatyczny z pompą pod kanapą.
Na tym samym przewodzie co pokrywa stoi siłownik pneumatyczny wlewu paliwa i to on jest najczęściej winien temu, że pokrywa nie zamyka się.
Piszcie trochę konkretniej, bo trudno czasem się domyśleć o co chodzi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
iwon06
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2010, o 13:18
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: iwon06 »

W210 300TD 97r Kombi Elegance

Witam ponownie ja mam W210 jak Kucza i problem z ryglowaniem klapy. Słychać jak jest dociągana, ale nawet po zamknięciu centralnym zamkiem można ją otworzyć uchwytem i włącza się alarm. Mąż zdjął osłonę pod klapą i okazało się, że podpięty jest 1 wężyk drugi tylko zaślepiony. Może ktoś z was ma zdjęcie lub schemat jak i gdzie powinny one być podpięte. Wydaje mi się, że brakuje jakieś części z lewej strony.
Proszę o pomoc :cry: boję się cokolwiek zostawić w bagażniku.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Dosyć dziwne, powinien być tylko jeden "wężyk" najczęściej żółty i to jest zamykanie i otwieranie.Drugi to zapewne czarny przewód elektryczny do mikrowyłącznika zamka.Uruchamia dociąganie klapy i gasi oświetlenie kufra.Istnieje jeszcze "wężyk" do spryskiwacza szyby, ale jest wyżej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
(me: how)
Posty: 7
Rejestracja: 22 sie 2010, o 17:34
Lokalizacja: Sz-n

Post autor: (me: how) »

Ponieważ któryś z Szanownych Moderatorów był uprzejmy usunąć dwa moje posty w niniejszym temacie, jednak nie poinformował mnie, co było powodem jego akcji, ponawiam pytanie i prośbę o pomoc, a w przypadku chęci ponownego zamiatania proszę chociaż o dwa zdania wyjaśnienia, co jest nie tak.

Proszę o informację, czy szary króciec na końcu przewodu doprowadzającego powietrze do siłownika tylnej klapy w kombi ma prawo luźno siedzieć w obudowie siłownika, czy powinien absolutnie ciasno się w nim zapiąć? Po podpięciu podciśnienia mam tam kilka mm luzu, tzn. szarą "wtyczkę" można jeszcze dopchnąć ręką kilka mm - dopchnięta w ten sposób - wraca 3-4 mm. Znalazłem tam o-ring, ale wg mnie to właśnie na tym połączeniu jest przeciąg. Jak to powinno wyglądać i działać w tym miejscu? Faktycznie występuje tam o-ring, czy coś innego powinno uszczelnić połączenie? Sądząc po kołkach tapicerki, ktoś już był tam przede mną.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

(me: how) pisze:Ponieważ któryś z Szanownych Moderatorów był uprzejmy usunąć dwa moje posty w niniejszym temacie, jednak nie poinformował mnie, co było powodem jego akcji, ponawiam pytanie i prośbę o pomoc, a w przypadku chęci ponownego zamiatania proszę chociaż o dwa zdania wyjaśnienia, co jest nie tak.
ktorys mod zapewne skasowal dlatego, ze nie przestrzegasz regulaminu. uzupelnij podpis i udaj sie do przywitalni Michale.
(me: how) pisze:Proszę o informację, czy szary króciec na końcu przewodu doprowadzającego powietrze do siłownika tylnej klapy w kombi ma prawo luźno siedzieć w obudowie siłownika, czy powinien absolutnie ciasno się w nim zapiąć?
jezeli chodzi o gdziekolwiek o podcisnienie, przewody musza byc tak zalozone zeby nie bylo jakichkolwiek nieszczelnosci.
(me: how)
Posty: 7
Rejestracja: 22 sie 2010, o 17:34
Lokalizacja: Sz-n

Post autor: (me: how) »

Z całym szacunkiem, ale w regulaminie nie znalazłem nic o powitalni, przywitałem się w tym temacie, a podpis uzupełnię bardzo chętnie w wolnej chwili.

Zmodyfikuję nieco pytanie. Czy szary króciec na końcu żółtego przewodu i o-ring na nim wyglądają jakby były takie jak trzeba, czy coś tu jest przekombinowane?


Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a moze odwrotnie spytam. czy wystepuje jakis problem?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości