W210 320CDI 2001r. SKRZYNIA NIE ZMIENIA BIEGÓW

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Fubu
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2008, o 11:36
Lokalizacja: Busko-Zdrój

W210 320CDI 2001r. SKRZYNIA NIE ZMIENIA BIEGÓW

Post autor: Fubu »

--== PISALEM W PODPIETYM O OLEJACH, ALE TO CHYBA ZŁY DZIAŁ, DLATEGO DAJE TEZ TUTAJ ==--
--------ZA ZAMIESZANIE PRZEPRASZAM

Witam wsystkich na forum, jestem tu nowy i to mój pierwszy topik.
Panowie pomocy.
Mam 320CDI z 2001r. nr. Vin: WDB2102261B385708
Sytuacja wyglada tak ze auto kupilem miesiac temu. Miało kilka usterek ktore systematycznie usówałem, ale ze skrzynia wszystko było OK. Biegi zmieniała elegancko, nic nie szarpało ani nic nie ciągneło na zadnym biegu. Wszystko było OK, no pozateym ze ze z pod dekla miski olejowej ASB był drobny wyciek oleju. Nie był to jakis straszny wyciek ale jak auto postało ze 2 - 3h to na tym miejscu gdzie stało, widac było małą plamke oleju (doslownie 2-3 krople). Pozatym Skrzynia pracowała perfekcyjnie.
Tydzien temu odtsawilem auto do lakiernika, gdzie satło nie jezdzone (poza 3ma przeparkowaniami z miejsca na miejsce o kilka metrów) przez cały tydzien. Po tym tygodniu spedzonym u lakiernika a konkretnie wczoraj odebrałem auto i odrazu zauwazylem ze skrzynia nie zmiani abiegow.
Po przełączeniu na D auta tak jak by zapinało 2 bieg i cały czas jezdziło na tym biegu. Nie da sie zmieniac biegów nawet TipTronikiem.
Mozna jechac tylko do przodu na tym jak mi sie wydaje 2 biegu lub w tył.
Z tego co udało mi sie wyczytac na tym forum to skrzynia przełączyła sie w tryb awaryny.
DLACZEGO?
Wnioskuje z tego ze przez ten cały okres czasu gdy kapał z niej olej to wykapało go juz na tyle ze jest go w skrzyni poprostu zamało.
Wyczytalem tez na forum ze bagnet do sprawdzenia poziomu mona zrobic samemu np. z pancerza od linki rowerowej.
Mam tylko kilka pytań jak prawidlowo sprawdzic taki olej. Rozumiem ze olej sprawdza sie na rozgrzanej skrzyni , czyli trzeba pojezdzic autem z 20 min zeby olej sie zagrzał, poczym ustawic na równym podlożu, na wlonczonym silniku i skrzyni ustawionej w pozycji P odczekac z okolo 3 min i wlozyc ten bagnet.

ALE?
- czy przed wlozeniem bagnetu mam zgasic silnik, czy wlozyc bagnet na odpalonym silniku?
- czy to zdjecie bagnetu które jest na tym forum, to z podziałką 53mm a 64mm to jest ten bagnet który bedzie pasował do mojej skrzyni?
- czy skoro skrzynia przelonczyla sie w tryb awaryjny to czy mozna wogule jezdzic takim autem, chodzi mi o te 20 min jazdy zeby zagrzał sie olej aby mozna go bylo sprawdzic?
- jak uzupełnia sie olej w takiej skrzyni, to znaczy gdzie jest korek wlewu?
- no i oczywiscie jaki mam kupić olej, wiem ze najlepiej w serwisie ale moze ktos bedzie potrafił podpowiedziec mi jaki to ma być, nr. Vin podałem na poczatku topiku.

Z góry dziekuje za pomoc.
pozdrawiam Greg

[ Dodano: 2008-10-12, 18:55 ]
Witam
Przed chwilą sprawdzalem poziom oleju w ASB taką wlasnie zrobioną własnorecznie miarką, z tym że dalej niewiem czy zrobilem to prawidlowo, poniewaz nie uzyskałem odpowiedzi na porzedni topik.
Dla bezpieczęństa wiec przed włozeniem miarki zgasilem silnik.
Najpierw jednak pojezdzilem kilka minut kolo domu, tak aby silnik zlapał temperature. nastepnie ustawilem auto na równym podlozu i zgasilem silnik. Auto postało ze zgaszonym silnikiem jakies 10 min. Potem odpaliłem je jeszcze na jakies 2 moze 3 min, ale juz nim nie jezdzilem, tylko odrazu , szybko po wylonczeniu silnika wsunolem miarke.
Po wysunieciu jej okazało sie ze jest ona zanuzona w oleju na dlugosci 84mm., z czego wynikało by ze poziom oleju niejest zamały a wrecz przeciwnie jest zaduzy. Niewiem tylko czy ten pomiar przeprowadzilem prawidlowo i jeszcze raz prosze o pomoc.
Pozdrawiam
320CDI 2001r.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 320CDI 2001r. SKRZYNIA NIE ZMIENIA BIEGÓW

Post autor: fabek »

olej sprawdza sie przy wlaczonym silniku, nie musisz rozgrzewac poniewaz na bagnecie sa dwie podzialki dla oleju zimnego i cieplego. skrzynia jest w trybie awaryjnym, raczej na pewno brakuje w niej oleju i samemu przelaczyla sie w ten tryb. olej oczywiscie wlewa sie przez rurke od bagnetu. skrzynie masz 722.626 i z tym numerem dobieraj olej w sklepie. ostatnio kupowalem valvoline type d i chwale sobie, bo w niskich temp. zachowuje wlasciwosci.

poza tym radze najpierw dojsc dlaczego olej cieknie, byc moze uszczelka. jedz do warsztatu lub napraw sam jak umiesz. i tak to bedziesz musial zrobic i wtedy zmienisz olej na nowy, tak wiec dolewanie nowego oleju teraz nie ma sensu.

[ Dodano: 2008-10-12, 18:59 ]
pomiar przeprowadziles blednie, pozniewaz silnik byl wylaczony i olej z calej hydrauliki skrzyni wraca do miski, stad tak wysoki poziom. nt. miarki wlasnej roboty Ci nic nie powiem, poniewaz mam oryginalna.
Fubu
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2008, o 11:36
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: Fubu »

Dziekuje za podpowiedz.
A czy róznica pomiedzy cieplym olejem a zimnym na podziałce miarki jest duża?
Bo ja zkonstruowałem miarke na podstawie tego rysunku znalezionego własnie na tym

http://img267.imageshack.us/img267/843/ ... iaucv3.jpg

forum, i stosowałęm sie do podziałki przedstawionej własnie na tym foto, a niewiem czy to własnie podziałka dla zimnego czy ciepłago oleju.
mam jeszcze pytanie co do tego czy moge poruszac sie tym autem, czy lepiej w tym momencie nim nie jezdzic, chodzi mi o krodkie odcinki okolo 10 km.
320CDI 2001r.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

roznica jest niewielka na miarce pomiedzy normami oleju cieplego i zimnego. bardzo latwo jest przelac. napraw usterke jak najszybciej, wymienisz olej od razu na swiezy. o automat trzeba dbac to bedzie sluzyl bardzo dlugo.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Przypuszczam , że lakiernik odpinał akumulator i sterownik skrzyni automat zapisał błąd , który będziesz musiał odczytać i skasować na kompie :roll:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Fubu
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2008, o 11:36
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: Fubu »

Ok., ale aby byc pewnym ze to naprawde wina zbyt niskiego poziomu oleju to najpierw kupie 1 litr odpowiedniego oleju i doleje go przez mirke, tylko prosze powiedz mi jeszcze ile go dolać, tak na test, 200mililitrow czy np 500mililitrow.
Chodzi mi tylko o sprawdzenie czy to napewno to.
Olej wycieka z pod miski olejowej, trzeba wymienic uszczelke pod miską wiec i tak musze spuscic olej a wtedy zminie na nowy, ale narazie chciał bym byc pewien ze to własnie wina niskiego poziomu oleju, bo jak nie to i tak bede musiał oddac auto do jakiegos mechanika.
Acha i czy po dolaniu tego oleju skrynia odrazu powinna zaczac funkcjinowac normalnie, czy musze nia troche pojezdzic aby sie to wszystko jakos ulezało?
320CDI 2001r.
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

Najprawdopodobniej będziesz musiał skasować błąd w sterowniku po dolaniu oleju. A tamten post usunąłem... Jako że jesteś nowy na forum zostajesz rozgrzeszony, ale prosze uważaj następnym razem gdzie piszesz... Powodzenia ze skrzynką!
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
badys
Posty: 55
Rejestracja: 6 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: badys »

jest jeszcze jedna możliwość jeżeli lakiernik suszył auto w komorze, to pod wpływem temperatury złącza elektryczne lubią zacząć bardzo szybko śniedzieć, proponuję odpiąć wtyczkę ze skrzyni i ją przesmarować jakimś preparatem czyszczącym np wd40, miałem podobną sytuację tyle, że z lampami a nie skrzynią.
98r W210 300td kombi WDB2102251A739338
Obrazek
Fubu
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2008, o 11:36
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: Fubu »

a w którym miejscu jest ta wtyczka? Jak sie do niej dostać?
320CDI 2001r.
badys
Posty: 55
Rejestracja: 6 paź 2008, o 22:38
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: badys »

Fubu pisze:a w którym miejscu jest ta wtyczka? Jak sie do niej dostać?
cała wiązka kabli wchodzi do skrzyni, najprościej się dostać od spodu jak się nie mylę to jest z prawej strony skrzyni na boku mniejwięcej w połowie jej wysokości, trzeba zdemontować osłonę pod skrzynią
98r W210 300td kombi WDB2102251A739338
Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak trzeba odkrecic oslone, podluzna wtyczka jest po lewym boku skrzyni stojac twarza w strone silnika. watpie ze to bedzie to. od razu bledy skrzyni wywali, jezeli w ogole skrzynia bedzie dzialac, w koncu jest sterowana elektronicznie.
Darek_290TD
Posty: 17
Rejestracja: 23 lip 2008, o 13:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Darek_290TD »

Być może uszkodziła się słynna "płytka" w skrzyni. Miałem bardzo podobne objawy. Jeśli się to sprawdzi to koszt z wymianą wynosi ok. 1400zł. Najlepiej auto na lawetę i do ASO !
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

pewnie gdyby miał na peczki 1400 zł to by nie pisał na forum tylko udał sie do aso:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Darek_290TD
Posty: 17
Rejestracja: 23 lip 2008, o 13:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Darek_290TD »

windykatorek pisze:pewnie gdyby miał na peczki 1400 zł to by nie pisał na forum tylko udał sie do aso:)
Problem w tym, że jeśli się okaże, że to wina tej płytki to wiele nie zdziała. Chyba, że ją kupi osobno (koszt 600zł z groszami) i da wymienić w tańszym warsztacie. Żeby cokolwiek stwierdzić, trzeba podłączyć do kompa, a najlepiej diagnozują to w ASO, bo z tego co wiem tylko oni mają odpowiedni interfejs diagnostyczny. No niestety Mercedes to nie Opel czy VW i trzeba się liczyć czasami z większym kosztem naprawy, a na "automacie" nie ma co oszczędzać !
bettinsoli
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2008, o 20:43
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: bettinsoli »

nie zakładam nowego tematu bo mam podobny problem z asb w tym samym modelu,u mnie zdarza się czasem ,że po agresywnej jeździe tzn. częstym wyprzedzaniu,samochód zachowuje się tak jakby jechał na neutralu chociaż dźwignia zmiany biegów jest cały czas na drive,wciskam gaz,dostaje obroty ale nie ciągnie,po kilkunastu sek. nawet nie muszę się zatrzymywać załapuje ponownie i jedzie jakby się nic nie stało.to się dzieje gdy silnik jest juz dobrze rozgrzany np po pokonaniu 200 km albo po całodniowej jeździe po zakorkowanym mieście.Byłem sprawdzić na komp.wyszły błędy dotyczące złej komunikacji silnik-skrzynia biegów,pokasowali je ,ale problem powtarza się od czasu do czasu.nie wiem co z tym zrobić .
S 210 E320 CDI '00 avantgarde
WDB2102261B110500
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości