EPC nie gaśnie + niskie, nierówne obroty

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

EPC nie gaśnie + niskie, nierówne obroty

Post autor: aviano »

Kilkakrotnie dzisiaj zdarzyło mi się, że po uruchomieniu silnika kontrolka EPC nie zgasła, a silnik nie chciał wejść na obroty i miał nierówną pracę. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika już było dobrze. Gdzie jest przyczyna?
:roll:
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
roberts150

Post autor: roberts150 »

Kolego bez podpięcia pod SD raczej nikt ci precyzyjnie nie odpowie .
Można domniemać że coś niedobrego dzieje się z twoim lucasem ;-)
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Re: EPC nie gaśnie + niskie, nierówne obroty

Post autor: Robert gd »

aviano pisze:Kilkakrotnie dzisiaj zdarzyło mi się, że po uruchomieniu silnika kontrolka EPC nie zgasła, a silnik nie chciał wejść na obroty i miał nierówną pracę. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika już było dobrze. Gdzie jest przyczyna?
:roll:
Na 100% pompa LUKAS w C klasie miałem identycznie to samo. Jak gasisz auto to od razu silnik przestaje pracowac?
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Re: EPC nie gaśnie + niskie, nierówne obroty

Post autor: aviano »

Robert gd pisze:
aviano pisze:Kilkakrotnie dzisiaj zdarzyło mi się, że po uruchomieniu silnika kontrolka EPC nie zgasła, a silnik nie chciał wejść na obroty i miał nierówną pracę. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika już było dobrze. Gdzie jest przyczyna?
:roll:
Na 100% pompa LUKAS w C klasie miałem identycznie to samo. Jak gasisz auto to od razu silnik przestaje pracowac?
Jak wyłączam silnik .... to on przestaje od razu pracować. Tak było przedtem i tak jest teraz. Ta paląca się kontrolka EPC i niskie obroty pojawiły się dziś 3 razy. Poza tym odpalałem dziś auto kilka jeszcze razy i przejechałem kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych sensacji typu EPC czy niskie obroty...
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Przeszukaj forum pod hasłem EPC-naprawdę multum tematów.

W google wpisz EPC mercedes....
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

Czasem po odpaleniu silnik ma nierówne obroty. Gaszę i odpalam ponownie, wówczas już idzie gładko. EPC gaśnie. Wymieniłem filtr paliwa. W serwisie zrobili mi profesjonalne czyszczenie układu paliwowego (pompa Lucas + wtryski). Star Diagnosis w warsztacie pokazało błąd 1227. Rozumiem, że jest to czujnik położenia wałka rozdzielacza. Błąd skasowany, w dalszym ciągu zdarza się, że po odpaleniu nierówno pracuje. Po ponownym odpaleniu wraca do normy. Diagnostyk powiedział mi, żebym się liczył z regeneracją pompy, i żeby nie czekać zbyt długo, bo się na amen rozleci. Czy ma rację? Nierówne obroty mam raz na tydzień. Czekać czy wypruwać pompę i dać do regeneracji? A może to jeszcze jakieś zapowietrzenie układu paliwa? Jak odpowietrzyć? Proszę o radę.
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
BartekBGN1
Posty: 1
Rejestracja: 1 sie 2010, o 02:30
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: BartekBGN1 »

Kolego mam podobny problem tylko że u mnie nierówne obroty występują do czasu aż silnik się nie zagrzeje, do tego strasznie kopci jak mu się doda gazu + nie chce zapalić na gorącym silniku... ;/ wymieniłem wszystkie filtry lecz to nic nie dało, wydaje mi się że w moim wypadku padły wtryski. Od poniedziałku zaczynam działać :) Jak rozwiążę swój problem to na pewno opiszę wszystko... .
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

aviano, Jeszcze raz na SD,jak pokaże błąd czujnika to do wymiany.Jeśli to nie pomoże to robisz pompę.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
roberts150

Post autor: roberts150 »

hammond24 pisze:aviano, Jeszcze raz na SD,jak pokaże błąd czujnika to do wymiany.Jeśli to nie pomoże to robisz pompę.
hammond24 mogę się mylić , ale ten czujnik siedzi chyba wewnątrz pompy , więc wymiana = rozbebeszenie LUCASA .
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

Dla mnie problemem jest samo podjęcie decyzji: Czy rozbebeszać pompę już teraz, czy czekać aż się bardziej popsuje?(Jedyne jak dotychczas objawy, to nierówne obroty zaraz po odpaleniu raz na tydzień. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu zawsze jak dotychczas było wszystko dobrze. To ja mógłbym żyć z tym i 100 lat. Nie wiem tylko, czy nie lepiej rozbebeszać pompę póki się nic gorszego nie dzieje, czy czekać na jakieś bardziej dotkliwe objawy.)
Ostatnio zmieniony 1 sie 2010, o 14:07 przez aviano, łącznie zmieniany 1 raz.
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Poczekaj do poniedziałku jak wytrzeźwieją :-P nasi forumowi dieslarze.Coś poradzą.Ale trzeba sprawdzić jeszcze raz na SD ten czujnik.Poprzez skasowanie informacji się raczej nie naprawił.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
aviano
Posty: 41
Rejestracja: 6 cze 2008, o 22:04
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: aviano »

Dostałem odpowiedź w tym wątku: viewtopic.php?t=8560 Jak zwykle b.pomocny był kolega noc.
Elegance 220D 1996
WDB 2100041A340823
roberts150

Post autor: roberts150 »

aviano pisze:Dostałem odpowiedź w tym wątku: viewtopic.php?t=8560 Jak zwykle b.pomocny był kolega noc.
Po prostu do Lucasa trzeba fachowca , jakim niewątpliwie jest nasz forumowy geniusz noc . Tak dla przykładu ... w Białymstoku jest sporo pompiarzy , ale tylko jeden podejmie się naprawy tej pompy ! Jest do tego stopnia zmanierowany , że nie zabrudzi sobie rączek wyjęciem , i włożeniem ... tylko i wyłącznie przyjmuje same pompy , i takim sposobem wchodzą ludzie w niepotrzebne koszta , bo po regeneracji często nic się nie poprawia , i co ciekawe nie ma winnego , bo pompiarz zwala winę na tego co diagnozował i montował , i odwrotnie .
Ostatnio zmieniony 1 sie 2010, o 20:07 przez roberts150, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 52 gości