Opony-ogólny dylemat na temat opon

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

ok, zalozylem 205/55/R16. Wszystko oki jednak zauwazylem iz auto inaczej chyba zmienia biegi (270CDi automat, 2000rok). W sumie to nie jestem juz sam pewien. Jednak zmiana z 1 na 2 jest super jednak z 2 > 3 jakby obrotomierz podskakuje o okolo 500 obrotow i wskakuje 3... Teraz moje pytanie czy fakt ze zmienila sie srednica kola (tylko o 11mm) ma jakikolwiek wplyw na zachowanie sie automata? W sumie sporo jezdzilem i auto bylo rozgrzane, tak jak i skrzynia. Musze sprawdzic aby sie upewnic na zimnym czy jest tak samo, jednak jezeli ktos ma juz jakies doswiadczenie w tej sprawie prosze o info :)

pozdrawiam
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

automat Ci siada niestety... a srednica kół nie ma nic do tego
S210 320CDI
Awatar użytkownika
Kubowy
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2008, o 22:46
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Kubowy »

Zgadzam si e z przedmówcą
W zimie jeżdżę na 205 a latem na 215 i różnicy w zmianie biegów nie zauważam
E210, 2,7 CDI, ASB, ELEGANCE, 2001r
Obrazek
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

U mnie jest tak samo, na forum jest jeszcze jedna osoba ktorej tez obroty wzrastaja przy zmianie biegow.

Na innym forum czytalem, ze to jakis wytarty element plytki w skrzyni, pozniej napisze dokladnie. Podobno naprawa kosztuje ok. 300 PLN, ale to juz nie w tym temacie.

Opony nie maja nic do tego.
E 220 CDI '01 Elegance
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

kichcio pisze:Na innym forum czytalem, ze to jakis wytarty element plytki w skrzyni, pozniej napisze dokladnie. Podobno naprawa kosztuje ok. 300 PLN, ale to juz nie w tym temacie.
przepraszam za OT
niestety musze cie zmartwic... u mnie w land roverze zrobilo mi sie 2 tygodnie temu to samo po tym jak go pogonilem na trasie :mrgreen: spec od automatow dal mi 3 opcje... od 500 do 4000 PLN przy czym gwarancja tego że wszystko już będzie ok to ta najdroższa opcja :(
S210 320CDI
dylek
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 14 maja 2008, o 14:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: dylek »

t.king pisze:spróbujcie Uniroyala ,ja do swoich MB już od jakiegoś czasu te stosuje i wygrywają w porównaniu z Fulda i Michelin :-P
te opony są naprawdę rewelacyjne ale mają jedna wadę która dla mnie je dyskwalifikuje, tempo zużycia. Kupiłem dwa komplety w rozmiarze 215/55R16, jedne po drugich. Na pierwszym komplecie przeleciałem ok 25tys km, na drugim ok 20tys km. Jeździłem do znacznika. Byłem nawet w ASO sparawdzać całe auto czy może coś jest układem jezdnym, wszystko ok. Te opony po prostu BARDZO krótko żyją. Nie polecam a wręcz odradzam!
MB W210 E300TD ELEGANCE '98
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

dziekuje bardzo za wypowiedzi i porady. Mowicie ze cos ze skrzynia zaczyna sie dziac :( smutna dosc wiadomosc... jednak pisalem ze zrobie test na zimnym silniku i zrobilem i o dziwo wszystkie biegi zmieniane sa idealnie.

Potwierdzam zatem Wasze porady ze opony nie maja nic do tego. Jednak rozgrzany olej i skrzynia tak. Zauwazylem w tematach zwiazanych z problemami ze skrzyniami ze prawie zawsze pada pytanie czy dzieje sie tak na zimnym czy na goracym silniku... rozumiem ze ma to jakies znaczenie? Bede szukal odpowiedzi jednak jezeli ktos moze prosze o porady.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Pomysl...jesli na zimnym oleju wszystko jest OK, to moze po prostu olej jest zuzyty i gdy sie rozgrzeje to traci swoje wlasciwosci.

Prosze o powrot do rozmowy o oponach, od ASB jest inny temat.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Tomek77
VIP
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2008, o 23:44
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomek77 »

kichcio pisze:SYRON i Nexen to faktycznie lipa,
skąd masz tę opinie że marka Nexen to "lipa", pytam bo poleciła mi tę oponę znajoma z firmy wulkanizacyjnej konkretnie model NEXEN N2000 podobno całkiem dobra opona.
Prześledziłem inne fora internetowe i raczej spotkałem się z pozytywnymi opiniami. Właśnie miałem je zamawiać.
Pzdr
W210 2,9 ex
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Po 20 tys. koniec bieznika, jazda na poziomie Barum. Sprawdzone na 1. komplecie.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Tomek77
VIP
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2008, o 23:44
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomek77 »

a może podasz jaki to był model i czy letnie, zimowe ? Wytarły sie równomiernie czy inaczej?
W210 2,9 ex
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

N3000, letnie. Po prostu dosyc szybko sie zuzyly.

Moze ten jeden komplet byl akurat jakis "lewy" bo tez slyszalem juz kilka pozytywnych opinii.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

A ja sobie ostatnio zafundowałem takie Lorinsery
:arrow: http://aukcje.idg.pl/show_item.php?item=404249784 tył 8 1/2 " przód 8" wylakierowałem je na lustereczko dodałem metalowe skręcane wętyle, do tego takie oponki
:arrow: http://aukcje.idg.pl/show_item.php?item=394131668
Nokian NRZ i przód 225 45 17 tył 235 45 17 nie dość że są kierunkowe do tego lewe i prawe , jeżdzi się super auto nabrało wygladu , ogólnie jestem zadowolony.

A co do opon jezdziłem chyba na wszystkim łącznie z zakolcowanymi Michelinami , i nalewkami , z Profila .... jedyne opony na jakich się zawiodłem to Continentale zimowe.....wyły jak krajzega w przedziale 80-110km/h masakra. Ogólnie wszystkie opony maja raczej zblizone parametry, różnica jest jedynie w głośności, odprowadzaniu wody i szybkości zużycia. I tu jeżeli poprawi sie głoścnośc , wtedy odprowadzanie wody jest słabsze, jeżeli są duże lamele ,wtedy opona dobrze odprowadza wode ale szybko się wyciera, coś za coś.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
skorpion37
Posty: 58
Rejestracja: 28 maja 2008, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: skorpion37 »

Rozpocząłem temat opon i bardzo dziekuję za wiele cennych informacji. Zdecydowałem się ponownie na Nokiany, tym razem H. Na obecnych przejechałem ponad 70 000 km i nie mogę powiedzieć złego słowa - pozostaje przy tej samej marce.
--------------------
E 220 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
pastis
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2008, o 23:59
Lokalizacja: KRAKOW

Post autor: pastis »

przejmujac auto mialem prawie nowe opony STUNNER TORNEO 215/55/16 wloskiej produkcji- bieznik ladny ale sliskie na mokrym.
Miesiac temu kupilem zimowki DUNLOP D3 NA TE 16 CALOWE ALUFELGI ZA 1650 PLN w sklepie internetowym www.oponytanio.pl prod. niem.
Tydzien temu kupilem okazyjnie alusy 8/17 firmy TOMASON, model TN1 na allegro [po sezonie za 1699pln] i nowe opony letnie DUNLOP SP 9090 rozmiar 235/45/17 rowniez za 1650 w oponytanio.pl.
Długo zastanawialem sie nad profilem 45 ale po pierwszych jazdach po Krakowie nie zaluje i jestem bardzo zadowolony z komfortu, a jazda po zakretach to bajka.
Teraz czekam na duzy deszcz zeby je przetestowac w takich warunkach jak HAMILTON na MONZA [nie pisze o KUBICY bo to konkurencja]

POLECAM WYWAZANIE KOL Z TESTEM DROGOWYM W FIRMIE HARP W KRAKOWIE NA UL SERKOWSKIEGO-WARTO TROCHE DOPLACIC-KUZAJ I INNI RAJDOWCY WYWAZAJA TYLKO TAM
W140 320S [sprzedany]
W210 2,8E [do sprzedania]
w220 s500 4Matic [aktualny]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości