Czy nowe opony pomogą, czy ten typ tak ma?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zibiolot
Posty: 16
Rejestracja: 2 cze 2013, o 11:58
Lokalizacja: Stolp

Post autor: zibiolot »

Trochę trwało, ale w końcu zdecydowałem się na YOKOHAMA DB 235/45R17 97W. Może do końca tygodnia przyjdą? Dam znać po założeniu czy jest poprawa w utrzymaniu kierunku, na co po cichu liczę.

Niestety nic się nie zmieniło pod wzgledem ściągania w prawo, w poniedziałek jestem umówiony na geometrię.Z wyważeniem felg nie było problemu i najlepsze poszły na przód. Co do opon to przejechałem tylko z 60 km, ale na dobrym asfalcie nie czuję bardzo różnicy, za to na gorszym/szorstkim jest ciszej niż było.
To ściaganie w prawo zabija przyjemność z jazdy gwiazdą :zly:

[ Dodano: 2013-08-07, 11:23 ]
Niestety nie mogłem osobiście podjechać na geometrie i pojechał znajomy. Niby najlepszy warsztat w okolicy, wieloletnia praktyka,a ręce opadają. Przyczepił się do wyważenia opon, przełożył przednie opony niezgodnie z kierunkiem jazdy i wmówił znjomemu, że teraz ściąga w lewo (diagnosta prowadził) i, że to wina opon. Dodatkowo, że w tych mercach nie ma regulacji i to wina alufelg najpewniej.

Wczoraj pojeździłem autem i ewidentnie znosi tak samo w prawo (opony przdnie założone w złym kierunku miały dać znoszenie w lewo). Później pojechałem i założyłem zimówki na 16-tkach i dalej znosi tak samo w prawo. Podczas zmiany wyłapałem, że przednia lewe strona ma już wyczuwalne luzy na łożysku koła. Po kilkunastu kilometrach zatrzymałem się i dotknąlem wszystkich tarcz i prawa tylnia była wyraźnie gorętsza od pozostałych.

W poniedziałek do innego diagnosty idzie auto, ale co sądzicie o luzie i grzejącej się tarczy?
Adler
Posty: 181
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 08:25
Lokalizacja: Swiecie

Post autor: Adler »

Witam. A które opony będą wyższe 215/55 16 czy 205/60 16?
W210 E300TD 99r WDB 2100251A890702
W124 250D 89r
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Ta druga będzie wyższa. Pierwsza 642,9 mm średnicy, druga 652,4 mm średnicy. Czyli 9,5 mm różnicy, tj 1,46%.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Adler
Posty: 181
Rejestracja: 29 kwie 2011, o 08:25
Lokalizacja: Swiecie

Post autor: Adler »

Leszek304, Dzięki , to też takie sobie sprawie. Dobra alternatywa na dziury i koleiny.
W210 E300TD 99r WDB 2100251A890702
W124 250D 89r
Awatar użytkownika
herianm
Doradca
Posty: 2863
Rejestracja: 24 gru 2010, o 00:53
Lokalizacja: oberschlesien

Post autor: herianm »

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

Opona wzorcowa 642,9 mm (215/55 R16)
Zamiennik 1 652,4 mm 9,5 mm(różnica w średnicy mm) 1,46%(różnica w średnicy%) (205/60 R16)

Z tego wynika, że 205/60 jest wyższa
W210 E300TD 98r sedan avantgarde
WDB2100251A772784
Obrazek
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

zibiolot pisze:dotknąlem wszystkich tarcz i prawa tylnia była wyraźnie gorętsza od pozostałych.
No to odpowiedziałeś sobie sam. Tak nie powinno być, z tego co piszesz to prawe tylne koło jest trochę przyhamowywane. Taki stan może powodować ściaganie w prawo. Sprawdź odbijanie zacisków oraz szczęki w środku tarczobębna. Przez otwór na śrubę koła dostaniesz się do regulatora napięcia szczęk. Na próbę popuść je trochę, może nie odbijają.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Generycznymi kalkulatorami mozesz sobie dobierac opony do roweru gdzie nawet 10% nie sprawi wielkiej roznicy.
W Mercedesach nawet 1% zaczyna byc zauwazalny, podczas gdy 3% roznicy pomiedzy kolami moze odpalic bledy stabilizacji pomijajac roznice na liczniku.
Jak dobierasz inny rozmiar opon to musisz isc na strone producenta opon i porownac obroty na kilometr.
Ja porownalem Michalin Primacy MXV i pomiedzy 215/55 16 a 205/60 16 jest 1.2% roznicy i ta roznice bedziesz widzial na licznikach.
Inny model opony, czy inny producent bedzie mial to inne jako ze gumy nie da sie zwulkanizowac tak precyzyjnie jak przetoczyc lozysko
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Kajtek1 pisze:podczas gdy 3% roznicy pomiedzy kolami moze odpalic bledy stabilizacji pomijajac roznice na liczniku.
Ma się to wówczas gdy założy opony o różnych średnicach.
Kajtek1 pisze:jest 1.2% roznicy i ta roznice bedziesz widzial na licznikach.
Przy prędkości 100km/h będzie 101,2km/h - wg mnie różnica znikoma a GPS pokaże jeszcze większą.

Ponadto zwróć uwagę na Twój przykład. Piszesz o różnicy, ale jeśli 215/55/16 będzie nowa a 205/60/16 będzie w połowie zużyta (4mm) to obie będą miały takie same średnice... Czyli co? Biegać z miernikiem bieżnika przez zakupem opon?
Fakt, różnice w średnicach mają znaczenie ale kwestia jakie i gdzie są te różnice. W przypadku zmiany opon uważam za istotne zmierzenie odległości od krawędzi nadkola do krawędzi felgi. Szerokość i osadzenie felgi to już obowiązek.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

co pomijasz Leszku w swym rozumowaniu to to ze opona jest rzecza elastyczna i zmnienia swe wymiary nie tylko zaleznie od cisnienia, ale takze zaleznie od sil odsrodkowych, czyli szybkosci.
Dlatego przemysl oponowy podaje obroty na kilometr a jak poczytasz to one tez sie zmieniaja od szybkosci.
Liczniki w naszych Mercedesach pokazuja dokladnie tak jak GSP. Oczywiscie GPS ma 1 mile dokladnosci, czyli mozemy nie widziec bledu ponizej 1% ale dla mnie to jest wystarczajace.
W jednym Fordzie kupilem nowe opony i wybralem je ze wzgledu na duze ladownosci. teraz licznik mi pokazuje 5 mil wiecej niz GPS pomimo ze napompowalem max 5 barow cisnienia.
Z drugiej strony nie zauwazylem aby zdarte opony w samochodach zmienialy wskazania szybkosciomierza w zauwazalnym stopniu. Mysle ze przez zdzieranie bieznika opona staje sie bardziej elastyczna co w pewnym stopniu niweluje roznice.
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Kajtek1 pisze:Z drugiej strony nie zauwazylem aby zdarte opony w samochodach zmienialy wskazania szybkosciomierza w zauwazalny stopniu
No widzisz Kajtek, zdarta opona to jest własnie już te 1-1,5%. Dokładając do tego fakt że opona letnia a zimowa różnią się elastycznością w określonych temperaturach. Dokładając do tego że opona o szerokości 235 nie zawsze będzie miała dokładnie taką szerokość jak podaje producent, (tutaj od razu pewnie pomyślisz o Michelinie), to wyszłoby na to że opony trzebaby było dobierac z aptekarską dokładnością :) ja nie przeczę temu co piszesz, ale 1-2% na plus mogą w zależności od warunków wyjść na 0 lub nawet minus.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Niedokwotowales do konca.
Co zasugerowalem to to ze przy zdzieraniu bieznika opona staje sie bardziej elastyczna, czyli rozciaga sie bardziej przy tej samej sile odsrodkowej.
Roznica mierzona do kraweznika na postoju sie zmieni, ale obroty na kilometr przy 100kph moga byc te same.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

inną sprawą jest też nośność opony do tego wielkość bieżnika,miękkość gumy (inny producent) i na osiach może być 5% różnicy dlatego opony kupuje się kompletami (4szt)
zibiolot
Posty: 16
Rejestracja: 2 cze 2013, o 11:58
Lokalizacja: Stolp

Post autor: zibiolot »

:zly: jestem dalej, wizyta oprócz wydania kasy nic nie dała, dalej ściąga w prawo. Wymienione zostały przewody elastyczne przy tylnych kołach, zlikwidowany luz na łożyskach kół przdnich, wszystkie kąty etc. niby poustawiane.
Jest podejrzenie diagnsoty, że koło przednie prawe jest cofnięte, ale muszę to zweryfikować już w innym warsztacie bo mechanik się obraził jak dziecko gdy mu powiedziałem po jeździe próbnej, że usterka nie usunięta i za co wziął pieniądze.
Miał ktoś podobny przypadek np. po wjeździe w dziurę, że przesunęlo sie koło i co wtedy dostaje po dupce.
PS.Przypomniało mi się, że przy zmianie opon wulkanizator pokazal mi, że jedna felga była spawana na długości 4-5 cm przy rancie po zewnetrznej stronie i to chyba będzie powiązane z tym znoszeniem w prawo. Co dalej sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2013, o 12:24 przez zibiolot, łącznie zmieniany 1 raz.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jak dla mnie zaczyna sie od geometrii i zamianie kół
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

zibiolot, skoro koła były zamieniane na różne sposoby (lewa-prawa, przód-tył), opony zima-lato, stare-nowe i przy każdej kombinacji ściągało w prawo to koła odpadają.
Dalej, należy dokładniej sprawdzić zachowanie się auta przy tym ściaganiu. Czy bezwzględnie równo ściąga, czy przestaje przy lekkim hamowaniu, czy są to sytuacje typu "jedzie prosto i za chwile ściąga" itp.
Dalej, zawieszenie: dokładnie trzeba je przejrzeć, zwróć uwage na tylny wózek czy się nie przekrzywia(jego poduszki).
Dalej, geometria: po założeniu aparatów bezwzględnie konieczna jest kompensacja oraz sprawdzenie i wyrównanie ciśnienia w oponach. W Twoim przypadku zwrócić uwagę na odległości kół względem siebie. Nie wjeżdzaj do warsztatu który sprawdzi i ustawi Ci tylko przód. Prowizorycznie możesz wziąć do ręki metrówkę, sznurek lub coś innego i sprawdzić odległości kół tylnych od przednich. W tym wątku wrzuciłem dla przykładu wyniki geometrii mojego auta: viewtopic.php?t=15652&start=45
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości