W210 E420 1996r.
: 12 paź 2019, o 11:17
Cześć.
W końcu, po wielu mniej lub bardziej - choć głównie bardziej - udanych przygodach z samochodami (kilka VW, Audi 80 2.3 quattro, Saab 9-3 250+, E36, E39, znowu Saab) przyszła pora na męski silnik i męską pojemność. Jako, że gdzieś tam mam pewną odporność na samochody specjalnej troski (dwa Saaby ^^), to nie obawiam się bardzo mojego obecnego samochodu.
Mercedes-Benz W210 w nadwoziu sedan/limuzyna wyposażony w 8 cylindrową jednostkę 4196ccm zasilaną - póki co - samą benzyną.
Myślę, że auta jako takiego przedstawiać nie trzeba, bo jak Okular wygląda to każdy widzi.
Nie będę cudował, że kupiłem perełkę i nie wymaga ode mnie wkładu czy odrobiny opieki. Ma w końcu nakulane już 266000km, co sądząc po stanie wnętrza może być nawet faktycznym przebiegiem. Kompozycja jasnej skóry z ciemniejszymi dekorami, to miód na moje oczy. Uwielbiam takie zestawienia kolorystyczne. Z zewnątrz mamy ni to złoty ni to srebrny lakier, który już tu i tam był naprawiany. Na pewno malowana była lewa tylna część samochodu, a jeśli widzę to ja, to znaczy, że nie jest zrobione to zbyt dobrze. Natomiast do plusów z zewnątrz na pewno zaliczyć trzeba chromy w na prawdę bardzo ładnym stanie, oraz względnie małą ilość korozji jak na ten model i na wiek pojazdu - doły drzwi kierowcy, purchel przy zderzaku z tyłu i przy zamku klapy. Wiem, że pod tymi drobnostkami może być dramat, ale póki nie ruszam g^wna, to nie będzie śmierdzieć.
Jednostka sucha, zarówno z góry jak i z dołu. Olej świeżo wymieniony (Motul 6100 10W40), nabita klimatyzacja, wymieniony termostat i płyn chłodniczy. Zawieszenie tylne zrobione kompleksowo wraz z malowaniem, z przodu zostały do zrobienia gumy stabilizatora.
Poza tym o wymianę proszą się linki ręcznego i trzeba zerknąć do wentylatorów, bo się nie załączają, oraz rozebrać i ogarnąć elektrozawory, ale to jak będę miał chwilę czasu.
Z "grubszych" spraw to czujnik od ABS (ten w progu przy kierowcy - ciśnienie?) ma uszkodzoną wtyczkę, przez co nie działa ani ABS ani ESP. Szukam takowej już miesiąc i nic...chyba będzie trzeba robić kable pojedynczo i zalać wszystko żywicą. Drugi temat to skrzynia biegów, która zastanawia się przy zmianie przełożenia z "P" na "R" bądź "D" i też między "D" i "R". Trzeba odczekać 2-3 sekundy zanim załapie. Mechanik podpowiada, że może jak zamkniemy temat ABSu, to skrzynia też ogarnie. Sporadycznie bardzo, ale jednak, zdarza się, że zacina się na 3 biegu i tak zostaje do momentu, aż nie wyłączę samochodu i nie uruchomię ponownie. Tu może ktoś coś podpowie?
https://i.ibb.co/gTBcgNK/DSC-1005.jpg
https://i.ibb.co/D86WTq0/DSC-1012.jpg
https://i.ibb.co/x6hG7r4/DSC-1013.jpg
https://i.ibb.co/k2vDRY3/DSC-1011.jpg
https://i.ibb.co/qB2RhyX/DSC-1014.jpg
https://i.ibb.co/8rSBCRn/DSC-1015.jpg
W końcu, po wielu mniej lub bardziej - choć głównie bardziej - udanych przygodach z samochodami (kilka VW, Audi 80 2.3 quattro, Saab 9-3 250+, E36, E39, znowu Saab) przyszła pora na męski silnik i męską pojemność. Jako, że gdzieś tam mam pewną odporność na samochody specjalnej troski (dwa Saaby ^^), to nie obawiam się bardzo mojego obecnego samochodu.
Mercedes-Benz W210 w nadwoziu sedan/limuzyna wyposażony w 8 cylindrową jednostkę 4196ccm zasilaną - póki co - samą benzyną.
Myślę, że auta jako takiego przedstawiać nie trzeba, bo jak Okular wygląda to każdy widzi.
Nie będę cudował, że kupiłem perełkę i nie wymaga ode mnie wkładu czy odrobiny opieki. Ma w końcu nakulane już 266000km, co sądząc po stanie wnętrza może być nawet faktycznym przebiegiem. Kompozycja jasnej skóry z ciemniejszymi dekorami, to miód na moje oczy. Uwielbiam takie zestawienia kolorystyczne. Z zewnątrz mamy ni to złoty ni to srebrny lakier, który już tu i tam był naprawiany. Na pewno malowana była lewa tylna część samochodu, a jeśli widzę to ja, to znaczy, że nie jest zrobione to zbyt dobrze. Natomiast do plusów z zewnątrz na pewno zaliczyć trzeba chromy w na prawdę bardzo ładnym stanie, oraz względnie małą ilość korozji jak na ten model i na wiek pojazdu - doły drzwi kierowcy, purchel przy zderzaku z tyłu i przy zamku klapy. Wiem, że pod tymi drobnostkami może być dramat, ale póki nie ruszam g^wna, to nie będzie śmierdzieć.
Jednostka sucha, zarówno z góry jak i z dołu. Olej świeżo wymieniony (Motul 6100 10W40), nabita klimatyzacja, wymieniony termostat i płyn chłodniczy. Zawieszenie tylne zrobione kompleksowo wraz z malowaniem, z przodu zostały do zrobienia gumy stabilizatora.
Poza tym o wymianę proszą się linki ręcznego i trzeba zerknąć do wentylatorów, bo się nie załączają, oraz rozebrać i ogarnąć elektrozawory, ale to jak będę miał chwilę czasu.
Z "grubszych" spraw to czujnik od ABS (ten w progu przy kierowcy - ciśnienie?) ma uszkodzoną wtyczkę, przez co nie działa ani ABS ani ESP. Szukam takowej już miesiąc i nic...chyba będzie trzeba robić kable pojedynczo i zalać wszystko żywicą. Drugi temat to skrzynia biegów, która zastanawia się przy zmianie przełożenia z "P" na "R" bądź "D" i też między "D" i "R". Trzeba odczekać 2-3 sekundy zanim załapie. Mechanik podpowiada, że może jak zamkniemy temat ABSu, to skrzynia też ogarnie. Sporadycznie bardzo, ale jednak, zdarza się, że zacina się na 3 biegu i tak zostaje do momentu, aż nie wyłączę samochodu i nie uruchomię ponownie. Tu może ktoś coś podpowie?
https://i.ibb.co/gTBcgNK/DSC-1005.jpg
https://i.ibb.co/D86WTq0/DSC-1012.jpg
https://i.ibb.co/x6hG7r4/DSC-1013.jpg
https://i.ibb.co/k2vDRY3/DSC-1011.jpg
https://i.ibb.co/qB2RhyX/DSC-1014.jpg
https://i.ibb.co/8rSBCRn/DSC-1015.jpg