Mercedes E270 CDI S210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Co do lapme defekt to miałem ten sam problem . W lewym stopie nie kontaktowały styki na obudowie żarówki. Pomogło lekkie szlifowanie i psiknięcie kontaktem
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP
"In rust we trust"
- michal55yh
- VIP
- Posty: 691
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
- Lokalizacja: Bolesławiec
Wiem że wątek dla prawdziwych pasjonatów pewnie banalny ale robię go dla siebie. Auto jest u mnie od miesiąca więc dopiero zaczyna się moja z nim przygoda. Ale to też był jeden z powodów jego wyboru.auto pisze:z kolegi ptk1982 pasjonat z krwi i kosci,fajnie;-)
Ostatnio zmieniony 4 paź 2012, o 11:01 przez ptk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie.
Jako że mojemu autu stuknęło okrągłe 260 (tak wiem że na pewno ma 2 razy więcej ;-) ) mesiu dostał trochę rzeczy w prezencie.
1. Po pierwsze czyszczenie oprawek i styków w tylnych lampach i w ten sposób pozbycie się w końcu błędu na wyświetlaczu.
2. Od naszego kolegi z forum "necro" dostałem już przesyłkę z mechanizmem prawego lusterka i prawe przednie nadkole.
Na razie starczyło czasu tylko na wymianę tego wkładu.
Obudowa została zdjęta wg instrukcji z forum.
Niestety z samym wkładem miałem już problem. Okazało się, że ktoś tam już wcześniej coś kombinował. Nie wiem czy to miało być zabezpieczenie przed kradzieżą ale wkład był bardzo mocny sklejony z mechanizmem jakąś gumą i po zdjęciu sprężynki nie dało się go oddzielić. Bałem się że połamie w końcu to lustro przy majstrowaniu ze śrubokrętem i skalpelem ale po czasie się udało.
Tutaj już po zdjęciu i oczyszczeniu:
Tak to wygląda po złożeniu
No i w końcu lustra działają tak jak to powinno być:
Jak widać w opisie części jest różnica między moim lusterkiem a tym które teraz założyłem
Czy ktoś wie co oznacza skrót ec? Lusterko z tym skrótem ma dodatkową wtyczkę widoczną na drugim zdjęciu.
Za wymianę nadkola wezmę się w najbliższym czasie więc możecie spodziewać się kolejnej fotorelacji z tego wydarzenia.
Jako że mojemu autu stuknęło okrągłe 260 (tak wiem że na pewno ma 2 razy więcej ;-) ) mesiu dostał trochę rzeczy w prezencie.
1. Po pierwsze czyszczenie oprawek i styków w tylnych lampach i w ten sposób pozbycie się w końcu błędu na wyświetlaczu.
2. Od naszego kolegi z forum "necro" dostałem już przesyłkę z mechanizmem prawego lusterka i prawe przednie nadkole.
Na razie starczyło czasu tylko na wymianę tego wkładu.
Obudowa została zdjęta wg instrukcji z forum.
Niestety z samym wkładem miałem już problem. Okazało się, że ktoś tam już wcześniej coś kombinował. Nie wiem czy to miało być zabezpieczenie przed kradzieżą ale wkład był bardzo mocny sklejony z mechanizmem jakąś gumą i po zdjęciu sprężynki nie dało się go oddzielić. Bałem się że połamie w końcu to lustro przy majstrowaniu ze śrubokrętem i skalpelem ale po czasie się udało.
Tutaj już po zdjęciu i oczyszczeniu:
Tak to wygląda po złożeniu
No i w końcu lustra działają tak jak to powinno być:
Jak widać w opisie części jest różnica między moim lusterkiem a tym które teraz założyłem
Czy ktoś wie co oznacza skrót ec? Lusterko z tym skrótem ma dodatkową wtyczkę widoczną na drugim zdjęciu.
Za wymianę nadkola wezmę się w najbliższym czasie więc możecie spodziewać się kolejnej fotorelacji z tego wydarzenia.
Tak jak pisałem wcześniej drugą częścią która przyszła z lusterkiem było prawe przednie nadkole. Swoje musiałem wymienić ze względu na takie jego uszkodzenie.
Tutaj widać stary i nowy element:
To trzeba było odkręcić:
Wymieniłem nadkole bez zdejmowania koła a to dlatego że ujawniła się kolejna rzecz którą muszę zrobić. Jak zamierzałem ściągać koło zobaczyłem coś takiego:
Nakładka do śruby antykradzieżowej jest zjechana. Teraz czeka mnie walka z odkręceniem czterech śrub. Dość pilna sprawa bo jak złapie gumę to tylko laweta pozostaje.
Zakładać nowe antykradzieżowe czy zwykłe? Nie sądzę żeby ktoś się pokusił na moje felgi.
Tutaj widać stary i nowy element:
To trzeba było odkręcić:
Wymieniłem nadkole bez zdejmowania koła a to dlatego że ujawniła się kolejna rzecz którą muszę zrobić. Jak zamierzałem ściągać koło zobaczyłem coś takiego:
Nakładka do śruby antykradzieżowej jest zjechana. Teraz czeka mnie walka z odkręceniem czterech śrub. Dość pilna sprawa bo jak złapie gumę to tylko laweta pozostaje.
Zakładać nowe antykradzieżowe czy zwykłe? Nie sądzę żeby ktoś się pokusił na moje felgi.
Zdecydowanie zwykłe śruby. Miałem też antykradzieżowe i każdy po kolei mechanik i wulkanizator mi powtarzał, że to nic nie daje i tylko problem jak się ukręci. Więc i ja odpuściłem.
BTW. mam do sprzedania komplet w rozmiarze do felg mercedes:)
BTW. mam do sprzedania komplet w rozmiarze do felg mercedes:)
EX '90 W201 2.0D "Śnieżka"
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"
WDB2100261B079761
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"
WDB2100261B079761
Prawie miesiąc przerwy ale w końcu skończyłem przygotowania mojego auta na zimę. A tak na prawdę to zrobiłem w końcu serwis po kupnie auta.
Co zostało zrobione?
1. Wymiana wszystkich tarcz i klocków
2. Wymiana oleju w silniku i skrzyni biegów
3. Wymiana wszystkich filtrów
4. Wymiana termostatu (stary był cały czas otwarty)
5. Wymiana spalonej pierwszej świecy żarowej (powodowała zapalenie się kontrolki po starcie silnika)
6. Uszczelnienie pompy wtryskowej, wymiana uszkodzonego przewodu przy tej pompie i uszczelnienie na listwie wtryskowej.
Co najlepsze cieknącej pompy nikt nie zauważył w ASO które sprawdzało auto przed zakupem. Stwierdzili że jest wyciek z odmy albo uszczelki odmy natomiast mój mechanik tylko otworzył maskę i stwierdził że to pompa a później jeszcze wyszedł pęknięty wężyk i nieszczelność listwy. Na szczęście mamy dobrego speca od wtryskiwaczy i pomp w okolicy i nie było bardzo drogo.
7. Wyrzuciłem wszystkie śruby antykradzieżowe (przyspawanie śruby) ponieważ nasadka była zjechana i założyłem nowe ale jak widać na zdjęciu nie mogłem dostać takich jak oryginalne i założone są krótsze.
8. Na starych felgach założyłem nowe opony zimowe DUNLOP Winter Sport 4D 205/60/r16 92h
Teraz to będzie mój zimowy komplet a więc zaczynam zimowe polowanie na letni komplet felg i opon. Szukam ładnych 18-tek więc częściej będę wpadał do wątku o felgach. Co polecacie?
A teraz to czego nie zrobiłem:
1. Przewody hamulcowe według ASO były skorodowane jednak widać tylko lekkie ogniska więc na razie ich nie zmieniam.
2. Wg ASO pół zawieszenia było do wymiany jednak na szarpaku nic niepokojącego nie widać może jedynie widać że gumy mają swoje lata. Będą do wymiany ale nie teraz i nie wszystko na raz. Najważniejsze że w czasie jazdy nic nie wskazuje na to żeby coś w zawieszeniu szwankowało. A jak działa to nie ma co rozgrzebywać.
3. Nic nie robiłem z rudą. Zostaje do zrobienia w przyszłym roku.
Zadowolony jestem z tego że auto dość dobrze oceniłem przed kupnem. Mimo kilku pomyłek wszystkie powyższe prace były niejako wliczone w zakup. Przygotowany byłem nawet na więcej (np. wtryski) ale na razie zmieściłem się w założonym na ten rok budżecie a nawet trochę zostało ;-) (będzie na felgi).
Drugie spostrzeżenie to oczywistość jak ktoś chce sprzedać auto to w niego nie inwestuje. Mechanik powiedział mi że tak zapchanego filtra powietrza jeszcze nie widział i że jakiś filtr przy skrzyni biegów klejony był silikonem. Ze względu na wyciek oleju i to że auto dymiło non stop a przy ostrym przyspieszeniu puszczało ogromnego czarnego dymka przy zakupie wytargowałem upust, który w zupełności wystarczył na naprawę pompy i wymianę filtrów więc jak by to zrobił sprzedający to uzyskał by dużo lepszy efekt.
Jakie spostrzeżenia po odebraniu auta?
1. Silnik lepiej pracuje, równiej i ciszej. Nie ma już wahań obrotów zaraz po odpaleniu. Mam wrażenie że jest mocniejszy ale to może tylko wrażenie.
2. Oczywiście nie pojawia się już lampka świec żarowych.
3. Auto się lepiej nagrzewa i trzyma temperaturę.
4. Jak już pisałem auto już nie dymi. Przy ostrym przyspieszeniu pojawia się lekka smuga co jest dla mnie akceptowalne. Wcześniej czasem wstyd było wyprzedzać bo ciągnąłem za sobą czarną wielką chmurę.
5. Nie jestem jeszcze wstanie ocenić spalania. Zobaczymy z czasem jak to będzie wyglądać.
6. Skrzynia nadal działa bez zarzutu. Nie widzę żadnej zmiany.
7. A to już nie wiem czemu ale tak jakby się naprawił prawy mały wyświetlacz na liczniku. Dzisiaj mogłem spokojnie przeczytać na jakim jadę biegu i która jest godzina. ;-)
Ale się rozpisałem ;-) Na koniec parę zdjęć:
Co zostało zrobione?
1. Wymiana wszystkich tarcz i klocków
2. Wymiana oleju w silniku i skrzyni biegów
3. Wymiana wszystkich filtrów
4. Wymiana termostatu (stary był cały czas otwarty)
5. Wymiana spalonej pierwszej świecy żarowej (powodowała zapalenie się kontrolki po starcie silnika)
6. Uszczelnienie pompy wtryskowej, wymiana uszkodzonego przewodu przy tej pompie i uszczelnienie na listwie wtryskowej.
Co najlepsze cieknącej pompy nikt nie zauważył w ASO które sprawdzało auto przed zakupem. Stwierdzili że jest wyciek z odmy albo uszczelki odmy natomiast mój mechanik tylko otworzył maskę i stwierdził że to pompa a później jeszcze wyszedł pęknięty wężyk i nieszczelność listwy. Na szczęście mamy dobrego speca od wtryskiwaczy i pomp w okolicy i nie było bardzo drogo.
7. Wyrzuciłem wszystkie śruby antykradzieżowe (przyspawanie śruby) ponieważ nasadka była zjechana i założyłem nowe ale jak widać na zdjęciu nie mogłem dostać takich jak oryginalne i założone są krótsze.
8. Na starych felgach założyłem nowe opony zimowe DUNLOP Winter Sport 4D 205/60/r16 92h
Teraz to będzie mój zimowy komplet a więc zaczynam zimowe polowanie na letni komplet felg i opon. Szukam ładnych 18-tek więc częściej będę wpadał do wątku o felgach. Co polecacie?
A teraz to czego nie zrobiłem:
1. Przewody hamulcowe według ASO były skorodowane jednak widać tylko lekkie ogniska więc na razie ich nie zmieniam.
2. Wg ASO pół zawieszenia było do wymiany jednak na szarpaku nic niepokojącego nie widać może jedynie widać że gumy mają swoje lata. Będą do wymiany ale nie teraz i nie wszystko na raz. Najważniejsze że w czasie jazdy nic nie wskazuje na to żeby coś w zawieszeniu szwankowało. A jak działa to nie ma co rozgrzebywać.
3. Nic nie robiłem z rudą. Zostaje do zrobienia w przyszłym roku.
Zadowolony jestem z tego że auto dość dobrze oceniłem przed kupnem. Mimo kilku pomyłek wszystkie powyższe prace były niejako wliczone w zakup. Przygotowany byłem nawet na więcej (np. wtryski) ale na razie zmieściłem się w założonym na ten rok budżecie a nawet trochę zostało ;-) (będzie na felgi).
Drugie spostrzeżenie to oczywistość jak ktoś chce sprzedać auto to w niego nie inwestuje. Mechanik powiedział mi że tak zapchanego filtra powietrza jeszcze nie widział i że jakiś filtr przy skrzyni biegów klejony był silikonem. Ze względu na wyciek oleju i to że auto dymiło non stop a przy ostrym przyspieszeniu puszczało ogromnego czarnego dymka przy zakupie wytargowałem upust, który w zupełności wystarczył na naprawę pompy i wymianę filtrów więc jak by to zrobił sprzedający to uzyskał by dużo lepszy efekt.
Jakie spostrzeżenia po odebraniu auta?
1. Silnik lepiej pracuje, równiej i ciszej. Nie ma już wahań obrotów zaraz po odpaleniu. Mam wrażenie że jest mocniejszy ale to może tylko wrażenie.
2. Oczywiście nie pojawia się już lampka świec żarowych.
3. Auto się lepiej nagrzewa i trzyma temperaturę.
4. Jak już pisałem auto już nie dymi. Przy ostrym przyspieszeniu pojawia się lekka smuga co jest dla mnie akceptowalne. Wcześniej czasem wstyd było wyprzedzać bo ciągnąłem za sobą czarną wielką chmurę.
5. Nie jestem jeszcze wstanie ocenić spalania. Zobaczymy z czasem jak to będzie wyglądać.
6. Skrzynia nadal działa bez zarzutu. Nie widzę żadnej zmiany.
7. A to już nie wiem czemu ale tak jakby się naprawił prawy mały wyświetlacz na liczniku. Dzisiaj mogłem spokojnie przeczytać na jakim jadę biegu i która jest godzina. ;-)
Ale się rozpisałem ;-) Na koniec parę zdjęć:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości