Próba naprawy cieknącej pompy 300TD

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

sphinx1987 pisze:module not respond.
= modul sie nie komunikuje.
Moze byc przetarty drucik albo brudna wtyczka.
Jak to nie pomoze, to trzeba niestety modul wymieniac.
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

Post autor: sphinx1987 »

wszystko pieknie ale gdzie szukać każdego modułu?? albo gdzie znajduje się moduł silnika ??
Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

W komorze silnika po prawej stronie.Musisz odkręcić dekiel na 4 śrubki.Tam masz moduły.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

Post autor: sphinx1987 »

i jeszcze jedno, może ktoś kojarzy. otóż gdy walczyłem z zaworem to odpaliłem auto bez kolektora (pilnując aby się nic do środka nie zassało) i wtedy zapaliło się EPC może ma to jakieś znaczenie
Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

sphinx1987 pisze:wtedy zapaliło się EPC może ma to jakieś znaczenie
Miałeś odłączony czujnik mierzący ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym.
Zasada jest taka, że szukamy błędu tam gdzie było grzebane. To, że Carsoft się nie komunikuje ze sterownikiem to wina interfejsu. Podepnij SD i odczytaj błędy.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
sphinx1987
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2014, o 19:19
Lokalizacja: NNW

Post autor: sphinx1987 »

problem rozwiązany 150 koników wróciło... otóż jak pisałem wcześniej nie miałem plusa który idzie na elektrozawór. (zawór stop, gaszacz) dołożyłem plus ze stacyjki i tutaj właśnie pojawił się problem (Błąd 1662 chyba bo nie pamiętam dokładnie) EPC. na zawór stop dałem inaczej prąd opornikiem zmniejszyłem do 10 V i jest pięknie. po prostu nie może być tam więcej niż 11 V bo pojawia się błąd CAN 1662 i zapala się kontrolka EPC. jak będzie cieplej poszukam gdzie uciekł prąd właściwy który powinien iść do zaworu. ps carsoft nie może być podłączony przez przejściówke USB-COM podłączyłem się do starego kompa na com i wszystko co miał mi zczytać i usunąć to bez problemu pomogł. ps dziekuje za pomoc i wsparcie pozdrawiam w210
Mercedes 96'r W202 C250 TD 350tys przebieg
WDB2021281A460774
automat 5-cio z przełącznikiem W/S
pompa paliwowa BOSCH
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: S.W.A.T »

Gawra pisze:
sphinx1987 pisze:ok. przepraszam i wiem że jest to forum w210 a nie w202 ale zawór stop jest identyczny i kolega opisywał że rozebrał ten zawór i zapaliła sie kontrolka EPC a jak już go uszczelnił to kontrolka zgasła. u mnie nie stety nie zgasła. ok nie bedę już nachodził forum.
No teraz przynajmniej napisales, ze chodzi o zawor stop(zawor odcinajacy)

Wiec usterki szukaj nie w jego uszczelnianiu lecz we wtyczce. Sa tam 4 piny i byc moze, ze jest slaby styk?
I tak; pierwsze 2 piny lacza thermistor (czujnik temperatury paliwa) a pozostale 2 odpowiadaja za gaszenie auta (zawor elektro-hydrauliczny)

Mi cieknie chyba przy tej wtyczce gdzie sa piny, czy tam jest oring ? jesli tak to jaki numer badz wymiar?
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości