i jeszcze jedno, może ktoś kojarzy. otóż gdy walczyłem z zaworem to odpaliłem auto bez kolektora (pilnując aby się nic do środka nie zassało) i wtedy zapaliło się EPC może ma to jakieś znaczenie
sphinx1987 pisze:wtedy zapaliło się EPC może ma to jakieś znaczenie
Miałeś odłączony czujnik mierzący ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym.
Zasada jest taka, że szukamy błędu tam gdzie było grzebane. To, że Carsoft się nie komunikuje ze sterownikiem to wina interfejsu. Podepnij SD i odczytaj błędy.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
problem rozwiązany 150 koników wróciło... otóż jak pisałem wcześniej nie miałem plusa który idzie na elektrozawór. (zawór stop, gaszacz) dołożyłem plus ze stacyjki i tutaj właśnie pojawił się problem (Błąd 1662 chyba bo nie pamiętam dokładnie) EPC. na zawór stop dałem inaczej prąd opornikiem zmniejszyłem do 10 V i jest pięknie. po prostu nie może być tam więcej niż 11 V bo pojawia się błąd CAN 1662 i zapala się kontrolka EPC. jak będzie cieplej poszukam gdzie uciekł prąd właściwy który powinien iść do zaworu. ps carsoft nie może być podłączony przez przejściówke USB-COM podłączyłem się do starego kompa na com i wszystko co miał mi zczytać i usunąć to bez problemu pomogł. ps dziekuje za pomoc i wsparcie pozdrawiam w210
sphinx1987 pisze:ok. przepraszam i wiem że jest to forum w210 a nie w202 ale zawór stop jest identyczny i kolega opisywał że rozebrał ten zawór i zapaliła sie kontrolka EPC a jak już go uszczelnił to kontrolka zgasła. u mnie nie stety nie zgasła. ok nie bedę już nachodził forum.
No teraz przynajmniej napisales, ze chodzi o zawor stop(zawor odcinajacy)
Wiec usterki szukaj nie w jego uszczelnianiu lecz we wtyczce. Sa tam 4 piny i byc moze, ze jest slaby styk?
I tak; pierwsze 2 piny lacza thermistor (czujnik temperatury paliwa) a pozostale 2 odpowiadaja za gaszenie auta (zawor elektro-hydrauliczny)
Mi cieknie chyba przy tej wtyczce gdzie sa piny, czy tam jest oring ? jesli tak to jaki numer badz wymiar?