Klimatyzacja - leci cieple powietrze
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Klimatyzacja - leci cieple powietrze
Witam serdecznie,
niektorzy kierowcy W210 narzekaja, ze klimatyzacja po kilku minutach dzialania, zamiast chlodzic to grzeje.
Najczesciej jest tak, ze zimne powietrze leci po stronie pasazera, a kierowca sie gotuje :mrgreen:
Jedna z przyczyn takiej usterki, moga byc zacinajace sie elektrozawory w obiegu chlodniczym.
Nalezy je rozebrac i wyczyscic, poniewaz mogł sie na nich utworzyc kamien.
Niektory rozcienczaja plyn chlodniczy z woda :roll:
Fotki z operacji rozbierania tych zaworów:
1. Elektrozawory sterujace plynem chlodniczym, znajduja sie blisko szyby, przy klimatyzacji po stronie pasazera.
2. Po odkreceniu gornej obudowy elektrozaworow ujrzymy taki widok:
3. Zeby bylo wygodniej mozna odkrecic czarna obudowe komputera itp. Ogrom kabli przeraza ;-)
4. Jesli dobrze kojarze to mozna odpiac wtyczke i zdjac te zolte...uzwojenia?
5.
6. ...po zdjeciu uzwojen:
7. w trakcie podnoszenia nalezy uwazac, zeby nie podniesc tego razem z grzybkami, ktore sa w dole.
8. w srodku 2 "grzybki". Nalezy zwrocic uwage przy skladaniu, zeby znalazly sie na swoich miejscach.
9.
Rozbieramy, czyscimy, sprawdzamy, czy sie blokuja w czasie pracy
"na sucho".
Jesli ktorys z zaworow sie blokuje, to...
wg windykatorka:
1. Wyczyscic wodnym papierem sciernym 2000.
2. Z uzyciem wazeliny technicznej nalezy nawazelinowac, uszczelki tez, choc tam ich akurat prawie nie ma;)
3. Poskladac i powinno dzialac.
W samochodzie znajomego po takim czyszczeniu przez ponad 1,5 roku byl spokoj, pozniej auto sprzedano.
Pozdrawiam,
Michal.
niektorzy kierowcy W210 narzekaja, ze klimatyzacja po kilku minutach dzialania, zamiast chlodzic to grzeje.
Najczesciej jest tak, ze zimne powietrze leci po stronie pasazera, a kierowca sie gotuje :mrgreen:
Jedna z przyczyn takiej usterki, moga byc zacinajace sie elektrozawory w obiegu chlodniczym.
Nalezy je rozebrac i wyczyscic, poniewaz mogł sie na nich utworzyc kamien.
Niektory rozcienczaja plyn chlodniczy z woda :roll:
Fotki z operacji rozbierania tych zaworów:
1. Elektrozawory sterujace plynem chlodniczym, znajduja sie blisko szyby, przy klimatyzacji po stronie pasazera.
2. Po odkreceniu gornej obudowy elektrozaworow ujrzymy taki widok:
3. Zeby bylo wygodniej mozna odkrecic czarna obudowe komputera itp. Ogrom kabli przeraza ;-)
4. Jesli dobrze kojarze to mozna odpiac wtyczke i zdjac te zolte...uzwojenia?
5.
6. ...po zdjeciu uzwojen:
7. w trakcie podnoszenia nalezy uwazac, zeby nie podniesc tego razem z grzybkami, ktore sa w dole.
8. w srodku 2 "grzybki". Nalezy zwrocic uwage przy skladaniu, zeby znalazly sie na swoich miejscach.
9.
Rozbieramy, czyscimy, sprawdzamy, czy sie blokuja w czasie pracy
"na sucho".
Jesli ktorys z zaworow sie blokuje, to...
wg windykatorka:
1. Wyczyscic wodnym papierem sciernym 2000.
2. Z uzyciem wazeliny technicznej nalezy nawazelinowac, uszczelki tez, choc tam ich akurat prawie nie ma;)
3. Poskladac i powinno dzialac.
W samochodzie znajomego po takim czyszczeniu przez ponad 1,5 roku byl spokoj, pozniej auto sprzedano.
Pozdrawiam,
Michal.
E 220 CDI '01 Elegance
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Dzis to rozebrałem bo na właczonej klimie zaczeło z mojej strony leciec cieplejsze powietrze niz ze strony pasazera. Najpierw otwieramy korek zbiorniczka zeby wyrownac cisnienia, nastepnie popuszczamy wszystkie 5 srub TORX, w reku zostały mi cewki razem z osłonami i te nazwijmy to "tłoczki", natomiast grzybki zostały w obudowie na dole ok, mamy jedna gumowa uszczelke i 2 oringi. Z uszczelnien to tyle-uwaga co by nie porwac, ja tłoczki czysciłem szmatka i cifem schodziło idealnie. Wszystko na koncu umyłem w WD40. Sprezynki mozna lekko rozciagnąć, po umyciu i złozeniu. Uwaga przy składaniu wszystko musi idealnie sie ścisnac, po tym zabiegu wszystko jest OK ale tylko i wyłacznie jezeli chodzi o układ bez właczonej klimy, mozna sobie sprawdzic pozycje 3, 4 w tescie klimatronika. Temperatury powinny byc identyczne na prawej i lewej nagrzewnicy.
Jesli chodzi o klime dopadło mnie to syczy i jakby gotowało sie z srodkowych kratek, juz kilka osob pytało o to na forum przyczyną tą jest ubytek środka chłodniczego, nie oznacza to że jakaś nagrzewnica jest dziurawa i stamtąd syczy. Po prostu prawy parownik dostaje najpierw a lewy później cisnienie gaz czy co tam w srodku lata i jesli jest za mało srodka to klima chłodzi mocniej po stronie pasazera a na nasza strone juz jej nie starcza. Stad te wszystkie dzwieki.
Teraz mam pytanie jak wyjac panel klimatronika?? Ma takie zaciski jak radio czy jakis inny patent? Jak wymienic podswietlenie panelu, bo ono mi umarlo
Jesli chodzi o klime dopadło mnie to syczy i jakby gotowało sie z srodkowych kratek, juz kilka osob pytało o to na forum przyczyną tą jest ubytek środka chłodniczego, nie oznacza to że jakaś nagrzewnica jest dziurawa i stamtąd syczy. Po prostu prawy parownik dostaje najpierw a lewy później cisnienie gaz czy co tam w srodku lata i jesli jest za mało srodka to klima chłodzi mocniej po stronie pasazera a na nasza strone juz jej nie starcza. Stad te wszystkie dzwieki.
Teraz mam pytanie jak wyjac panel klimatronika?? Ma takie zaciski jak radio czy jakis inny patent? Jak wymienic podswietlenie panelu, bo ono mi umarlo
Ostatnio zmieniony 20 sie 2008, o 22:00 przez windykatorek, łącznie zmieniany 2 razy.
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Trzeba wsadzić 2 płaskie np. pilniczki tylko nie pamiętam teraz w które miejsca od dołu chyba ale sprawdź na forum było napewno. No takie jak radiowindykatorek pisze:Teraz mam pytanie jak wyjac panel klimatronika??
Trzeba zdjąć chyba dwa boczne przyciski i ujrzysz biały plastik i będzie trzeba jeszcze chyba wyciągnąć moduł z tej obudowy i tam zobaczysz żaróweczkę oznaczenia nie pamiętam ale jest bardzo mała.Jak wymienic podswietlenie panelu, bo ono mi umarlo
Dzisiaj jakieś zaćmienie chyba mam - wszystko jest u mnie chyba
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 mar 2009, o 15:51
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
windykatorek pisze:Dzis to rozebrałem bo na właczonej klimie zaczeło z mojej strony leciec cieplejsze powietrze niz ze strony pasazera. Najpierw otwieramy korek zbiorniczka zeby wyrownac cisnienia, nastepnie popuszczamy wszystkie 5 srub TORX, w reku zostały mi cewki razem z osłonami i te nazwijmy to "tłoczki", natomiast grzybki zostały w obudowie na dole ok, mamy jedna gumowa uszczelke i 2 oringi. Z uszczelnien to tyle-uwaga co by nie porwac, ja tłoczki czysciłem szmatka i cifem schodziło idealnie. Wszystko na koncu umyłem w WD40. Sprezynki mozna lekko rozciagnąć, po umyciu i złozeniu. Uwaga przy składaniu wszystko musi idealnie sie ścisnac, po tym zabiegu wszystko jest OK ale tylko i wyłacznie jezeli chodzi o układ bez właczonej klimy, mozna sobie sprawdzic pozycje 3, 4 w tescie klimatronika. Temperatury powinny byc identyczne na prawej i lewej nagrzewnicy.
Jesli chodzi o klime dopadło mnie to syczy i jakby gotowało sie z srodkowych kratek, juz kilka osob pytało o to na forum przyczyną tą jest ubytek środka chłodniczego, nie oznacza to że jakaś nagrzewnica jest dziurawa i stamtąd syczy. Po prostu prawy parownik dostaje najpierw a lewy później cisnienie gaz czy co tam w srodku lata i jesli jest za mało srodka to klima chłodzi mocniej po stronie pasazera a na nasza strone juz jej nie starcza. Stad te wszystkie dzwieki.
Teraz mam pytanie jak wyjac panel klimatronika?? Ma takie zaciski jak radio czy jakis inny patent? Jak wymienic podswietlenie panelu, bo ono mi umarlo
Tak wygladaja wyjmaki do klimatronika,wymiana zarowek jak w opisie.
http://www.allegro.pl/item606706594_klu ... ecker.html
E320 cdi Avantgarde
Witam podłącze się do tego tematu bo mam problem z klimatronikiem a mianowicie jak jest w miarę chłodno to jest ok ale jak się autko nagrzeje w słońcu to nie działają nawiewy zupełnie nic ani zimne ani ciepłe nic jak wychłodzę szybą to po około 20/30 min włączają się nawiewy i wszystko jest ok działa i nie wiem co to może być ????
VIN. WDB2100611A701910
Pozdrawiam
W210 2,4 98r
Pozdrawiam
W210 2,4 98r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości