[W210 99->] Wymiana podświetlenia licznika
: 12 sty 2015, o 13:46
Zamieszczam mały tutorial, dotyczący wymiany podświetlenia licznika - a w tym, jego demontażu i żarówek zastosowanych do oświetlenia
[center][/center]
* Na początku, zaczynamy od demontażu zespołu wskaźników. Możemy to zrobić wytrychami jak w linku poniżej. Same wytrychy polecam wykonać np. ze szprychy, bądź z elektrody spawalniczej, odpowiednio zaginając końcówkę w imadle.
https://www.youtube.com/watch?v=FktzlHYJqZI
Ja natomiast nie polecam tej metody - istnieje ryzyko uszkodzenia deski rozdzielczej i porysowania zegarów, a i tak, nie koniecznie pójdzie tak gładko jak w filmie. Skorzystałem z porady kolegi Czesterro - otwórz drzwi, na stojąco, obydwoma rękami mocno i stanowczo próbuj wysunąć zegary, począwszy od lewej strony.
-> Po chwili wysiłku, zegary faktycznie udaje się bezinwazyjnie zdemontować! W międzyczasie, odsuwamy zabezpieczenia i wysuwamy dwie wtyczki ;
[center]
[/center]
* ŻARÓWKI, ZASTOSOWANE DO OŚWIETLENIA:
- cało szklane W2W, w ilości 2 szt., w żółtych oprawkach do głównego oświetlenia zestawu wskaźników - nie próbujcie stosować powszechnie dostępnych W5W - istnieje ryzyko stopienia światłowodów oraz oprawek ;
- żarówki w zielonej oprawce 1,3W (ok. 3zł/szt. OSRAM) - tych występuje najwięcej. W zależności od modelu, opcji wyposażenia etc. ;
- żarówki czerwone w brązowej oprawce 1,5W, w ilości 2 szt. - do oświetlenia centralnego wyświetlacza, dla komunikatów o czerwonym sygnale ;
* Na zdjęciach poniżej, przedstawiam rozmieszczenie żarówek. Wolne miejsca w których brakuje żarówek w zależności od opcji, nie są wykorzystane, stąd ich brak.
* Spalone żarówki, delikatnie wykręcamy szczypcami, bądź małym, płaskim śrubokrętem ;
* Po wszystkim, w odwrotnej kolejności zakładamy zespół zegarów, podłączamy, sprawdzamy czy wszystko w porządku i kiedy tak jest, dociskamy zegary do obudowy w desce rozdzielczej.
Jak widać, wymiana wcale nie jest skomplikowana
PS: niestety nie zachęcam do zakupu żarówek w ASO, gdzie średnia cena za sztukę to ok. 15zł
[center][/center]
* Na początku, zaczynamy od demontażu zespołu wskaźników. Możemy to zrobić wytrychami jak w linku poniżej. Same wytrychy polecam wykonać np. ze szprychy, bądź z elektrody spawalniczej, odpowiednio zaginając końcówkę w imadle.
https://www.youtube.com/watch?v=FktzlHYJqZI
Ja natomiast nie polecam tej metody - istnieje ryzyko uszkodzenia deski rozdzielczej i porysowania zegarów, a i tak, nie koniecznie pójdzie tak gładko jak w filmie. Skorzystałem z porady kolegi Czesterro - otwórz drzwi, na stojąco, obydwoma rękami mocno i stanowczo próbuj wysunąć zegary, począwszy od lewej strony.
-> Po chwili wysiłku, zegary faktycznie udaje się bezinwazyjnie zdemontować! W międzyczasie, odsuwamy zabezpieczenia i wysuwamy dwie wtyczki ;
[center]
[/center]
* ŻARÓWKI, ZASTOSOWANE DO OŚWIETLENIA:
- cało szklane W2W, w ilości 2 szt., w żółtych oprawkach do głównego oświetlenia zestawu wskaźników - nie próbujcie stosować powszechnie dostępnych W5W - istnieje ryzyko stopienia światłowodów oraz oprawek ;
- żarówki w zielonej oprawce 1,3W (ok. 3zł/szt. OSRAM) - tych występuje najwięcej. W zależności od modelu, opcji wyposażenia etc. ;
- żarówki czerwone w brązowej oprawce 1,5W, w ilości 2 szt. - do oświetlenia centralnego wyświetlacza, dla komunikatów o czerwonym sygnale ;
* Na zdjęciach poniżej, przedstawiam rozmieszczenie żarówek. Wolne miejsca w których brakuje żarówek w zależności od opcji, nie są wykorzystane, stąd ich brak.
* Spalone żarówki, delikatnie wykręcamy szczypcami, bądź małym, płaskim śrubokrętem ;
* Po wszystkim, w odwrotnej kolejności zakładamy zespół zegarów, podłączamy, sprawdzamy czy wszystko w porządku i kiedy tak jest, dociskamy zegary do obudowy w desce rozdzielczej.
Jak widać, wymiana wcale nie jest skomplikowana
PS: niestety nie zachęcam do zakupu żarówek w ASO, gdzie średnia cena za sztukę to ok. 15zł