Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Nie nie, chodzi mi o ten oring nr 89 (patrz schemat wyzej). Z tego dogrzewacza spalinowego wychodzi rurka z cieczą chłodzącą i tam jest taki oring. Jestem na etapie czyszczenia dolotu i po demontazu oring sie rozsypał :/. Wdzięczny byłbym za nr części lub chociaz jego wymiary.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
zibi2210
Moderator
Posty: 1876
Rejestracja: 8 maja 2009, o 19:57
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: zibi2210 »

Jeden numer to A0199977548 a drugi (zamiennik) 0289972448
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem. E 200 cdi 2001 rok sedan.WDB2100071B230181
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Dzięki bardzo zibi ;)
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
mloNka
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2015, o 15:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mloNka »

Obrazków już nie będzie ?
------------------------
WDB2102261B421797 :)
orzel_pomorze
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 19:24
Lokalizacja: lębork

Post autor: orzel_pomorze »

Witam Panowie. Proszę o podpowiedź. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silnika dymi mi pod maską. Zapach spalonego oleju. Dymi od strony egr. Czy możliwe jest aby syf z egr się spalał im powodował taki stan? Dodam, że poziom oleju utrzymuje się na stałym poziomie, niestety przy kickdownie zasłona dymna, więc wnioskuje że czyszczenie wskazane. Spalanie w trasie 6,4l przy prędkościach do 130, w mieście około 13l.
Będę wdzięczny za ewentualne wskazówki

Mała aktualizacja
Po zdjęciu pokrywy silnika, pierwszy trysk (od chłodnicy) jest lekko mokry. To może być przyczyną?
Kamien

Post autor: Kamien »

Dym pod maską w 90% przypadków oznacza nieszczelność na którymś wtrysku. Temat należy ogarnąć możliwie szybko, bo można sobie narobić dodatkowych szkód.
orzel_pomorze
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2015, o 19:24
Lokalizacja: lębork

Post autor: orzel_pomorze »

Na szczęście nie jest tak drastycznie. Dym a raczej para powodowana była przez pęknięty wąż od wody. Sparciał i opaska go naruszyła. Mokre wokół wtrysku to woda która skropliła się pod pokrywą. Wyglądało groźnie, ale zakończenie na szczęście banalne. Co do egr to i tak go dla pewności wyczyszcze.

Mam pytanie odnośnie zdjęc z czyszczenia, wyświetlają się Wam poprawnie? Próbowałem na kilku przeglądarkach i bez powodzenia...
tom2600
Posty: 4
Rejestracja: 8 sie 2015, o 16:21
Lokalizacja: Bogatynia

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: tom2600 »

ZGi pisze:Zabrałem się za czyszczenie zaworu EGR i mała relacja z tego. Jak napisał allias: "CZEMU TAK DŁUGO ZWLEKAŁEM?" i to jest prawda :hyhy:

Powód czyszczenia: spadki mocy bez trybu awaryjnego.


Opis można kopiować bez ograniczeń ale z zastrzeżeniem, że powstał przezemnie dla userów forum W210.pl

Dziękuję ci z całego serca. Choć ja mam W220 to i tak śrubki się zgadzały. 2200km (Hiszpania-Polska) jechałem na smoluchu tylko że czarny dym wylatywał na wolnych obrotach, powyżej 90km/h było bez dymu. A że szkopy co kawałek mają autostradę w remoncie to to wstyd mnie nie opuszczał, nawet szwajcar wyprzedzając mnie kiwał z politowaniem głową. Po twoim instruktażu wydaje mi się a nawet jestem pewien że przybyło koni. Pozdrawiam, oby więcej takich ziomalków.
Tygrysio
Posty: 18
Rejestracja: 21 lis 2015, o 00:40
Lokalizacja: 12-100

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: Tygrysio »

Jakie narzędzia - klucze, itp są potrzebne do zdemontowania zaworu egr i ewentualnie kolektora ? Ile taka usługa orientacyjnie może kosztować w warsztacie ?
SebaTDS
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2008, o 20:38
Lokalizacja: Czempiń/Poznań

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: SebaTDS »

Jest szansa na przywrócenie zdjęć?
S210 3,2CDI 2000r WDB2102261B179046
Awatar użytkownika
Wilq225
Posty: 42
Rejestracja: 31 sie 2016, o 17:20
Lokalizacja: Śląsk

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: Wilq225 »

SebaTDS pisze:Jest szansa na przywrócenie zdjęć?
Witam ;) Ja również podpinam się pod to pytanie :)
W210 T-model E320 CDI 197km
WDB2102261X086440
Awatar użytkownika
kwiatek
Posty: 31
Rejestracja: 3 wrz 2015, o 07:12
Lokalizacja: Legionowo

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: kwiatek »

A czy całe to ustrojstwo zwane EGR-em, można wyczyścić metodą piaskowania?
howser
Posty: 34
Rejestracja: 25 sty 2017, o 20:16
Lokalizacja: Śląsk

Re:

Post autor: howser »

noc pisze:
ZGi pisze:Noc, mów mów !! :padam: :padam:
Zgubiłem reklamówkę, ale chyba dobrze podam "z pamięci"
To produkt f-my Liqui Moly. Diesel Russ lub Diesel Zusatz.
Na wszelki wypadek wejdźcie na stronę f-my i sprawdźcie.
Na którymś z for niemieckich jest film. Gość zdjął kolektor (był tragedią), powtórnie zdjął po 2-3 tys. (wyglądał jak nowy).
U siebie nie stosowałem, jest w miarę czysto.Dopiero 202k. :]
Witam

Odgrzewam kotleta:)
Pytanie: czy ktoś z szanownych forumowiczy korzystał z poniższego środka i czy to coś dało?
https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki ... p461823198

Pozdro
WDB2102721A270390
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: tonidriver »

Tak z innej beczki. Moje bmw strasznie dymiło na czarno. Można sadze było zbierać z ulicy. Po zaślepieniu egr i wyprogramowaniu grama kurzu nawet nie ma :)
oleckowsky
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 10:50
Lokalizacja: Stockton On Tees

Re: Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Post autor: oleckowsky »

Witam. Mam pytanie. Posiadam Mercedesa W210 E320 CDI z grudnia 1999. Przebieg 150000 mil.
Czy jeżeli egr i klapy w kolektorze są zanieczyszczone i auto nie ma mocy przy przyspieszaniu, oraz kopci, choć nie tragicznie na czarno-siwo przy obciążeniu, to czy po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu silnika, auto powinno wracać do normy przez pewien czas? Mój merol po wyłączeniu silnika i ponownym starcie zachowuje się normalnie przez jakiś czas, choć kopci podobnie i nawet kick-down włącznik działa, gdzie podczas utraty mocy nie reaguje wogóle. Czy ten chwilowy powrót do życia po restarcie nie wyklucza zabrudzonego egr?
OLECKOWSKY
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości