Strona 2 z 4

: 23 maja 2011, o 13:26
autor: jjankiello
Dokładnie - w Niemczech wychodzi taniej w przeliczeniu po kursie Eur. Nasze MB Polska dolicza sobie niezłe marże na wszystko...

: 23 maja 2011, o 15:52
autor: RafałMercManiak
peter pisze:ja sprobuje sie dowiedziec w MB Monachium jak to sie zalatwia i co jest potrzebne (moze to taniej wyjdzie)

był bym wdzięczny kolego ;)

: 24 maja 2011, o 08:59
autor: peter
jjankiello pisze:Dokładnie - w Niemczech wychodzi taniej w przeliczeniu po kursie Eur. Nasze MB Polska dolicza sobie niezłe marże na wszystko...
tak ,ale jesli zarzadaja oryginalu dowodu i jeszcze nie wiadomo czego to sie moze przestac oplacac.Ja do serwisu mam 10 minut to podjade i zapytam.

: 25 maja 2011, o 18:37
autor: wasiliew
Jak dzwoniłem do Gorlitz to koszt 250euro i trzeba osobiście jechać.

: 25 maja 2011, o 19:20
autor: noc
Cena uczciwa jest narzucona przez MB.Tylko "niezdrowe" ASO żąda więcej.
Co najmniej dwa dokumenty potwierdzające właściciela, 6-10 dni roboczych oczekiwania,
~ 1000 zł.kluczyk z "wkodowaniem".Nie ma znaczenia czy w W-wie czy w "Uru-Burmu" na Wybrzeżu Kości Słoniowej.Cena jest przeliczana po średnim kursie Euro.

: 25 maja 2011, o 19:24
autor: peter
wasiliew pisze:Jak dzwoniłem do Gorlitz to koszt 250euro i trzeba osobiście jechać.
niestety to samo...

: 19 cze 2011, o 16:28
autor: zer_gu
hej mi sie udało zakodowac znaleziony kluczyk , niejest latle ani trudne wystarczy cierpliwosc trzeba kombinowania z kluczykiem przy klamce (czujniku domykania szyb) i w stacujce ) klikanie tzymania wcisnietych guzikow przy zamku czy w stacyjce a zadziałało kluczyk smiga i zero problemu i nawet mi sie zmieniło zamiast otwierac sie wszystkie drzwi jednoczesnie to otwiera mi sie najpierw kierowcy a przy drugim kliknieciu wszystkie . niewie jak to zrobilem ale wszystko działa wiec moge skupowac po 5 zł niby zepsute kluczyki :p :D

: 19 cze 2011, o 16:36
autor: Oliva
zer_gu pisze:nawet mi sie zmieniło zamiast otwierac sie wszystkie drzwi jednoczesnie to otwiera mi sie najpierw kierowcy a przy drugim kliknieciu wszystkie . niewie jak to zrobilem
wciśnij i przytrzymaj 5-6 sek. otwieranie i zamykanie jednocześnie :mrgreen:

: 19 cze 2011, o 17:02
autor: zer_gu
dzienki :p

: 19 cze 2011, o 18:05
autor: jjankiello
zer_gu pisze:niewie jak to zrobilem ale wszystko działa wiec moge skupowac po 5 zł niby zepsute kluczyki :p :D
Powodzenia :lol: :lol: :lol:

: 3 lip 2011, o 07:04
autor: biokinetica
Witam wszystkich, Chciałem podzielić sie z wami innym sposobem na wymianę obudowy i wyjęcie elektroniki w rybce. oczywiście można ją wyjąć szczypcami podważać czy zrobić jakiś haczyk etc.. jest to niezbezpieczne jeśli włożymy cokolwiek między biały plastik (blokadę płytki) a samą płytkę drukowaną. Między plastikiem a płytką jest chyba z 5 cieniutkich scieżek i naprawdę łatwo to uszkodzić. Znalazłem wiec inny sposób. Na rybce są trzy przyciski jeden oznakowany jako służący do otwierania bagażnika. Potzebujemy krótkiego sztywnego noża z bardzo ostrym czubkiem. Takim nożem wycinamy przy rancie przycisk do otwierania bagaznika. Nie trzeba do tewgo wielkiej siły plastik jest sztywny ale jak zrobi sie naciecie to dalej idzie bez problemu.

Wycinamy przycisk. W otworze bedzie różowo czerwone gniazdo w centrum którego bedzie element który naciska na przełącznik w płytce. Tnąc przy brzegu opieramy sie na gnieździe niema obawy o uszkodzenie płytki. Efekt jest taki że po wycieciu widzimy haczyk plastiku blokującego płytkę. Czubkiem noża wciskamy go i lekko popychamy płytka wychodzi bez dotykania i bez jakiegokolwiek oporu.

Co ważne przy wkładaniu elektroniki do nowej rybki. Nie robić tego od razu z plastikiem blokującym bo wtedy elektronika niekoniecznie wsuwa sie równo. Lepiej wsunąć elektronikę prawie do końca a na samym koncu jak już złapie prowadnice plastik blokujący.

Przerobiłęm to na swoim sprzęcie tj rybka do w210 z 97 roku .....

: 3 lip 2011, o 20:33
autor: jjankiello
Jaki cel ma niszczenie obudowy klucza przez wycinanie, skoro bez problemu można wyciągnąć najpierw sprężynkę blokującą biały plastik, sam plastik i na koniec samą płytkę :?: :?: :!: :!: :shock:
Wystarczy pokombinować tylko trochę, a jak ktoś nie potrafi, to lepiej dać zrobić to komuś innemu... :idea:

: 4 lip 2011, o 07:26
autor: biokinetica
To nie jest odpowiedź na pytanie jak zniszczyć obudowę. To jest odpowiedź na pytanie jak wymienić zniszczoną obudowę, ponieważ po to zwykle wyjmuje się elektronikę (chyba że ktoś ma jakiś inny cel). Ja miałem poorane na wylot przyciski rybki więc zachowanie starej rybki w dobrym stanie nie było celem takiego działania. Celem była wymiana. W moim modelu (rybka do 2.9 z 97 roku) niema żadnych sprężynek. Są dwa rodzaje blokad z tego co wiem jedna ze sprężynka (tego rozwiązania nie znam) jedna bez i ta bez oparta jest na samym plastiku z zaczepem. Podaję sposób na wyciągnięcie plastiku blokującego bez stosowania szydełek haczyków podważania go. Ten sposób jest bezpieczniejszy bo w ten sposób nie uszkadza się ścieżek na płytce drukowanej to wszystko. Oczywiscie można dac to do wymiany komuś kto lepiej zna się na czytaniu uwag na forach dyskusyjnych :lol: ..... to pozostawiam każdemu do wyboru .....

: 15 wrz 2011, o 21:00
autor: bankier
Witam wszystkich a ja mam pytanie..
Posiadam 210 z 96r 2,9td przed liftem, kluczyk scyzoryk.
Wczoraj padła mi stacyjka i nie jestem wstanie z pozycji 0 przekręcić stacyjki.
W tym celu mam problem i zapytanie czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak rozebrać stacyjkę?? Dokładnie chodzi mi o to jak można ją odłączyć od kolumny kierownicy skoro trzyma blokada na kolumnie a nie mogę przekręcić kluczyka do pozycji 1. :cry:

: 15 wrz 2011, o 21:06
autor: biokinetica
no niestey nie pomogę tego tematu nie przerabiałem ..... wymieniałem tylko "rybkę" ....