Brak świateł cofania

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zebo
Posty: 18
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 16:10
Lokalizacja: Poznań

Brak świateł cofania

Post autor: zebo »

Witam wszystkich.

Mam problem ze światłami cofania.
Otóż po przełączeniu skrzyni na bieg wsteczny R czasami zapalają się światła cofania a czasami nie.
Gry ruszam delikatnie lewarkiem światła cofania zapalają się chwilę - tak jakby coś nie kontaktowało.
Dziękuję za pomoc.

2,9 TD automat 98r.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

hm...a blad zarowek sie pojawia? czesto tylne oprawki lubia sobie zasniedziec i trzeba wyczyscic zeby cyrki sie skonczyly :-P
zebo
Posty: 18
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 16:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zebo »

Żarówki są ok.
Jeśli uda mi się "wycelować" lewarkiem w odpowiednią pozycję światła cofania się świecą.
darek7305
VIP
Posty: 8
Rejestracja: 6 lip 2009, o 13:28
Lokalizacja: Gola

Brak świateł cofania

Post autor: darek7305 »

Ja mam ten sam problem sprawdzałem żarówki sa ok czysciłem styki i nic nie pomogło cały czas swieci na kompie że niedziała żarówka. Może ktoś wie gdzie jest czujnik swiateł cofania albo bespiecznik?
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Bezpiecznik jest skrzynce na lewym boku deski rozdzielczej (na lewo od zegarow).
Awatar użytkownika
Stoniak
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 26 cze 2009, o 01:09
Lokalizacja: gryfino

Post autor: Stoniak »

Ja mam ten sam problem tylko ze prawe swiatlo stopu raz sie pali a raz nie.Czyszczenie oprawki nic nie daje,zamiana oprawek z lewej na prawa rowniez.Wkoncu dalem sobie z tym spokoj.Taki chyba urok tego modelu.
E270 Cdi 2000
WDB2100161B185793
Lepiej byc panem w piekle,niz sluga w niebie.
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Stoniak pisze:Wkoncu dalem sobie z tym spokoj.Taki chyba urok tego modelu.
Przecież elektrycznie konstrukcja tej lampy jest prosta jak budowa cepa. Od wtyczki idą do oprawek listwy kontaktowe - wystarczy kawałek przewodu z żarówką, żeby zidentyfikować felerne miejsce...
Zresztą - jakbyś się przyjrzał, to byś gołym okiem zauważył, że wskutek słabego styku oprawki żarówki do gniazda powstała w miejscu styku wysoka temperatura, która wytopiła plastik pod listewką kontaktową, przez co listewka się obniżyła i przestała stykać z oprawką. Do operacji diagnozy i naprawy uszkodzenia klosz można wyjąć na stół - to NAPRAWDĘ TRZY MINUTY ROBOTY.
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

O ja tez to mam ze musze wycelowac lewarkiem zeby wlaczylo sie swiatlo wsteczne. :P Bede musial zajrzec tam do lamp. :-)
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

zebo pisze:Żarówki są ok.
Jeśli uda mi się "wycelować" lewarkiem w odpowiednią pozycję światła cofania się świecą.
W 210 są trzy systemy włączenia świateł wstecznych.Dwa pierwsze oparte są o styki w lewarku zmiany biegów.Jeden z systemów pozwala wyczyścić i wyregulować styki wyłącznika.
Trzeci system to czysta bezstykowa elektronika.We wszystkich rozwiązaniach wyjęcie konsoli,
wyjęcie lewarka i rozbiórka.Wszystkie systemy wysyłają rozkaz włączenia do SAM-a w skrzynce bezpieczników lub w najstarszych modelach do modułu multifunkcyjnego w skrzynce
komputerów.Stamtąd bezpośrednio do tylnych lamp.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
maciejka72
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K

Post autor: maciejka72 »

Witam.Miałem ten sam problem,rozbierałem konsolę,lampy i to wszystko niepotrzebnie.Męczyłem się z tym ok 3mies.Rozwiązanie jest banalnie proste,wystarczy wejść do kanału i z lewej strony skrzyni jest pprzykręcony do niej automat świateł cofania.posiada on duże podłużne otwory służące do regulacji położenia właśnie tego włącznika.Trzeba troszkę się pobawić żeby trafić,minimalne przesunięcie skutkuje tym ,że światła cofania zapalają w różnych pozycjach lewarka biegów.Dla lepszej orientacji ,jest to tam gdzie wchodzi dosyć spora kostka z wiązka elektryczną.Włacznik ten jest dosyć spory,ponieważ jest on również odpowiedzialny za blokowanie stacyjki(kluczyka) jak również odłączenie rozrusznika gdy chcesz odpalić na biegu.Po prostu w zależności od położenia lewarka są uruchamiane te funkcje.Jest on przykręcony śrubami M6 na kluczyk "10".Mam nadzieję że sprawnie sobie z tym poradzisz.Pozdrawiam
MB W210 220d
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak było w 124,126,201 i in. W 210 nigdy nie widziałem tego rozwiązania.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
maciejka72
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 2008, o 01:22
Lokalizacja: Wałcz/Leeds U.K

Post autor: maciejka72 »

noc pisze:Tak było w 124,126,201 i in. W 210 nigdy nie widziałem tego rozwiązania.
u mnie akurat tak jest i nie tylko u mnie bo kolega miał identyczne objawy i dokładnie ta sama przypadłość.Skrzynia biegow zamontowana jest fabrycznie i nie była zmieniana ,a auto bylo kupione z Holandii ,jeżeli ma to jakieś znaczenie.Po rozkodowaniu Vin wszystko sie zgadza w moim aucie i nie mam podstaw podejrzewać ,żeby coś bylo kombinowane.Noc,wiem że masz 30 lat praktyki w naprawie Mercedesa ale jednak wszystkiego nie widziałeś.Dla potwierdzenia mojej odpowiedzi zamieszczam linka do katalogu części.Element oznaczony numerem 40 to switch co w tłumaczeniu na Polski oznacza wyłącznik i jest to dokładnie ten element który opisywałem w poście powyżej http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 080&SGN=05
MB W210 220d
l-zawadzki
Posty: 4
Rejestracja: 28 paź 2008, o 23:21
Lokalizacja: Radom

Post autor: l-zawadzki »

U mnie czujnik jest przy lewarku zmiany biegów, światła cofania nie zawsze mi się zapalały więc wyjąłem żarówki przeczyściłem styki bo były zaśniedziałe psiknąłem WD40 i był spokój ... do czasu:/
Teraz pali mi bezpieczniki po włączeniu wstecznego:/ rozebrałem czujnik i wszystko ok, w lampach też OK...
Gdyby ktoś miał taki sam problem proszę o kontakt:P

[ Dodano: 2009-08-11, 21:46 ]
Zapomniałem dodać, że po drodze miałem jeszcze problem z mocowaniem żarówek-wykruszyły się mocowania w lampach...skomentuję to tak: Mieciem się super jeździ, świetnie pomyślany ale kurde niektóre awarie są tak głupie, że mogą wynikać jedynie z niechlujstwa projektantów :evil:
Łukasz
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Do Maciejka72. Masz rację obejrzałem katalog i przypomniałem sobie.Człowiek się jednak
starzeje.Ode mnie "pomógł".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
kubaw201
Posty: 1
Rejestracja: 3 lip 2012, o 11:18
Lokalizacja: Łuków

Post autor: kubaw201 »

Witam
podepnę się pod temat ponieważ też podobny problem.

Mianowicie sprawa dotyczy świateł cofania a dokładniej jego braku. I nie wiem gdzie szukać czujnika od wstecznego, myślałem że znajduje się on przy wybieraku ale dzisiaj rozebrałem tam wszystko i nigdzie go nie ma. :star: jest z 96r. i ma silnik 3.0 diesel z automatem wersja Elegance nr VIN: WDB2100201A075202 .
Proszę kolegów o pomoc bo nie chcą mi podbić przeglądu. :wink:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości