CO TO ZA MAŁY PRZYCISK W POPIELNICZCE??

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

endertg pisze:witam

mialem podobny problem z dogrzewaczem silnika

smieszna sprawa bo podgrzewacz silnika obudowany jest elementami ukladu pneumatycznego
wiec moze to ludzi czasami zmylic.

zdejmujac jednak zbiorniczek powietrzny zauwazymy elektryczny dogrzewacz silnika.

w moim przypadku podgrzewacz padl zupelnie, nie komunikowal sie z komputerem
trzbea bylo wymienic.

numer katalogowy A000 159 11 04

odkreca sie 2 skosne sroby i zdejmuje metalowa obudowe

nastepnie odkreca srobe kabla zasilajacego (uwaga kabel jest pod napeiciem
robiac zwarcei wywalicie 200 Amperowy bezpiecznik od zasilania swiec zarowych w dieslu)
wiec ostroznie. kabel jest grubosci malego palca u reki.

wypina sie kabel komunikacji

nastepnie warto spuscic najwiecej jak sie da plynu z chodnicy
ze zbiornika wyrownawczego.

i mozna odkrecac 2 pozostale sruby
wycieknie wtedy okolo litra plynu z chlodnicy.
wymieniamy modul na nowy
zakrecamy sroby i reszte w porzadku odwrotnym do rozbierania.

uzupelniamy plyn z chlodnicy

i ciesZymy sie ze auto w 5-10 minut dochodzi do 80 stopni
letnie powietrze jest niemal natychmiast po starcie dostepne :)
wczesniej marzly mi nogy nawet na dlugich trasach.


informacje dodatkowe
cena modulu nowego to okolo 1328zl brutto

na allegro kupilem za 400zl brutto na fakture


pozdrawiam,
E_TG
Czyli generalnie żeby sprawdzić połączenia elektr. to trzeba dobrać się do tego co jest pod tą czarną plastikową bańką ???? Ja jak włączam przycisk w popielniczce to jest 0 reakcji ( nie spadają obroty silnika , nic nie słychać a nawet ucho przykładałem do tego ustroistwa :-D ). Od czego mam zacząć chcąc sprawdzić czy mi to działa i ewent. dlaczego nie ?????

Czy to jest część tego urzadzenia ?? :
http://moto.allegro.pl/item751607531_za ... kombi.html
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: endertg »

haha fajna fotka

sa na nim w zasadzie 2 urzadzenia
u gory zbiorniczek powietrzny, a podspodem wspomniany dogrzewacz wlasnie

sorki ze tak pozno odpowiadam dawno tu nie zagladalem bo moja maszyna chodzi bez usterek :) pup puk w niemalowane

twoj prywatny email mnie zaciekawil i odwiedzilem w210.pl

pozdrawiam,
etg

[ Dodano: 2009-10-12, 14:11 ]
doczytalem wlasnie ogloszonko z allegro i gosc sam nei wie co sprzedaje
to nie zaden zawor webasto, a wlasnie elektryczny dogrzewacz
ja moj kupilem za 400zl wiec ta cena jest smieszna 99zl
wiec panowie brac od reki ! :)

pytanie czy to jest sprawne. skoro gosc nawet nie wie do czego to sluzy ???

[ Dodano: 2009-10-12, 14:16 ]
zreszta kazda czesc ma numery producenta
wystarczy ze sie sprawdzi u sprzedajacego i w swoim zepsutym i wszystko wiadomo
tomek
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 2008, o 16:03
Lokalizacja: warszawa

Post autor: tomek »

JAK WYMIENIC ZARÓWKE OSWIETLENIA LICZNIKA W W-210
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Witaj.Poszukaj w "Zrób to sam".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

adaso1 pisze:Pod tą osłoną są dwa urządzenia:
- Elektryczny dogrzewacz silnika (sterowany przyciskiem w popielniczce),
- Elektrozawór sterujący pneumatycznie turbosprezarką.
Dźwięk wydaje elektrozawór do czasu wyrównania się podciśnienia z atmosferą :-)
A czy ten elektr dogrzewacz silnika można po wymontowaniu gdzieś naprawić jeśli nie grzeje ??/ Są jacyś magicy którzy się tym zajmują ???
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Po pierwszej serii, mniej więcej do końca 96, urządzenie jest nienaprawialne z wyjątkiem
bezpiecznika automatycznego pod kablem zasilającym (nie we wszystkich wersjach).
Słyszałem o naprawach amatorskich, sam nie próbowałem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

A jak używacie to urządzenie w tak ekstremalnych temp. jak ostatnio ??? Czy prawidłowym użytkowaniem tego dogrzewacza jest włączenie go i jazda non stop z włączonym dogrzewaczem ??? Czy tylko przy porannym rozruchu do osiągnięcia optymalnej temp płynu w obiegu ???
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Urządzenie automatycznie wyłącza się samo po osiągnięciu przez płyn zaprogramowanej temperatury.Ponieważ wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa osobiście nie wyłączam.
W pierwszych i ostatnich wersjach jak również na nie które kraje nie było przycisku wyłączenia na żądanie.Czemu go przez kilka lat montowano nie wiem.Uważam, że jest niepotrzebny.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

koledzy odkopuje temat poniewaz mój dogrzewacz nie działa. po właczeniu go (czyli przycisk w popielniczce na pozycji z nieświecącą sie lampką) auto łapie temperature strasznie wolno. nagrzewa sie góra do 60 stopni i przy tym strasznie pszygaszają (mrugają) światła zewnętrzne i wewnętrzne (zegary i konsola środkowa). potrzebuje jakiegoś mechanika na terenie warszawy lub w okolicach stolicy który sie zna na temacie.
btx
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2010, o 15:17
Lokalizacja: gorzów wielkopolski

Post autor: btx »

no to i ja się podłączę, żeby nie zaczynać nowego tematu:
sam dogrzewacz chyba działa, bo dzisiaj (pierwszy poranek po zakupie auta) silnik zagrzał się po może 2 km spokojnej jazdy, czyli ładnie szybko.
Ale temperatura jaką osiągnął silnik to 60-65st - podejrzewam termostat
i teraz trzy pytania:
1. Wg instrukcji dogrzewanie działa od 8st temperatury otoczenia i do osiągnięcia temp 70st. - czyli w moim przypadku działa cały czas?
2. Na dworze rano było +13 st. - czy to oznacza, że dogrzewacz się jednak nie załącza? Skąd w takim razie takie szybkie grzanie silnika?
3. Jak można sprawdzić czy urządzenie pracuje?
W210 E220 CDI Classic Kombi; rok 2000; 6b manual VIN WDB2102061B115600
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Są dwa rodzaje dogrzewaczy elek. i spalinowe.Ale nikt pozatoba nie wie jakie masz. :?:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
btx
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2010, o 15:17
Lokalizacja: gorzów wielkopolski

Post autor: btx »

avandgarde pisze:Są dwa rodzaje dogrzewaczy elek. i spalinowe.Ale nikt pozatoba nie wie jakie masz. :?:
to że sa dwa rodzaje to wiwmpod maska widać, że mam elektryczny - na prawym nadkolu.
Spalinowego nie widać.

I teraz już w ogóle nie rozumiem, dlaczego instrukcja pisze, że jeżeli mam wyłącznik w popielniczce to mam spalinowy...
może mi ktoś to wytłumaczyć?

Podam VIN, może ktoś sprawdzi: wdb2102061b115600 (na ruskiej stronie nic nie piszą o dogrzewaczach)
W210 E220 CDI Classic Kombi; rok 2000; 6b manual VIN WDB2102061B115600
Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

To, że masz włącznik w popielniczce nie znaczy że masz Webasto (ogrzewanie spalinowe). To jest włącznik do sterowania dogrzewaczem elektrycznym. Poniżej podaję objawy i usterki mojego dogrzewacza, który uległ uszkodzeniu.

"Witam ponownie. Ja już jestem w domu. To znaczy ze poznalem usterke jaka mi sie przytrafila. Mozliwe to bylo po podlaczeniu komputera serwisowego. Poz zdiagnozowaniu calego pojazdu wystapil blad w postaci: P1664-008 - "Elektryczna dodatkowa nagrzewnica Przerwa"
- sprawdz zlacza i przewody N3/9 (modul sterujacy CDI)- N33/2 (modul sterujacy dodatkowej nagrzewnicy), ew. napraw.
- Obwod zasilania do modulu sterujacego N33/2 (modul sterujacy dodatkowej nagrzewnicy) jest przerwany.
- N33/2 (modul syerujacy dodatkowej nagrzewnicy)
Koniec testu
Co kolwiek to znaczy cos jest z podgrzewaczem lub jego zasilaniem. Dlatego moje odczucia w sprawie slabego grzania sie silnika potwierdzily sie. I nie jest to bynajmniej wina termostatu, który pewnie niepotrzebnie wymienialem :( Eh... "

[ Dodano: 2010-03-24, 12:57 ]
Kolego "btx" zapraszam na zakładkę "Zloty", jesteśmy w trakcie organizacji zlotu w Gorzowie. Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-24, 13:09 ]
PRZEPRASZAM ale chciałem się poprawić odnośnie włącznika w zapalniczce. Może to być włącznik od dogrzewacza spalinowego. Aby sprawdzić czy masz Webasto zajrzyj pod zderzak przed prawym przednim kołem. Zobaczysz tam lub wyczujesz ręką układ wydechowy Webasta (dogrzewacza spalinowego), powinna wystawać lekko rurka odprowadzająca spaliny.
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

btx pisze:
I teraz już w ogóle nie rozumiem, dlaczego instrukcja pisze, że jeżeli mam wyłącznik w popielniczce to mam spalinowy...
może mi ktoś to wytłumaczyć?
a masz swoją instrukcje do twojego auta ? czy bazujesz na ogólnej ?? :mrgreen:

Wiele jest takich kwiatków jak ten , ale nic sie nie martw , ja tez mam wlacznik w popielniczce i on steruje , ale elektrycznym dogrzewaczem ~!!! spalinowego u mnie brak - wiec jest tak i nic inaczej , w dodatku spalinowego u mnie nigdy nie było , co mi tu próbowano sugerowac :mrgreen: GDZIES tu wklejałem instrukcje gdzie pisało o tym przycisku , ale w odniesieniu do podgrzewacza elektrycznego ! nawet schemat tu jest na forum itd. itd. musisz sie zagłebic .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
btx
Posty: 28
Rejestracja: 8 mar 2010, o 15:17
Lokalizacja: gorzów wielkopolski

Post autor: btx »

bartpol1 pisze: a masz swoją instrukcje do twojego auta ? czy bazujesz na ogólnej ?? :mrgreen:
GDZIES tu wklejałem instrukcje gdzie pisało o tym przycisku , ale w odniesieniu do podgrzewacza elektrycznego ! nawet schemat tu jest na forum itd. itd. musisz sie zagłebic .
mam oryginalną instrukcję, która była sprzedana w komplecie z autem, tak samo jak instrukcję od radia, książkę serwisową, itd...
Pod zderzakiem nic nie widać, wyświetlacza w kabinie też nie mam, czyli zostaje tylko elektryczne, które na pewno jest.
Ale chyba przestanę dociekać, bo widzę, że szanse na poznanie prawdziwej prawdy sa nikłe :-?
W210 E220 CDI Classic Kombi; rok 2000; 6b manual VIN WDB2102061B115600
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości