Brak ładowania ...uszkodzony alternator wodny

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Przerabiałem to ostatnio u siebie 2 diody padły.
A tak wygląda nowa dioda ,dla tych co niewiedzą.Czerwona bo akurat dodatnia. :-D
Załączniki
dioda.jpg
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

podłącze się do tematu bo mam podobny problem, od lata borykam się z problemem ładowania ale dopiero teraz zaczął mnie na tyle denerwować, że postanowiłęm zgłębić temat.
Podobnie jak u innych - u mnie pojawia się komunikat w stylu "Battery Low" oraz coś w stylu "Alternator/Akumulator coś tam, Please Visit Workshop". Prócz tego wyłącza systemy ABS/ESP/BAS co jak już wyczytałem w innych postach też jest związane ze zbyt niskim napięciem. Dość często musiałem ładować ostatnio akumulator, bywało tak, że po naładowaniu przejachałem kilkadziesiąt km i auto nie było w stanie kolejny raz odpalić bo akumulator był wyczerpany. Sprawdzałem też na innym akumulatorze i problem nie znikał.

Dziś podłączyłem miernik i postanowiłem pojeździć troche i zobaczyć jak się zachowuje ładowanie. Odkryłem następujące zachowanie:
- napięcie akumulatora przed odpaleniem: 12,6 V
- pobór prądu na postoju (wyłączony silnik): 0,04 A
- napięcie po odpaleniu (bieg jałowy): 12,4 V
- napięcie podczas jazdy (od 1000obr) z włączonymi światłami: 13,7 V

Powyższe dane wskazują że jest ok, niestety podczas jazdy np. po dojechaniu do skrzyżowania i zatrzymaniu się gdy napięcie spadnie do 12,4 V po ruszeniu zamiast wzrosnąć do 13,7 to spada nawet poniżej 11V, czasem pomaga zatrzymanie się i przegazowanie do 5-6 tys obr a czasem wyłączenie silnika i uruchomienie go ponowne.

Podobne pomiary przeprowadziłem na wyświetlaczu climatronica gdzie wartości krztałtowały się podobnie jak na mierniku tylko odpowiednio niżej o 0,6V.

Gdzieś wyczytałem w postach, że odpowiedzialne za takie zachowanie może być jakieś sprzęgiełko w alternatorze.

Czy ktoś z kolegów mógłby to potwierdzić oraz wyjaśnić jak się do tego sprzęgiełka dobrac? A także czy jest to jakiś element do kupienia w ASO, ewentualnie jakiś zamiennik no i czy można sobie samemu poradzić z naprawą tego czy lepiej zawieść wymontowany alternator elektrykowi?
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

po wlaczeniu silnika ma byc 13,8-14,8V w zaleznosci od obrotow i obciazenia. stary po prostu nie masz ladowania. moze sprawa rozchodzi sie o regulator napiecia?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Regulator i szczotki.Potwierdza to fakt ze przygazowanie,gaszenie i ponowne odpalanie czasem pomaga.Koszt okolo 40zł.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

W CDI nie ma szczotek, ale faktycznie objawy braku ladowania.
A luzny pasek, nie slizga sie?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

Pasek wielorowkowy założony nowy jakieś pół roku temu jest ok - nie ślizga się, zresztą gdyby się ślizgał to tylko na obrotach byłoby ładowanie a tu na biegu jałowym raz jest a raz nie, podobnie podczas jazdy na wyższych obrotach, więc to wyklucza ślizgający się pasek.
Co do szczotek to już wcześniej doczytałem że nie ma czegoś takiego w alternatorze silnika 320CDI więc nawet nie pytałem. Są tylko diody, regulator no i właśnie jakieś sprzęgiełko.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
adaso1
Posty: 240
Rejestracja: 3 mar 2008, o 22:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: adaso1 »

Zobacz przewód masowy silnika, jest chyba w okolicy pedału gazu (oczywiście od strony podwozia).
Miałem fajne auto "na oku": E 320T CDI 2000r. :)
Poprzednio: E 220T CDI 2000r. Aktualnie: E420 CDI
P.S. Pozdrawiam Tych wszystkich, co mnie pozdrawiają ;) :)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Sprzęgiełko jest to rolka alternatora .Po zdjęciu paska jak pokręcisz rolką zgodnie z ruchem paska powinien obracać się też wirnik, natomiast w przeciwną stronę rolka się kręci a wirnik powińen stać.Koszt sprzęgiełka firmy INA w granicach 180 zł.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

pytałem ostatnio w ASO o regulator napięcia, zaskoczyła mnie odpowiedź Pana który się mną zajmował "Zawieź Pan alternator do jakiegoś dobrego elektryka i niech dopasuje regulator bo u nas nie da się tego kupić" :shock:
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
skubiduja81
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2010, o 22:05
Lokalizacja: z przed kompa

Post autor: skubiduja81 »

sorry ze odkopuje temat ale mam podobny problem jak kolega ertee, tylko na silniku 220CDI i nie wiem co zrobić...
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Tak przy okazji czy ktoś zdejmował tą rolkę ze sprzęgiełkiem. Od strony czołowej po zdjęciu zaślepki widać wejście na klucz sztorcowy wielowypustowy i drugie na większy tego samego rodzaju klucz.Co się odkręca, a co przytrzymuje?

[ Dodano: 2011-07-04, 22:12 ]
No i już wiem: Mniejszy wielowypust w ośce blokuje się kluczem, który przechodzi przez otwór większego klucza z wielowypustem zakładanego na rolkę i nim się odkręca.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: endertg »

kichcio pisze:W CDI nie ma szczotek...
No tutaj bym sie nie zgodził.

Wlasnie rozebralem alternator z E320 CDI
numer mercedesa A 000 150 16 50
chlodzony woda i sa 2 szczotki !!! normalnie.

Wiec nie wiem o czym gadacie ze nie ma !

Do mojego E320 190A sa tylko 2 rodzaje wodnych
A 000 150 16 50
A 000 150 24 50

W tym pierwszym ktory rozebralem sa normalnie 2 szczotki !!!!!!!
Alternator jest firmy DELPHI.

Poniewaz moj stary cieknie kupilem na allegro taki sam ale przed wymiana mam zamiar zmienic szczotki zurzyte prawie calkowicie oraz kupic w mercedesie nowe oryginalne uszczelki.

Wymontowalem szczotko trzymacz i zamowilem na allegro odpowiednie szczotki.


Jezeli ktos zatem twierdzi ze w CDi nie ma szczotek a alternatorach wodnych to niech sie wypowie skad takie dane posiada ?

Pozdrawiam,
Ender

[ Dodano: 2013-05-27, 01:35 ]
A dodam jeszcze, ze zorientowalem sie w kwesti regulatorow napiecia do alternatorow DELPHI(A000 150 16 50 oraz A000 150 24) z CDI wodnych
i sa produkowane w 2 wariantach
napiecei ladowania 14,2 V oraz 14,7V

Moze komus te informacje sie przydadza.

Od strony tylnej pokrywy mozna jeszcze wymienic prostownik diodowy tez dostepny w sklepach.

Polaczenie regulatora napiecia i prostownika diodowego jest lutowane na 2 styki.
Reszta przykrecana srubka TORX-5

[ Dodano: 2013-05-27, 01:47 ]
ertee pisze:pytałem ostatnio w ASO o regulator napięcia, zaskoczyła mnie odpowiedź Pana który się mną zajmował "Zawieź Pan alternator do jakiegoś dobrego elektryka i niech dopasuje regulator bo u nas nie da się tego kupić" :shock:
Dokladnie. w ASO sa tylko alternatory cale. Nikt z niemiec nie rozbiera i nie naprawia alternatorow widac :)

Ale to nie problem. W internecie jest pelno firm w tym takie ktore produkuja fabryczne aalternatory dla mercedesa DELPHI i BOSCH ktore handluja normalnie czesciami zapasowymi. Z niefgabrycznych DELCO tez robi czesci zapasowe do alternatorow jak i cale zamienne alternatory.
Mozna dokupic sprzegielka, regulatory,szczotkotrzymacze, mostki prostownicze, szczotki.


Wystarczy troche w google poszukac i na forum w210.pl oczywiscie :)

Wiec nie zalamywac sie :)

W ASO za to polecam uszczelki oryginalne. Wymiana alternatora to wiele roboty zwlaszcza wodnego. Nie warto ryzykowac ze bedzie cieklo po wymianie.

Pozdro,
Ender_TG
Załączniki
A tak wyglada regulator napiecia do Alternatora A000 150 16 50 oraz A000 150 24 50
A tak wyglada regulator napiecia do Alternatora A000 150 16 50 oraz A000 150 24 50
alternator.JPG (26.15 KiB) Przejrzano 10831 razy
Tak wyglada szczotko trzymacz.<br />sory za fotke ze znakiem wodnym ale innej nie znalazlem. Oczywiscie pusty bez sczotek w srodku.
Tak wyglada szczotko trzymacz.
sory za fotke ze znakiem wodnym ale innej nie znalazlem. Oczywiscie pusty bez sczotek w srodku.
szczotkotrzymacz.jpg (5.99 KiB) Przejrzano 10831 razy
E320CDI 2001 Kombi Avantgarde
WDB2102261B317977
Oscar75
Posty: 8
Rejestracja: 28 lut 2016, o 15:03

Re: Brak ładowania ...uszkodzony alternator wodny

Post autor: Oscar75 »

Pomocy !!!

Przeczytałem bardzo dużo wątków dotyczących ładowania , walczę już dłuższy czas przez półtora roku 4ty akumulator poprzednie umierały z niedoładowania ,poborów prądu brak dziennie robię średnio 20 - 100 kilometrów we wcześniejszym aucie na co dzień W124 250D 93r przez 5 lat jeden akumulator i nie nowy i nigdy problemów .
Kupiłem drugi alternator na stole w zaprzyjaźnionym warsztacie prądowo ok pod obciążeniem ponad 100A ,napięcie 14,0 - 14,2 V .
Ten w samochodzie podobnie ,wiadomo jak go wyjąc w 3.2 Cdi pomierzyliśmy oba przełożyliśmy szczotki regulator i w samochodzie bez zmian na alternatorze 14 na akumulatorze 13,8 .

Zamontowaliśmy nowy regulator zamiennik nie pamiętam jakiej firmy i z początku euforia 14.7 spada do 14,5 -14,4V , jednak po przejechaniu 10 kilometrów sytuacja wraca do normy czyli mam 13,9 alternator 13,7 - 13,8 akumulator cęgami mierzone na wyjsciu z alternatora spokojnie 30 - 90 A przy max obciążeniu tylko cały czas poniżej 14V .
Instalacja o dziwo w moim aucie jak nowa , od alternatora do akumulatora i tak rozebrałem wszystkie punkty oczka itp. robiliśmy bypassy i brak zmian . Bardzo kiepska była masa na skrzyni do podłożnicy zrobiłem porządną nową oraz dodatkowo dałem drugą od samego alternatora na karoserie w pobliżu.

Nie sądzę aby oba alternatory były trafione zamówiłem dedykowany dość drogi regulator HUCO Hitachi i jest jak na oryginalnych 14,0 akumulator 13,8 nawet nie chce być powyżej 14,2.

Ktoś jakiś pomysł ma ??
Jakie macie w 2,7 czy 3,2 ładowanie na zimnym i na rozgrzanym aucie ??

Pozdrawiam
S210 E320 CDI 2001r , W140 300SE 1993r.
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: Brak ładowania ...uszkodzony alternator wodny

Post autor: metody »

A moze paseczek slizga sie po prostu, a moze rozsypalo Ci sie to kolo pasowe na wale i ktos umiescil jakies z innej bajki o np mniejszj srednicy i na wolnych obrotach lub nie za wysokich alternator nie ma wlasciwych parametrow pracy , a moze masz po prostu jakis odbiornik ktory generuje spory pobor pradu , albo np nie spodobales sie majstrowi i zatynkowali Ci grzalkie od wody na stale podlaczona do produ , zarcik,
Czy jestes pewien , ze masz dokladnie taki alternator jaki byl od nowosci w tym aucie , moze ktos wczesniej zmotal a Ty powielasz ten blad.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Re: Brak ładowania ...uszkodzony alternator wodny

Post autor: metody »

Napisz numer win to wysle Ci numer alternatora jaki powinienes miec
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości