pękniete sprężyny przód przy podstawach na dole

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

vinci
Posty: 18
Rejestracja: 24 cze 2010, o 23:37
Lokalizacja: Warszawa

pękniete sprężyny przód przy podstawach na dole

Post autor: vinci »

co kupić? używane oryginały z allegro po ok. 60 zl za sztuke czy np. Kayaba nowe ok. 140 zł? Czy podstawy gumowe tez mam zmienić? Co proponujecie? Czy spręzyny sa takie same niezaleznie od wersji silnikowej? (róznice miedzy stylizacjami czaję..)
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Gum nie musisz zmieniać. Sprężyny ogólnie są takie same dla classic/elegance i inne dla avantgardy (niższa zawiecha). Bardziej szczegółowo to koledzy radzą dobierać sprężyny w ASO po nr VIN bo jest dużo możliwości. Ja bym brał jednak Kayaby. Dobra firma, ale jeśli miałbym avantgarde, to pomyślałbym nad używkami oryginalnymi.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Co do Kayaby to kolega miał problem w E 300 td nawet dobierając w/g modelu. Przód siadł.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Ale przy mniejszych i lżejszych silnikach np 220d lub benzynki e200 e230, może by nie siadł :roll: Musi ktoś potwierdzić.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Ostatnio pękła mi jedna sprężyna i mechanik poradził mi podjechać do kowala zajmującego się sprężynami i resorami. Kowal obejrzał sprężynę i ze stosu żelastwa wybrał jedną o takich samych parametrach. Auto stoi równo, obie strony jednakowo tłumią nierówności. Przekonałem się, że wbrew obiegowej opinii wcale nie trzeba wymieniać obu sprężyn na nowe.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Owszem, masz rację pod warunkiem, że znajdzie się kowal, który dobrze dopasuje sprężynę do używanej i zamontowanej. :roll:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

U mnie na KYB stoi wyżej niż w oryginale, mimo zastosowania cieńszej podkładki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości