Przeróbka zawieszenia awantgarde

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Przeróbka zawieszenia awantgarde

Post autor: Budzy »

Chciałem podwyższyć zawieszenie. Ze względu na stan naszych dróg i krawężników oraz koszty. Wiem, że muszę wymienić amortyzatory i sprężyny. Proszę napiszcie, czy ktoś z Was przerabiał zawieszenie na Clasic/Elegance. Jak wrażenia z jazdy, czy podwyższenie jest odczuwalne i bardziej komfortowe. Proszę jeszcze o podanie koloru jaki macie na sprężynie (powinien być jakiś kolorowy pasek np. biały) kogoś kto ma kombiaka i taki sam silnik, wiem że przy przeróbce nie jest to bez znaczenia.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Re: Przeróbka zawieszenia awantgarde

Post autor: nonmaximus »

Budzy pisze:Chciałem podwyższyć zawieszenie. Ze względu na stan naszych dróg i krawężników oraz koszty. Wiem, że muszę wymienić amortyzatory i sprężyny. Proszę napiszcie, czy ktoś z Was przerabiał zawieszenie na Clasic/Elegance. Jak wrażenia z jazdy, czy podwyższenie jest odczuwalne i bardziej komfortowe. Proszę jeszcze o podanie koloru jaki macie na sprężynie (powinien być jakiś kolorowy pasek np. biały) kogoś kto ma kombiaka i taki sam silnik, wiem że przy przeróbce nie jest to bez znaczenia.
Jeżeli musisz wymienić amory i sprężyny to zrób to tak jak przewiduje producent do Twojego modelu. A jak chcesz wyżej to daj gumy pod sprężyny (wątki o nich pojawiają się co kilka dni, wystarczy, że użyjesz wyszukiwarki).

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Budzy
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 20 lut 2008, o 21:11
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Budzy »

Właśnie muszę wymienić sprężyny i amory. W sklepie jest problem z doborem (jak do avantgarde sprawa jest jasna o tyle zawieszenie do Elegance/Clasic to inna bajka) pod mój model, więc proszę Was kolegów o sprawdzenie jak jest dokładnie w podobnym modelu do mojego. Problem w tym, że jak wstawię sprężyny bardziej miękkie (o mniejszej twardości) to szybciej siądą i znów wymiana. Jak będą dobrze dobrane to nie będzie siadał.
S210 E290 TD KOMBI
WDB2102171A234503
MANUAL
AVANTGARDE
1996

PS. Moim pierwszym okularem był Trabant z 1978r ;)
Awatar użytkownika
redaktorbs
Posty: 644
Rejestracja: 8 gru 2010, o 01:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: redaktorbs »

Podwyższyłem swojego avantgarde. Jest inaczej. Mniej komfortowo w czasie jazdy po płaskim i równym. Natomiast zniknął strach przy nierównościach.

Na wymianę poszły sprężyny I podkładki.

Nie odnoszę wrażenia, by zmieniła się przyczepność, autko nadal świetnie się trzyma drogi. Mam twardsze sprężyny, więc zawieszenie jest sztywniejsze, ale wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. W każdym razie mam wrażenie, że nie ma problemu, a korzyści nie do przecenienia - nie boję się dziur, krawężników, zjazdów do parkingów podziemnych i wklęsłości na drodze.
Adam
E270CDI Podwyższony Avantgarde
z działającym prawie wszystkim w środku!
Dostosowany do sterowania ręcznego
WDB2102161B284158
Obrazek
http://www.akceslab.pl
aserweta
Posty: 87
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 13:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: aserweta »

Ja włożyłem 2x grubsze gumki i nowe sprężyny. Na początku był szok bo przód stał jak "krowa" lecz po 2 miesiącach jest juz w miare ok. Troszkę gorsze trzymanie przodu przy szybkich ostrych zakrętach ale komfort na progach jest bez porównania. Spręzyny orginalne pod ten model tylko gumki z 3 na 6 zmienione.
W202 200CDI 99' WDB2021341A768042
W210 300TD 98' WDB2100251A614376
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości