Strona 24 z 24

Re: NIVO PYTANIE

: 8 mar 2019, o 13:23
autor: DNL16
O co chodzi kurcze u mnie gdy płyn spuscilem by wlać nowy to nawet nie opuścił się nic... Pomocy skacze auto i ma głuche odgłosy przy pokonywaniu ubytków w jezdni. Czytam czytam i już zglupialem...

Re: NIVO PYTANIE

: 8 kwie 2019, o 19:41
autor: mikolaj
Koledzy - również piszę z problemem z tylnim zawieszeniem (NIVO) w moim kombiaku W210

Pół roku temu regenerowałem pompę od wspomagania, a 2 miesiące temu odstawiłem auto do warsztatu celem wymiany przewodów hamulcowych na nowe - przy okazji wymieniono przewody sztywne od NIVO (skorodowały) oraz tylne wahacze, uszczelnienia wału , przegub elastyczny wału oraz naprawiono tylną belkę .

Po naprawie auto jeździło super. Odstawiłem je na dwa tygodnie ze względu na wyjazd i po powrocie zdziwienie. Autem jedzie się jak taczką - głowa na nierównościach wali o sufit i tył jakby był kauczukowy - skacze jak głupi na nierównościach - zero amortyzacji. Auto stoi ładnie, wysoko - nie opada.

Zauważyłem, że w zbiorniczku płynu od NIVO jego stan jest znacznie poniżej minimum.

Po telefonie do warsztatu gdzie była robiona ostatnia robota usłyszałem, że być może układ "wciągnął" płyn - rada - dolać do maksimum i obserwować.

Kupiłem dzisiaj taki sam płyn jaki dolany po wymianie przewodów NIVO (Febi 21648) - weszło 0,7 l (jest na maksimum teraz) - wsiadłem do auta - dalej to samo - zero amortyzacji z tyłu.

Teraz pytanie z mojej strony - czy brak amortyzacji może być spowodowany zapowietrzeniem układu ? (0,7 l ubytku to jednak b. duży ubytek) Czy po wymianie przewodów NIVO (i pewnie zmniejszeniu oporów instalacji i wyczyszczeniu syfu) padły gruszki ? Jednak przez 2-3 tygodnie po naprawie wszystko było w porządku i auto jeździło bardzo komfortowo - sprawa się rypła po tym jak nieużywany stał przez 2 tygodnie.

Pozdrawiam

Re: NIVO PYTANIE

: 8 kwie 2019, o 22:04
autor: wojtekjasiek
A może regulator sie zawiesil w którejś pozycji (?)

Re: NIVO PYTANIE

: 9 kwie 2019, o 08:20
autor: mikolaj
To pytanie - jak go odwiesić ? ;)

Re: NIVO PYTANIE

: 9 kwie 2019, o 12:28
autor: wojtekjasiek
Kanał, potem trzeba odkręcić cięgno które mocuje go do budy i sprawdzic czy można nim poruszać, na odpalonymi auto powinno reagować na zmianę ustawienia. Widziałem jak gość u mnie tak sprawdzał. U mnie pacjentem był wtedy w 202. Jesli w Twoim modelu regulator jest w tym samym miejscu to dostęp jest przyzwoity i warto sprawdzic.

Re: NIVO PYTANIE

: 14 kwie 2019, o 13:59
autor: pituszek
Padła grucha płyn ją całą wypełnił ,stąd ubytek i brak amortyzacji.

Re: NIVO PYTANIE

: 2 lis 2019, o 13:45
autor: 2,9t w210
Witam mam podobny problem podskakuje jak żaba ale wydaje mi się że jest sztywny. Nivo działa pod obciążeniem płyn wymieniony wraz z wymianą maglownicy przewody jakieś pół roku temu.model w210 2.9tdi 96r. Czy to będzie wina tych gròszek? Czy samemu można to wymienić?

Re: NIVO PYTANIE

: 5 lis 2019, o 20:09
autor: kompressor
Mozna.
Podnieś tył na lewarkach i wymieniaj.

Re: NIVO PYTANIE

: 24 lip 2020, o 20:12
autor: kleryk
Przeniosłem pytanie. Nie zauważyłem otwartego wątku.
Witam
Panowie remontowałem nivo. Działało wszystko ok kwestia wymiany przewodów które już były na wykończeniu. Lekko nie było polecam zarezerwować sporo czasu.
Szybkie pytanie co do przewodu elastycznego który leci w lewym nadkolu. Przyznam że się nie przyjrzałem demontując go, na jednej z końcówek jest strzałka czyli zakładam ze nie jest to bez różnicy w która stronę leci.
Strzałka ma być w kierunku pompy czy w kierunku zawieszenia?
I właśnie dlaczego to ma znaczenie myślałem że to zwykły przewód ciśnieniowy? Ma on w sobie jakieś zaworki? Puszcza tylko w jedna stronę?
A i jeszcze jedno chce wymienić dźwignie przy regulatorze bo tez jest mocno skorodowana, zauważyłem ze wajcha w regulatorze kręci się do około.
Czy to normalne? Jak działa ten regulator?

Re: NIVO PYTANIE

: 24 lip 2020, o 21:20
autor: SuperBuster11
Niestety serwisówka nie podaje czy są jakieś strzałki na przewodach.

Re: NIVO PYTANIE

: 25 lip 2020, o 10:23
autor: kleryk
Dla świetego spokoju wymieniłem również przewody elastyczne. Właściwie dorobiłem. Chłop który dorabiał znał temat. Mówił, ze w przewodzie są jakieś plastiki tulejki które są po to by płyn się nie pienił. Stad strzałka na przewodzie, pokazuje kierunek przepływu płynu.

Co do regulatora to sprawdzę go na stole, bo myśle ze wajcha nie powinna się kręcić wokoło. Jej zakres pracy powinien w centymetrach liczony.

Re: NIVO PYTANIE

: 25 lip 2020, o 12:01
autor: SuperBuster11
Ta wajcha powinna się nieznacznie wychylać w górę do położenia F i w dół do położenia L. Niby na obudowie regulatora są takie oznaczenia. F to niby podnoszenie a L to opuszczanie zawieszenia.

Re: NIVO PYTANIE

: 25 lip 2020, o 13:05
autor: kompressor
Jak regulator działa, podnosi, opuszcza to jest sprawny a położeń to ta wajcha ma więcej nie tylko dwa.

Re: NIVO PYTANIE

: 25 lip 2020, o 21:29
autor: kleryk
kompressor pisze: 25 lip 2020, o 13:05 Jak regulator działa, podnosi, opuszcza to jest sprawny a położeń to ta wajcha ma więcej nie tylko dwa.
Rozumiem ze wajcha ma wiele położeń, w zależności od obciążenia jak się ustawi takie ma położenie. Czy jednak nie powinna mieć granicznych położeń. Jak wcześniej wspomniałem u mnie mogę nią kręcić wokoło i nie wiem czy to normalne.
Nie zwróciłem uwagi czy samochód się podnosi i opuszcza. Z zawieszeniem nie było problemów żadnych dziwnych odgłosów czy podskakiwania. Auto nie było nigdy na tyle obciążane żeby musiało się podnosić przynajmniej na tyle żebym mógł to zaobserwować „gołym okiem” wiec założyłem ze wymieniamy przewody bo były skorodowane.
Do sedna czy wajcha powinna się obracać wokoło czy powinna zatrzymywać się w pozycjach granicznych?

Re: NIVO PYTANIE

: 29 lis 2021, o 10:30
autor: Bakajokozwns
Pytanko gdzie znajdę ten regulator ręczny do nivo ?
PONIEWAŻ obstawiam że pompa nivo siadla bo nagle przestało działać (nic nie cieknie plyn przy max) a chciałbym go ręcznie podnieść do góry trochę.
Mercedeses w210 e220 2002r. CDI