Ściąganie samochodu a zbieżność idealna ?
: 5 sie 2020, o 23:48
Witam,
Od dłuższego czasu mam problem z ściąganiem samochodu w prawą stronę (podczas jazdy na wprost przy szybszych prędkościach). Wine zrzuciłem na stare ogumienie i wyważenie, natomiast opony w tym sezonie wymieniłem na nowe oraz wyważyłem koła. Po tym zabiegu wydawało mi się że problem zniknął, samochodu już przestał myszkować, a że jeżdżę 80% po mieście to w moim odczuciu wymiana opon rozwiązała problem.
Niestety na trasie, na długiej prostej przy prędkości już ponad 100km/h zauważyłem delikatnie ściąganie w prawo... im szybciej tym bardziej jest to odczuwalne. Pojechałem zbadać geometrie, wyszła idealnie, na każdym kole wartość 0.9 natomiast serwisant powiedział że w moim przypadku kąty (te z przodu) są za duże... i że taka przypadłość mojego egzemplarza i on by to zostawił mimo że opony się nierównomiernie ścierają.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to po wymianie opon wymieniałem również kielichy z przodu (przerdzewiałe) oraz z nimi od razu amortyzatory przednie... wiec może jest ten problem ? Pytanie czy da się te kąty na tyle ustawić aby samochód jechał na wprost ? W trasie jest to męczące jeżeli muszę ciągle kontrować kierownice w lewą stronę aby samochód mi nie ściągał...
Na koniec dodam że serwisant z geometrii powiedział że może "nawrócenie na poprawne kąty" może przewyższyć wartość w/w przeze mnie serwis amortyzatorów, kielichów itd.
Od dłuższego czasu mam problem z ściąganiem samochodu w prawą stronę (podczas jazdy na wprost przy szybszych prędkościach). Wine zrzuciłem na stare ogumienie i wyważenie, natomiast opony w tym sezonie wymieniłem na nowe oraz wyważyłem koła. Po tym zabiegu wydawało mi się że problem zniknął, samochodu już przestał myszkować, a że jeżdżę 80% po mieście to w moim odczuciu wymiana opon rozwiązała problem.
Niestety na trasie, na długiej prostej przy prędkości już ponad 100km/h zauważyłem delikatnie ściąganie w prawo... im szybciej tym bardziej jest to odczuwalne. Pojechałem zbadać geometrie, wyszła idealnie, na każdym kole wartość 0.9 natomiast serwisant powiedział że w moim przypadku kąty (te z przodu) są za duże... i że taka przypadłość mojego egzemplarza i on by to zostawił mimo że opony się nierównomiernie ścierają.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to po wymianie opon wymieniałem również kielichy z przodu (przerdzewiałe) oraz z nimi od razu amortyzatory przednie... wiec może jest ten problem ? Pytanie czy da się te kąty na tyle ustawić aby samochód jechał na wprost ? W trasie jest to męczące jeżeli muszę ciągle kontrować kierownice w lewą stronę aby samochód mi nie ściągał...
Na koniec dodam że serwisant z geometrii powiedział że może "nawrócenie na poprawne kąty" może przewyższyć wartość w/w przeze mnie serwis amortyzatorów, kielichów itd.