stuki przy jezdzie po nierównej nawierzchni

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

rafik883
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 19:16
Lokalizacja: Grajewo

stuki przy jezdzie po nierównej nawierzchni

Post autor: rafik883 »

Witam wszystkich
mam taki problem z moim mercedesem W210 222D 1998 rok przebieg 230 tys
podczas jazdy po nierównej nawierzchnie słychac stuki w przednim zawieszeniu czuc luz na kole kierowniczym .
w aucie wymieniłęm ostatnio tuleje na wahaczach przednich koncówki drązka skretnego i łaczniki stabilizatora na szarpakach sprawdzałem amortyzatory i sa w 70 % sprawne.
dodam jeszcze ze czasami (a teraz coraz czesciej) przy skrecie w lewo czuje duzy opór którego wczesniej nie było. Byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i na kazdej usłyszałem ze zawieszenie mam w bardzo dobrym stanie. Co to moze by? ma ktos jakies pomysł na to? z góry dziekuje za kazda odp
Rafał
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

pewnie listwa kierownicza dostała duzego luzu , moze listwa lata w obudowie , sprubuj wybrac luz śruba , trzeba miec nasadowa gwiazdke i obrot kluczem max o 45 -90 stopni ,
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

mi tez stuka ale to wina amortyzatorow (stare), sprawdz je raz jeszcze. bo to co wychodzi na szarpakach nie zawsze jest chyba slusze...
to wg moich obserwacji tak
Awatar użytkownika
Arturo
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 7 lis 2008, o 21:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arturo »

sprubuj wybrac luz śruba
Mogę tylko potwierdzić.w w124 też mi stukało na( poprzecznych) nierównościach i to był niestety luz w przekładni kierowniczej.Na szczęści dało radę zlikwidować za pomocą śruby regulacyjnej ;) .Tylko nie wiem ,czy nasze w210 mają taką możliwość :mrgreen:


pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Mogą być także uszkodzone sworznie zwrotnicy dolne . Wyrobione sworznie zwrotnicy (luzy na nich ) nie zostaną wyłapane na szarpakach , metoda na sprawdzenie jest prosta , nie wymaga specjalnego sprzętu i opisywałem ją w TYM TEMACIE :->

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
roberts150

Post autor: roberts150 »

mark pisze:Mogą być także uszkodzone sworznie zwrotnicy dolne . Wyrobione sworznie zwrotnicy (luzy na nich ) nie zostaną wyłapane na szarpakach , metoda na sprawdzenie jest prosta , nie wymaga specjalnego sprzętu
Potwierdzam . Dwa tygodnie temu miałem podobną przygodę. Nagle pojawiły się stuki w lewym kole , na warsztacie mechanik za głowę się złapał , sworzeń był w stanie agonalnym.
A najciekawsze jest to ,że dwa tygodnie wcześniej byłem na badaniach technicznych i nic diagnosta nie zauważył.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości