Nivo, kombi, buja

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
wilek
Posty: 36
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:05
Lokalizacja: Zamość

Nivo, kombi, buja

Post autor: wilek »

Witam.
Posiadam W210 320CDI wersja kombi Avantgarde z 2000r. Samochodem jeździ się troszkę nie komfortowo bo tyłem mocno buja (góra-dół). Amorki z przodu wymieniłem, poprawiło się, ale z tyłu jest nivo i w ogóle nie mam pojęcia jak go obsługiwać. System jest sprawny bo po odpaleniu z bagażem podnosi się. Czytałem, że to mogą być gruchy, ale ja szukam jakiejś konkretnej odpowiedzi dotyczącej mnie, jest jakiś merc-szpec, który napisze konkretnie o co chodzi?

Pozdrawiam ;-)
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Sprawdź czy układ jest szczelny i jest właściwy stan oleju. Jeśli było coś ostatnio robione w układzie sprawdź czy jest odpowietrzony. W przypadku walniętych gruch efekt będzie taki ,że przejeżdżając z większą prędkością przez poprzeczną nierówność , to przez dłuższa chwilę strasznie buja tyłem (góra-dół). Tak jak byś miał spartolone amortyzatory, z tyłu funkcję amorków przejmują gruchy. Siłowniki tylko regulują wysokość. Tak więc jeśli sprawdziłeś powyższe i jest ok to wymieniaj gruszki. Takie uszkodzenie gruszek, spowodowane przez wyciągnięcie membrany wynika prawdopodobnie z przeładowania auta, np ktoś jeździł z źle załadowaną przyczepą, lawetą itp. Gdyby membrana pękła był by piekielnie twardy.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, o 22:10 przez elspasoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
wilek
Posty: 36
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wilek »

elspasoo, dziękuję za konkretną odpowiedź. A podpowiesz mi gdzie szukać pod maską zbiornika z płynem od Nivo? Oraz jak wymienić gruchyi jakie potrzebuje kupić?

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

wilek pisze:A podpowiesz mi gdzie szukać pod maską zbiornika z płynem od Nivo?
pod maska zbiornik jest po prawej stronie (stojac naprzeciwko komory silnika)...obok zbiornika spryskiwaczy...ma na sobie korek z napisem ZHF (czy tam ZHM) :) i ma taki maly bagnecik do sprawdzania poziomu oleju...oczywiscie na samym zbiorniku tez sa wskazniki MIN i MAX...przynajmniej tak jest u mnie pod maska :)
Załączniki
Na tym obrazku w czerwonej ramce jest zbiorniczek od NIVO :)
Na tym obrazku w czerwonej ramce jest zbiorniczek od NIVO :)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, o 22:17 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

U mnie przed liftem jest z przodu skrajnie ,przy lewym błotniku blisko reflektora. Olej sprawdzasz na wyłączonym silniku i na zimno powinien być w około połowie. Nie wiem jak jest po lifcie. Co do info jakie kupić sprawdź w EPC i po numerze kupisz zamiennik Lemforder bądź Febi. Osobiście gruszek nie wymieniałem, więc nie będę wymyślał. Na pewno nie jest to kosmiczny problem.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
wilek
Posty: 36
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wilek »

elspasoo, Klosiak Panowię dziękuję za pomoc. Nie długo zajmę się tym tematem. Tylko jak jeszcze je wymienić :-P ?
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Gruszki wymieniałem w S124 , tu sprawa dość podobna. Tył na kołki ,żeby nie usiadł. Gruszki są przy kołach, przewody mogą być trochę zaśniedziałe więc może być trochę zabawy. W 124 były mocowane do podłogi tutaj nie wiem, masz do odłączenia w każdej 3 przewody. Zakładasz nowe, dolewasz oleju, odpowietrzasz jeśli jest odpowietrznik na regulatorze, jeśli nie ma to na przewodzie ,bądź obciążasz solidnie bagażnik kilka razy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
wilek
Posty: 36
Rejestracja: 5 sie 2008, o 20:05
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wilek »

Wczoraj wymieniłem gruchy. Teraz dopiero mogę nazwać ten samochód komfortowym ;-) Wymiana nie sprawiła żadnego problemu. Oleju jeszcze mi zostało :-P Także jeśli komuś buja tyłem (niby wybite amorki) to gruchy i nic innego.
A co śmieszniejsze, byłem u siebie w mieście jeszcze dopytywałem sie mechanika od zawieszeń. Upierał się, że wybite są siłowniki :shock: Jakieś tam pojęcie posiadam, poczytałem jeszcze opinie Internautów i na 90% wiedziałem, że to gruchy, a ten mi z siłownikami wyskakuje :-x Także dziękuje Wam, żę uniknąłem niepotrzebnych kosztów :->
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Cieszą mamę takie dzieci :mrgreen: Najważniejsze ,że sporo nerwów i kasy zaoszczędziłeś.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

U mnie lala na razie ale po przeczytaniu postu sprawdze poziom oleju bo do tej pory jakoś nie przyszło mi to do głowy :mrgreen:
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

Witam!Jaka jest trwałość tylnich amorów w zawieszenie nivo.Chodzi mi w większości o niemieckie drogi.Pozdr
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

To nie sa amory tylko siłowniki, poczytaj sobie troche w temacie ;-)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości