Nivo, kombi, buja
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Nivo, kombi, buja
Witam.
Posiadam W210 320CDI wersja kombi Avantgarde z 2000r. Samochodem jeździ się troszkę nie komfortowo bo tyłem mocno buja (góra-dół). Amorki z przodu wymieniłem, poprawiło się, ale z tyłu jest nivo i w ogóle nie mam pojęcia jak go obsługiwać. System jest sprawny bo po odpaleniu z bagażem podnosi się. Czytałem, że to mogą być gruchy, ale ja szukam jakiejś konkretnej odpowiedzi dotyczącej mnie, jest jakiś merc-szpec, który napisze konkretnie o co chodzi?
Pozdrawiam ;-)
Posiadam W210 320CDI wersja kombi Avantgarde z 2000r. Samochodem jeździ się troszkę nie komfortowo bo tyłem mocno buja (góra-dół). Amorki z przodu wymieniłem, poprawiło się, ale z tyłu jest nivo i w ogóle nie mam pojęcia jak go obsługiwać. System jest sprawny bo po odpaleniu z bagażem podnosi się. Czytałem, że to mogą być gruchy, ale ja szukam jakiejś konkretnej odpowiedzi dotyczącej mnie, jest jakiś merc-szpec, który napisze konkretnie o co chodzi?
Pozdrawiam ;-)
Sprawdź czy układ jest szczelny i jest właściwy stan oleju. Jeśli było coś ostatnio robione w układzie sprawdź czy jest odpowietrzony. W przypadku walniętych gruch efekt będzie taki ,że przejeżdżając z większą prędkością przez poprzeczną nierówność , to przez dłuższa chwilę strasznie buja tyłem (góra-dół). Tak jak byś miał spartolone amortyzatory, z tyłu funkcję amorków przejmują gruchy. Siłowniki tylko regulują wysokość. Tak więc jeśli sprawdziłeś powyższe i jest ok to wymieniaj gruszki. Takie uszkodzenie gruszek, spowodowane przez wyciągnięcie membrany wynika prawdopodobnie z przeładowania auta, np ktoś jeździł z źle załadowaną przyczepą, lawetą itp. Gdyby membrana pękła był by piekielnie twardy.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, o 22:10 przez elspasoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
pod maska zbiornik jest po prawej stronie (stojac naprzeciwko komory silnika)...obok zbiornika spryskiwaczy...ma na sobie korek z napisem ZHF (czy tam ZHM) i ma taki maly bagnecik do sprawdzania poziomu oleju...oczywiscie na samym zbiorniku tez sa wskazniki MIN i MAX...przynajmniej tak jest u mnie pod maskawilek pisze:A podpowiesz mi gdzie szukać pod maską zbiornika z płynem od Nivo?
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, o 22:17 przez Klosiak, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie przed liftem jest z przodu skrajnie ,przy lewym błotniku blisko reflektora. Olej sprawdzasz na wyłączonym silniku i na zimno powinien być w około połowie. Nie wiem jak jest po lifcie. Co do info jakie kupić sprawdź w EPC i po numerze kupisz zamiennik Lemforder bądź Febi. Osobiście gruszek nie wymieniałem, więc nie będę wymyślał. Na pewno nie jest to kosmiczny problem.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Gruszki wymieniałem w S124 , tu sprawa dość podobna. Tył na kołki ,żeby nie usiadł. Gruszki są przy kołach, przewody mogą być trochę zaśniedziałe więc może być trochę zabawy. W 124 były mocowane do podłogi tutaj nie wiem, masz do odłączenia w każdej 3 przewody. Zakładasz nowe, dolewasz oleju, odpowietrzasz jeśli jest odpowietrznik na regulatorze, jeśli nie ma to na przewodzie ,bądź obciążasz solidnie bagażnik kilka razy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Wczoraj wymieniłem gruchy. Teraz dopiero mogę nazwać ten samochód komfortowym ;-) Wymiana nie sprawiła żadnego problemu. Oleju jeszcze mi zostało :-P Także jeśli komuś buja tyłem (niby wybite amorki) to gruchy i nic innego.
A co śmieszniejsze, byłem u siebie w mieście jeszcze dopytywałem sie mechanika od zawieszeń. Upierał się, że wybite są siłowniki :shock: Jakieś tam pojęcie posiadam, poczytałem jeszcze opinie Internautów i na 90% wiedziałem, że to gruchy, a ten mi z siłownikami wyskakuje :-x Także dziękuje Wam, żę uniknąłem niepotrzebnych kosztów :->
A co śmieszniejsze, byłem u siebie w mieście jeszcze dopytywałem sie mechanika od zawieszeń. Upierał się, że wybite są siłowniki :shock: Jakieś tam pojęcie posiadam, poczytałem jeszcze opinie Internautów i na 90% wiedziałem, że to gruchy, a ten mi z siłownikami wyskakuje :-x Także dziękuje Wam, żę uniknąłem niepotrzebnych kosztów :->
Cieszą mamę takie dzieci :mrgreen: Najważniejsze ,że sporo nerwów i kasy zaoszczędziłeś.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości