Strona 3 z 3

: 3 wrz 2015, o 20:24
autor: hammond24
lopievents, jesteś imigrantem i używasz tłumacza? :P

Re: Geometria i zbieżność

: 7 maja 2016, o 15:34
autor: olaf
Samochód ściąga na lewo zarówno przed ustawieniem zbieżności jak i po, czy mogę założyć że zbieżność nic nie dała ? czy raczej doszukiwać się przyczyny w czymś innym ?

Re: Geometria i zbieżność

: 7 maja 2016, o 16:05
autor: GracKa
olaf pisze:Samochód ściąga na lewo zarówno przed ustawieniem zbieżności jak i po, czy mogę założyć że zbieżność nic nie dała ? czy raczej doszukiwać się przyczyny w czymś innym ?
a może nie ustawili? a tył był ustawiany? jeśli zbieżność została ustawiona to nie opcji ściągania

Re: Geometria i zbieżność

: 7 maja 2016, o 16:15
autor: Gawra
Moze tuleje wachacza dolnego walniete?
Ta pierwsza jest olejowa i byc moze ona sie rozszczelnila?

Re: Geometria i zbieżność

: 7 maja 2016, o 16:20
autor: kmtaxi
Znowu jakiś mało rozgarnięty mechanik ustawiający geometrię z Warszawy. O czym tu dyskutować? , zmienić mechanika.

Re: Geometria i zbieżność

: 7 maja 2016, o 17:06
autor: tonidriver
albo zmienić opony

Re: Geometria i zbieżność

: 7 maja 2016, o 17:24
autor: olaf
Opony są nówki. Przed wymianą opon sprawdziłem felgi, są proste. Wymieniałem kilka elementów w zawieszenie ( doł. fu ) i po tym ustawiali zbieżność. Jak ściągał tak ściąga.
Tym razem to mechanik ze Szczecinka :zly:
Poduszki tylnej belki tylko zamówiłem. Koszt wymiany 250 zł więc pomęczę się sam. Ktoś powie, ze trzeba było zrobić to przed geometrią ale jak widać na moim przykładzie to bez znaczenia ta ost. geometria

Re: Geometria i zbieżność

: 11 lip 2019, o 17:43
autor: wloczykij
Cześć.
Wymieniałem ostatnio moim 4-maticu e280 całe zawieszenie tylne. Z przodu natomiast dwa amortyzatory i sprężyny. Po robocie w zakładzie w którym mi to robili (za Krakowem) ustawili niby zbieżność i auto oddali. Niestety tak, jak przed oddaniem, tak i teraz w czasie jazdy i puszczenia kierownicy ściąga lekko na prawo. Podjechałem dziś do geometrii, do geometrii, gdzie kiedyś już ustawiałem moje stare mitsubishi i zrobili to dobrze. Mam już dość wydawania kasy i mocno mi to ciąży, ale chciałbym, żeby auto było już technicznie w pełnie sprawne i jechało prosto. Niestety okazało tu gość powiedział, że nie jest w stanie ustawić prawego przedniego koła i że to ono powoduje to ściąganie. Tył i lewy przód jak mówi są wzorowe. Nie wie też co jest powodem złego ustawienia koła. Sugerował wahacze góra lub dół, lub obydwa. Nie miał czasu tego sprawdzać. Zaraz załączę fotkę z geometrii. Macie jakieś pomysły co to może być?

Re: Geometria i zbieżność

: 11 lip 2019, o 17:47
autor: wloczykij
PS. Opony nowe

Re: Geometria i zbieżność

: 12 lip 2019, o 09:22
autor: Jarek Cz.
Na co dzień współpracuję z warsztatem, który zajmuje się ustawianiem zbieżności i geometrii. W przypadku Mercedesów trzeba zacząć od tego, czy ustawiający stosuje takie urządzenie:

Obrazek

To jest inklinometr (pochyłomierz). Odczyt z niego wprowadza się do komputera urządzenia mierzącego położenie punktów bazowych i dopiero wtedy można kręcić śrubami. Kolejna sprawa to umiejętności. Duże "kołchozy" robiące wiele rzeczy na raz, tj kiedy mechanik a to wymienia opony a to zmienia olej a to na zmianę z innymi ustawia geometrię, nie są w stanie wykształcić właściwej kadry. Ustawianie geometrii wymaga sporego doświadczenia, szczególnie w Mercedesach. Cały ekran może być na zielono a auto i tak nie będzie trafiać w drogę. I przyczyna może być banalna. Np konieczny może być reset komputera. Te programy nie są bezbłędne i od czasu do czasu robią psikusy. Żeby na to wpaść, mechanik po zrobieniu ustawień, powinien wykonać jazdę próbną. I tu bardzo przydaje się doświadczenie. Trzeba wiedzieć, czy takie prowadzenie się auta jest naturalnym/fabrycznym/dopuszczalnym stanem. I następna sprawa, czyli zawieszenie skręcone mocno na podnośniku i zaraz potem podstawione na stanowisko do zrobienia geometrii. Jest duże prawdopodobieństwo, że po zrobieniu paru kilometrów i "ułożeniu" się auta, trzeba będzie robić korektę ustawień. Można jeszcze pisać o oponach, konieczności włożenia nowych śrub serwisowych, tulejach etc, ale to są sprawy oczywiste.
Gorąco polecam prawdziwego fachowca: https://tomcar.net.pl/ Nie ma łatwego charakteru. Potrafi pogonić takich, którzy wszystko widzą lepiej a dla takich, którzy za 2h pracy chcą zapłacić 80 zł, bo gdzie indziej tyle płacili - litości nie ma żadnej :)

Re: Geometria i zbieżność

: 12 lip 2019, o 12:44
autor: wloczykij
Jarek Cz. pisze:
12 lip 2019, o 09:22
Na co dzień współpracuję z warsztatem, który zajmuje się ustawianiem zbieżności i geometrii. W przypadku Mercedesów trzeba zacząć od tego, czy ustawiający stosuje takie urządzenie:

Obrazek

To jest inklinometr (pochyłomierz). Odczyt z niego wprowadza się do komputera urządzenia mierzącego położenie punktów bazowych i dopiero wtedy można kręcić śrubami. Kolejna sprawa to umiejętności. Duże "kołchozy" robiące wiele rzeczy na raz, tj kiedy mechanik a to wymienia opony a to zmienia olej a to na zmianę z innymi ustawia geometrię, nie są w stanie wykształcić właściwej kadry. Ustawianie geometrii wymaga sporego doświadczenia, szczególnie w Mercedesach. Cały ekran może być na zielono a auto i tak nie będzie trafiać w drogę. I przyczyna może być banalna. Np konieczny może być reset komputera. Te programy nie są bezbłędne i od czasu do czasu robią psikusy. Żeby na to wpaść, mechanik po zrobieniu ustawień, powinien wykonać jazdę próbną. I tu bardzo przydaje się doświadczenie. Trzeba wiedzieć, czy takie prowadzenie się auta jest naturalnym/fabrycznym/dopuszczalnym stanem. I następna sprawa, czyli zawieszenie skręcone mocno na podnośniku i zaraz potem podstawione na stanowisko do zrobienia geometrii. Jest duże prawdopodobieństwo, że po zrobieniu paru kilometrów i "ułożeniu" się auta, trzeba będzie robić korektę ustawień. Można jeszcze pisać o oponach, konieczności włożenia nowych śrub serwisowych, tulejach etc, ale to są sprawy oczywiste.
Gorąco polecam prawdziwego fachowca: https://tomcar.net.pl/ Nie ma łatwego charakteru. Potrafi pogonić takich, którzy wszystko widzą lepiej a dla takich, którzy za 2h pracy chcą zapłacić 80 zł, bo gdzie indziej tyle płacili - litości nie ma żadnej :)

Dzięki za odpowiedź. Z tego co widziałem, takiego urządzenia nie miał. Ten warsztat zajmuje się wyłącznie geometrią i jest długo na rynku, ale jednak zauważyłem, że diagnosta nie miał za bardzo pojęcia o w210 4-matic... Koszt wyniósł 140 zł, za około 20 minut prób ustawienia.
Szkoda, że ten powyższy warsztat jest w Słupsku... Z Krakowa trochę za daleko...

Re: Geometria i zbieżność

: 13 lip 2019, o 05:26
autor: Jarek Cz.
140 zł to albo bardzo tanio albo bardzo drogo. Tanio, jeśli warsztat włożył swoje śruby. Drogo jeśli tylko nimi pokręcił. Zazwyczaj w okularach śruby są nie do ruszenia i nadają się do wymiany, szczególnie z tyłu. Dobrze wykonana regulacja odwdzięcza się tym, że okular prowadzi się zaskakująco dobrze, wręcz nie do poznania. Dobry specjalista w tej dziedzinie, który dodatkowo sam jeździ mercedesami i W210 zna od podszewki, potrafi wyciągnąć auta nawet po większych kolizjach. Jednak nie da się tego zrobić przy pomocy samych śrub. Konieczna może być "korekta" kształtu wahaczy.

Re: Geometria i zbieżność

: 13 lip 2019, o 15:04
autor: wloczykij
Jarek Cz. pisze:
13 lip 2019, o 05:26
140 zł to albo bardzo tanio albo bardzo drogo. Tanio, jeśli warsztat włożył swoje śruby. Drogo jeśli tylko nimi pokręcił. Zazwyczaj w okularach śruby są nie do ruszenia i nadają się do wymiany, szczególnie z tyłu. Dobrze wykonana regulacja odwdzięcza się tym, że okular prowadzi się zaskakująco dobrze, wręcz nie do poznania. Dobry specjalista w tej dziedzinie, który dodatkowo sam jeździ mercedesami i W210 zna od podszewki, potrafi wyciągnąć auta nawet po większych kolizjach. Jednak nie da się tego zrobić przy pomocy samych śrub. Konieczna może być "korekta" kształtu wahaczy.
Usługę oceniam jako drogą bo nawet nie mam diagnozy co należy wymienić. Diagnosta rozłożył ręce i powiedział, że nie wie jak ustawić tu zbieżność bo z przodu nie ma takiej opcji. Tył był niedawno cały robiony, więc tam nie było potrzeby wymiany czegokolwiek. Pewnie będę musiał spróbować wymienić górny i dolny wahacz w tym kole. Może to coś pomoże. Choć z tego co widzę to nie ma dostępności tych wahaczy w wersji 4matic...

Re: Geometria i zbieżność

: 14 lip 2019, o 06:42
autor: Jarek Cz.
W 4 Maticu zestaw naprawczy to: A2103300575 czyli tuleje dolnego wahacza. Chodzi o zestaw nie jedną tuleję!

Obrazek