Strona 2 z 3

: 18 kwie 2012, o 21:36
autor: sensej0s
koledzy nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. jakie objawy są przy zużytych sprezynach.

: 18 kwie 2012, o 23:50
autor: allias
sensej0s pisze:koledzy nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. jakie objawy są przy zużytych sprezynach.
Takie ze zaczynasz zrywac blotniki swoimi oponami albo jesli naprawde nisko siedzi.

Dla mnie regula jest: jesli nie masz obnizajacych sprezyn to wszystko ponizej szczeliny na 2 palce wymaga sprawdzenia kondycji zawiechy.

: 19 kwie 2012, o 12:32
autor: rob72
witam.mocowanie sprężyn w porządku,sprawdzane. może to i sprężyny... "allias" wiem że kąt pochylenia zmieni się gdy będę podnosił auto na lewarku ale dlatego że odciążasz zawieszenie i nawet jak wymienię sprężyny to opuszczając auto znów dociąże zawiechę i kąt wróci do poprzednich ustawień..tak mi się wydaje...bardziej myślę że to może jednak te tuleje gumowo-stalowe w wachaczu są już jakieś wygniecione....no nie wiem.dzięki za sugestie.pozdr

: 19 kwie 2012, o 17:22
autor: allias
Powodow moze byc kilka. Te tuleje o ktorych wspominasz moga powodowac zmiany kata pochylenia. Jest tez kilka innych mozliwosci i jesli nie znajdujesz niczego bardzo widocznego to nie obejdzie sie bez wizyty u kogos kumatego co przestawi/wymieni co nalezy.

: 19 kwie 2012, o 17:48
autor: rob72
witam.no chyba muszę znależć kogoś kumatego bo w normalnych warsztatach co sprawdzają luzy i ustawiają zbieżność to nie za wiele umieją pokombinować...przynajmniej w mojej okolicy.pozdr

: 4 paź 2012, o 22:58
autor: ke4bi
szczególnie Dagil hehe :D

: 5 paź 2012, o 13:19
autor: rob72
witam.nie śmiej się bo to "fachowiec"pełną gębą .a tak w temacie to dawno to było ale zrobiłem u siebie tą zbieżność.w słubicach gostek wstawił śruby z mimośrodem i jest ok. oczywiście sprężyny też zmienione.pozdr

: 4 sty 2014, o 19:41
autor: ke4bi
No nie wiem czy Dagil to taki porządny fachowiec ;]

: 25 lut 2014, o 23:28
autor: LORINSER
Kto w Wawie lub okolicach umie dobrze zrobić geometrie? podrzędne warsztaty nie mają pojęcia o tym :znudzony:

: 26 lut 2014, o 09:07
autor: PrinceVitold
Ja polecam Pana Wacława Schuberta z Fletniowej 11 w Warszawie. Zajmują się tylko geometrią i robią to bardzo dobre. Sporo o nich można poczytać na różnych forach. Ja byłem już dwukrotnie z różnymi autami. Ostatnio pojechałem i stwierdzili, że nie trzeba robić geometrii tylko ustawić zbieżność bo wszystko jest ok :) Za sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności 200zł. Nie wiem czy to dużo, ale ważne, że dobrze.
Szczerze polecam. Mały przydomowy warsztat z ogromną tradycją i z dobrym podejściem do klienta. Prowadzi ojciec z synem.

: 2 wrz 2015, o 16:42
autor: kondi124
Odświeżając, mam pytanie dotyczące ustawienia kół przednich względem siebie. Mianowicie, kąty pochylenia są ok, natomiast jedno koło jest ustawione bardziej do przodu w stosunku do drugiego.

Gość, który ustawiał geometrię powiedział, że nie ma to wpływu na prowadzenie i jest minimalnie poza normą (z tego co pamiętam dopuszczalne 4,80, a jest 5,80) i sugerowałby tego nie zmieniać.

Wg mnie może to mieć wpływ na pokonywanie zakrętów, czy mam rację?

Proszę o sugestię i porady, czy zostawić to tak jak jest, czy próbować dalej. Z tego co zrozumiałem, to chyba najpierw należy ustawić odpowiednie położenie kół względem siebie, a dopiero kąt pochylenia...

: 2 wrz 2015, o 20:46
autor: kmtaxi
Dobrze kombinujesz. Gościowi co Ci ustawiał geometrię należałoby nie dać kasy i powiedzieć że jak nie dostanie zapłaty to będzie minimalnie poza normą i nie będzie miało to wpływu na zaspokojenie jego potrzeb. :hyhy:

: 2 wrz 2015, o 20:52
autor: tonidriver
kondi124 skoro stwierdził nie fabryczne skrzywienie to powinien pomierzyć takim cyrklem elementy zawieszenia i poinformować,który element jest do wymiany. Po wymianie dopiero ustawiać cokolwiek.

: 3 wrz 2015, o 18:31
autor: kondi124
Dzięki koledzy za podpowiedzi. W rezultacie wszystko wszystko jest tak jak być powinno, poza wyprzedzeniem sworznia zwrotnicy lewego koła. Norma to 5 st. 50 min. +- 30 min. a jest 4 st. 50 min.

W ostatnim czasie wymieniałem tuleje wahaczy, więc może ma to związek z tym.

Prowadzi się bardzo ładnie, zakręty, hamowanie - bez zastrzeżeń. Chyba rzeczywiście nie ma sensu poprawiać, bo nie raz można przedobrzyć ;)

: 3 wrz 2015, o 19:58
autor: lopievents
Kolega również objawa jest jeśli przy skracania kołami słyszysz strzelanie. Oraz jak auto jest przechylony na stronę w którym walnela sprężyna