Strona 1 z 3

Geometria i zbieżność

: 30 lis 2011, o 22:30
autor: osknowiny
Witam Panowie.

Ostatnio ustawiałem zbieżność i geometrie. Otrzymałem wydruk na którym są trzy rubryki:
1. Przed regulacją 2. Dane fabryczne 3. Po regulacji


Czy ma ktoś dostęp do danych fabrycznych ponieważ na moim wydruku w niektórych danych fabrycznych mam same zera więc nie mam porównania np:


PO REGuLACJI OŚ PRZEDNIA

Wyprzedz.Sw.Zwr. lewa ........5.85 ...........................prawa 6.12
zbieżność ........ 0.09 ...........................0.08
pochył koła .......-0.81 ...........................-0.38
zbieżność całkowita ............0.18............
pochył Sw.Zwr. .......11.04 ...........................13.34
Zaw ........10.35 ............................12.82
Przesunięcie kół .........0.00............


PO REGULACJI TYLNA OŚ

zbieżność .........0.27 .........................0.23
pochył koła .........-1.73 ........................-1.63
zbieżność całkowita ..........0.50........
odchylenie osi ..........0.02........
przesunięcie kół ...........0.14........

Jeśli ktoś ma dostęp do danych fabrycznych to proszę o podanie parametrów albo może macie swoje wydruki to podajcie jakie macie parametry.

Pozdrawiam

: 30 lis 2011, o 23:31
autor: kakadu
Kolego tu masz link

viewtopic.php?t=16395

: 1 gru 2011, o 07:38
autor: osknowiny
tam nie ma wszystkich pozycji do porównania.

: 12 lut 2012, o 08:32
autor: BlazejKCK
witam wszystkich mercmaniaków mam do was pytanie czy we wszystkich gwiazdkach w210 sa regulowane katy pochylenia i wyprzedzenia kół?? Pytam bo ostatnio mialem nie mile zdazenie i pojechalem na stacje diagnostyczna i gosciu powiedzial ze u mnie tego nie ma

: 12 lut 2012, o 10:13
autor: mesio14
Dobrze powiedział, nie wszystkie mają

: 12 lut 2012, o 10:38
autor: BlazejKCK
a jak sie moge dowiedziec czy moj ma gosciu nawet nie zajzal pod auto. Moja mercedes jest z 1998r z silnikiem 2.9TD

: 17 kwie 2012, o 13:22
autor: rob72
witam.mam małą zagwozdkę :/ po wymianie kół na letnie zauważyłem że zimówki są lekko zjechane od środka więc pojechałem na ustawienie zbieżności i okazuje się że kąty pochylenia kół przednich mam po -2,1 z dwóch stron a powinno być max -1,2. luzów żadnych nie ma ( podobno ) bo na szarpaku nic nie wyszło. i najgorsze że nie mam możliwości regulacji kątów pochylenia......( śruby od wachaczy poluzowane i nic się nie zmienia jak się nimi kręci a podkładek mimośrodowych też ni ma :( ) co zrobić? trochę szkoda nowych opon...nie pamiętam czy na górnym wachaczu nie ma przypadkiem mimośrodów ? pozdr

: 17 kwie 2012, o 13:25
autor: mesio14
Ani na dole ani u góry niema mimośrodów

: 17 kwie 2012, o 13:40
autor: rob72
jakiś czas temu czytałem inny post nt regulacji pochylenia koła i opinie były różne. jedni mają inni nie.... teraz nie wiem czy szukać wachaczy z regulacją czy może ten szarpak jakiś lipny i profilaktycznie wymienic tuleje dolne na wachaczu? po dokładnych oględzinach nie widać żeby zawieszenie krzywe było czy jak. dziwne że z dwóch stron tak samo spieprzony ten kąt ( po -2.1 ).pozdr

[ Dodano: 2012-04-17, 13:42 ]
albo będę co parę tygodni przekładał koła z przodu do tyłu i z jednej strony na drugą żeby równo się zjeżdżały ;)

: 18 kwie 2012, o 08:16
autor: Rysiek
Regulacje można samemu "dorobić" - wystarczy kupić mimośrodowe śruby mocujące wahacz - popytaj w sklepach z częściami.

: 18 kwie 2012, o 13:39
autor: mesio14
Czyli poprawić fabrykę ,daj na luz :padam:

: 18 kwie 2012, o 13:54
autor: allias
Zacznijmy od tego ze jesli masz obie strony na -2 st to znaczy ze cos jest nie tak. Nie ma mowy o tym zeby byl az tak pokiereszowany. Bardzo mozliwe ze masz go za nisko osadzonwgo i dlatego tak zle katy. Mozliwe ze masz zle sprerzyny albo oklapniete amorki (stawiam na to pierwsze). Mozliwe ze ktos wczesniej (albo ty sam) ma zamontowane zle sprezyny do twojego auta i to powoduje ze auto siedzi tak nisko ze masz -2st w kacie pochylenia. Zeby tyle zredukowac/zmienic potrzeba wiecej niz sruba mimosrodowa ktora koryguje tylko okolo 0.25st, czyli zdecydowanie za molo tego co potrzebujesz. Skoro juz sprawdziles to wiesz ze jest cos nie tak - teraz czas na zdiagnozowanie powodu. Przekladanie opon to nie rozwiazanie. Bo zjedziesz wszystkie 4.

: 18 kwie 2012, o 18:17
autor: rob72
witam.ja nic nie grzebałem przy zawieszeniu.amorki wymienione z pół roku temu,może trochę więcej.sprężyny całe ,chyba że już "wysiedziane". faktem jest że auto siedzi bardzo nisko . wydaje mi się że kąt utrzymywany jest przez wachacze(górny i dolny) a sprężyna daje tylko to że karoseria jest na odpowiedniej wysokości nad glebą,ale może się mylę.

[ Dodano: 2012-04-18, 18:24 ]
taka śruba mimośrodowa to może być ciekawe rozwiązanie ale tylko 0,25 st można nią zmienić kąt??? faktycznie trochę mało. ja potrzebuję min. 1 st bo podobno graniczna wartość to -1,2 st. pokiereszowany nie jest bo prowadzi się dobrze,nic nie ściąga na żadną stronę .tylne zawieszenie jest igła,wszystko równe.tylko ten kąt :( pozdr

: 18 kwie 2012, o 18:48
autor: allias
Kat pochylenia nie jest odpowiedzialny za sciagnie tylko kat wyprzedzenia. Jesli nie byl walniety wiec bedzie ok. A co do wysokosci i sprezyn to wjedz na kanal i popros mechaniora zeby podlewarowal samochod od srodka kiedy ty trzymasz poziomice lub miernik kata przy kole jak to jest robione. Przekonasz sie jak nie wiele potrzeba zeby zmienic kat wysokoscia auta.

Stan zawieszenia ma bardzo duzy wplyw na katy zbieznosci - a reaczej geometrii bo zbierznosc to tylko jeden kat - i nie jest to kat pochylenia.

: 18 kwie 2012, o 20:50
autor: panciokosa
wypilowanie fasolek w mocowaniu dolnych wahaczy zalatwia sprawe masz wtedy mozliwosc regulowania kata wyprzedzenia osi zwrotnicy i kat pochylenia. Auto moze byc po przejsciach.... sprezyny nie odpowiednie ale rowniez obrywaja sie kielichy sprezyn