wibracje przy hamowaniu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
dobrus
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, o 16:47
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

wibracje przy hamowaniu

Post autor: dobrus »

witam

mam dosc nietypowy problem. Odkad mam mojego w210 przy hamowaniu z wiekszych predkosci <70kmh odczuwam jakies dziwne wibracje/huczenie z prawego przedniego kola. Nie sa one bardzo silne ale wyczuwalne i denerwujace. Dodam,ze na kierownicy ich nie odczuwam wogole, jedynie buda wpada w drgania i cos huczy, jakby krzywa tarcza. Pedal hamulca takze nie wibruje. Jednakze tarcze sa nowe, podobnie jak amortyzatory i prawy gorny wahacz, a problem pozostal. Bylem tez na stacji diagnostycznej, pan obejzal na 'szarpakach' zawieszenie i nie stwierdzil zadnych luzow. kola wywazone,proste, opony w stanie idealnym. Zeby bylo smieszniej podczas normalnej jazdy, bez hamowania nie ma najmniejszych zastrzezen nawet powyzej 150kmh. Macie jakies pomysly? bo wymienilem juz przyslowiowe 'pol auta' a problem ten jest dosc denerwujacy.. pozdrawiam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tarcza, felga, opona.Stawiam na krzywą tarczę lub założoną na brudną piastę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
pajak123
Posty: 31
Rejestracja: 5 lip 2010, o 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pajak123 »

Sam jestem po wymianie zawieszenia z przodu "noc" pewnie wiesz cos na ten temat heheh ;-) ja natomiast stawial bym na sworzen wachacza. Sam odczuwalem delikatne drgania podczas hamowania. Jak bede mial jakies nowe wiadomosci odnosnie pompy kolego noc napewno dam znac. Pozdrawiam
BMW E21 1,6l-81r.
BMW E23 2,8l-85r.
WDB124 2,6l Aut-89r.
WDB210 2,2dAut-96r.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jeszcze raz zdejmij te nowe tarcze wyczysc dobrze miejsca gdzie zakładana tarcza dotyka piasty i w droge na próbę , przy okazji jak bedziesz miał auto na lewarku to zanim zdejmiesz koło pod opone podłuz breszke i dzwigaj koło do góry i opuszczaj obserwójac przy tym sworzen .Mnie też na szarpakach wyszło wszystko oki , a sworznie mialem do wymiany
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
dobrus
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, o 16:47
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

Post autor: dobrus »

ok sprawdze ten sworzen, co do tarczy to raczej nie jej wina bo na starych bylo dokladnie tak samo.
Awatar użytkownika
FiLiP_SoPoT
Posty: 183
Rejestracja: 20 lip 2010, o 08:28
Lokalizacja: tak zaje...ało ??
Kontakt:

Post autor: FiLiP_SoPoT »

a felga jest prosta ? bo ja u siebie felgi 4 mam tak krzywe ze od 80ciu jak hamuje to czuje sie mooocne wiiibrowanko :mrgreen:
E 430 TaXi :D
Awatar użytkownika
pajak123
Posty: 31
Rejestracja: 5 lip 2010, o 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: wibracje przy hamowaniu

Post autor: pajak123 »

kola wywazone,proste, opony w stanie idealnym.
wiec raczej nie koła.
BMW E21 1,6l-81r.
BMW E23 2,8l-85r.
WDB124 2,6l Aut-89r.
WDB210 2,2dAut-96r.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

dobrus, przyjrzyj się też tarczom tylnym. To, że odczuwasz drgania z przedniego prawego koła, może być tylko złudzeniem...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Potwierdzam,że to może być krzywy tył 8-)

Ja to już przerobiłem :-|
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Noru
VIP
Posty: 25
Rejestracja: 22 lip 2010, o 00:37
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Noru »

Kolejność sprawdzania:
1. Wyważnie kół (ale tylko gdy drgania są wyraźnie odczówalne podczas jazdy)
2. Tuleje przednie wahaczy przednich dolnych - polecam badanie zarówno na trzepakach jak i szarpakach oraz urzycie tzw brechy czyt. łoma :) (duże gumowe w metalowym oplocie-jak popękane albo mają luz to wymieniać i nie oszczędzać na firmie bo mają ogromny wpływ na drgania przedniego zawieszenia)
3. Tarcze hamulcowe
W210 18-11-1996r (807 AEJ 06/1/M/X)
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243

Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
Awatar użytkownika
Zorba
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 28 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Zorba »

Do tego zestawu do kontroli dorzucę sworzeń wahacza oraz końcówkę drążka kierowniczego...
Pozdrawiam
Poniemiecka Taxi S-210 2,2 CDI, kombi, 2000r.
WDB 2102061B207309
Awatar użytkownika
dobrus
Posty: 44
Rejestracja: 22 cze 2010, o 16:47
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

Post autor: dobrus »

witam problem rozwiazany, przyczyna byly klocki hamulcowe, ktore zostawilem stare przy wymianie tarcz hamulcowych. Widocznie od skrzywienia tarczy klocki nierówno sie ścieraly podczas hamowania i mialy nierowną powierzchnie. Po przejechaniu ok 1000km klocki dotarly sie do nowej tarczy i problem zniknął. pzdr

PS wiem wiem,ze z tarczami trzeba wymieniac takze klocki, ale te byly prawie nowe Boscha, mialy moze pół roku. ;-)
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

dobrus pisze:witam problem rozwiazany, przyczyna byly klocki hamulcowe, ktore zostawilem stare przy wymianie tarcz hamulcowych. Widocznie od skrzywienia tarczy klocki nierówno sie ścieraly podczas hamowania i mialy nierowną powierzchnie. Po przejechaniu ok 1000km klocki dotarly sie do nowej tarczy i problem zniknął. pzdr

PS wiem wiem,ze z tarczami trzeba wymieniac takze klocki, ale te byly prawie nowe Boscha, mialy moze pół roku. ;-)
Trzeba wymieniać na nowe po zmianie tarczy, klocki docierają się pod tarczę, pół roku wystarczyło.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości