Strona 2 z 3

: 25 lis 2011, o 15:01
autor: fabek
Jestem zwolennikiem oryginalnych tarcz, ale los chciał, że założyłem Bosche na przód w bardzo dobrej cenie. Mówię o komplecie tarcze+klocki. Wrażenia pozytywne, tarcze proste, klocki pylą, ale to znaczy że hamują.

: 25 lis 2011, o 16:29
autor: zgred1628
bartek4334 pisze:Ja jeźdże dosyć agresywnie, przeszedłem wszystkie tarcze. Od najtańszych do tych najdroższych. Nawet serwisowe po 2mies. siadły i wibrują przy hamowaniu :)
I później mówisz funkcjonariuszowi "Panie władzo jechałem tak szybko, gdyż ja lubię zapie*dalać" hehe :)
Sory za OT

: 25 lis 2011, o 17:28
autor: mesio14
Masz racje fabek , ja mam na przodzie Bosche tarcze klocki ATE ,rewelacja

: 25 lis 2011, o 20:25
autor: bartek4334
zgred1628, zdarza się, ale na moje szczęście rzadko. Jak ja to mówię "Wiem gdzie mogę" :D Nie szarżuje tam gdzie nie mogę :)

: 28 mar 2012, o 12:32
autor: dziki24
No i mnie dopadł dylemat wyboru klocków i tarcz na tylną oś.

Zastanawiam się nad:

1. Bosch

Tacze
klocki

2. TRW

tarcze
klocki

3. TEXTAR

tarcze
klocki

4. ATE

tarcze
klocki


Nie wiem czy może nie spróbować klocków Ferodo (link )

Proszę o poradę.


Pozdrawiam

: 28 mar 2012, o 13:50
autor: hammond24
Wymienione firmy są dobre,co do klocków to są dwa rodzaje.Upewni się jakie potrzebujesz.

: 28 mar 2012, o 18:17
autor: dziki24
Właśnie wiem, ja mam na "1 bolcu" i takich szukam. Co do klocków i tarcz to czytałem, że dobra firma nie oznacza jakości bo to jakaś linia produktu low endowa. Nie potrzebuje klocków do sportowej jazdy, ale nie chcę aby hamulce mnie zawiodły w złych warunkach.

: 28 mar 2012, o 18:40
autor: elspasoo
Ja stosowałem różne: Bosch, ATE, Jurid,TRW, Ferrodo,Textar i wszystkie sa ok. Kup poprostu ,te które będziesz miał w lepszej cenie. W tylnich zaciskach wymień prowadnice i sprężynę na nowe , np duński QuickBrake 30zł, a zaoszczędzisz na przegrzaniu tarcz.

: 28 mar 2012, o 19:02
autor: noc
Bosch poprawił jakość, z czystym sumieniem mogę polecić.Przestały piszczeć przegrzane.
Cena znośna.Przebiegi normalne.Oczywiście BOSCH, a nie tajwański BOSH.

: 1 kwie 2012, o 20:57
autor: boodoos
Też często używałem klocków i tarcz BOSCH ale miałem przypadek, że tylny klocek mi się rozsypał i zjechał tarczę do tego stopnia, że była do wymiany. Obecnie na tyle tarcza Brembo a na przodzie tarcza Bosch z klockami Ferodo - stan: klocki - 30% a tarcza zużyta. Pierwsze klocki Bosch zmieniłem po 25000 a na obecnych Ferodo zrobiłem prawie 20000 km.
Wniosek: w każdym przypadku hamulce były ok ale klocki Ferodo trochę za twarde bo zużywają tarcze - choć nie piszczą.

: 2 kwie 2012, o 08:32
autor: dziki24
Dziękuję za opinie i rady. Przy oględzinach wyszło jeszcze, że należy wymienić przewody biegnące od pompy abs do zacisku, te metalowe i gumowe. Układ hamulcowy dostanie nowe życie :). Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW. Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane ale zobaczę co mechanik powie.

Jeszcze na koniec zdjęcie tarczy i pytanie co się stało, że są na niej jakieś czarne wzorki ?

Obrazek

Obrazek

Jeszcze zdjęcie zacisku od tyłu. Czy tam nie powinno być jakiejś blaszki między bolcami ?

Obrazek

: 2 kwie 2012, o 11:56
autor: kompressor
Za chwile się rozsypie bo minimalna grubość robocza już dawno została osiągnięta. Po drugie przegrzane te tracze i z takim progiem ze hej-masakra.
Wielka nieodpowiedzialność a zarazem bezmyślność jeździć na czymś takim.

: 2 kwie 2012, o 12:10
autor: dziki24
Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Co do stanu to się nie kłócę tylko to auto przeszło 3 przeglądy i na żadnym nic nie stwierdzono. Mówiono mi, że hamulce są jeszcze w dobrym stanie i żeby się nie przejmować. Nie jestem mechanikiem, samochód hamował jak trzeba, plus zapewnienia mechaników więc temat hamulców był zamknięty. Do teraz.

: 2 kwie 2012, o 13:27
autor: qoompel
dziki24 pisze:Zamówiłem tarcze i klocki ATE do tego wężyki gumowe TRW
Bardzo dobry wybór. Sam jeżdżę na kompletach ATE. Przednie klocki trochę pylą, ale chyba w normie.
dziki24 pisze:Co do przewodów metalowych to chciałbym miedziane
Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniu :hyhy:
dziki24 pisze:Przegrzane ? To nie powinny być fioletowe ?
Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymiany :)
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
hammond24 pisze:co do klocków to są dwa rodzaje
Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków? :looka:

: 2 kwie 2012, o 13:47
autor: dziki24
qoompel pisze:Wymień sobie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Wtedy zobaczysz różnicę przy hamowaniu :hyhy:
Chodziło mi o te przewody co biegną od komory silnika na tył. Są w średnim stanie i chce mieć już cały układ z głowy. Tylko mam problem z mechanikami bo tłumaczą mi, że trzeba wybebeszyć cały przód aby przeprowadzić nowe przewody.
qoompel pisze:Różnie bywa. Tarcze na pewno kwalifikują się do wymiany :)
Koniecznie sprawdź jak chodzi tłoczek i posłuchaj elspasoo.
Zamówione bolce, sprężyny i blaszki między klockiem a tłoczkiem. Oryginały.
qoompel pisze:Zawsze mnie interesowało dlaczego Mercedes zrobił dwa rodzaje klocków? :looka:
Mój jest z początków produkcji, może to pozostałość po W124.