Strona 3 z 7

: 8 gru 2013, o 11:52
autor: scigany8801
Przemek pisze:Jeśli przewody były by łączone to łączenie znajdowało by się w łatwo dostępnym miejscu pod podwoziem
No więc nie znajdują się. Idzie od A do Z w jednym kawałku. Tak, tak - opiszę wszystko po skończonej pracy. Co do przewodów - w sumie mam pełny dostęp do WP, więc będę miał odpowiednie zwoje przewodów i zastosuje wymagane długości. Ale po wstępnym mierzeniu - wiem, że na stronę lewą (krótszą) wystarczy ten przewód 3,9m. Do prawego koła dłuższa droga, więc myślę że nawet 4,5m pójdzie.
- - -
W chwili obecnej mam problem z warunkami pracy. Własny garaż ciasny i bez kanału. Na najazd aura nie zezwala, ponadto przewlekły brak czasu. Ale jak zorganizuję komfortowe warunki pracy - od razu biorę się do pracy.
- - -
Ja mam troszkę inną technikę wymiany przewodów sztywnych.
Zwykle robię to tak:
* Zapuszczam środkiem odrdzewiającym wszelkie połączenia przewodów sztywnych, elastycznych i wsporników trzymających przewody pod autem (używam Wurth'a RostOff - sprawdzony, doceniony) - również dzień przed wymianą ;
* Zaczynam rozkręcanie (popuszczanie) przewodów od tylnych łączeń sztywnego z elastycznym, aż do przewodów przy pompie ;
* Później stopniowo wypuszczam przewód spod wsporników wzdłuż całego podwozia ;
* Jak wszystko popuści możliwie bezkolizyjnie - demontuje przewód w całości. Czasami po kolei przewód np. lewy, a później prawy ;
* Nowe przewody zakręcam od pompy i "rzeźbię" w kierunku od przodu do tyłu pojazdu zakładając przewód w miejscach podparcia.
- przewody miedziane są na tyle elastyczne, że bardzo ładnie poddają się przy kształtowaniu co ułatwia sprawę;
- - -
Wiem, że trochę ciężko będzie się dostać do zaczepów tuż obok tylnej belki zawieszenia, ale może jakoś pójdzie. Ciężko też będzie "trafić" przewodem we wsporniki tuż pod pompą, przy nadkolu, bo ciasno, ale coś się wykombinuje.
- - -
Przemek pisze:Mam nadzieję, że odpowiedziałem chociaż na kilka twoich pytań.
Jeśli jeszcze będziesz chciał coś wiedzieć to pisz w temacie albo na PW
Dzięki Stary!
Zawsze to dobrze wymienić się doświadczeniami!
- czemu nie widzę opcji pomógł?

: 8 gru 2013, o 22:05
autor: Pussey
scigany8801 pisze: Nie ma żadnych złączek w "międzyczasie" oznaczonych na schemacie nr. 180 (A 121 429 01 34). A więc - wg. katalogu "Wojska Polskiego" centralne przewody lewy i prawy mają odpowiednio 3,2 i 3,9m.
- po wstępnym pasowaniu - stwierdzam, że powinny jednak mieć ok. 3,9 lewy i prawy aż 4,2-4,5m.
Czy się mylę? Może pomóc Ktoś kumaty? Zróbmy porządek w temacie, bo do tej pory nikt nic szczególnego nie napisał.
napisałem dwa posty wyżej:
ja wymieniałem komplet na tył
zamówiłem w ASO, przychodzą proste - trzeba giąć samemu

są krótsze, trzeba dokupić łączniki i zarobić końcówki odcinków od pompy
oryginalne NOWE przewody są KRÓTSZE trzeba zarabiać końcówki itp. (łączenie wychodzi w okolicy ściany grodziowej)
jak ktoś myśli że kupi ori i nie będzie potrzebował dodatkowych narzędzi to jest w błędzie :padam:

: 9 gru 2013, o 08:50
autor: scigany8801
oryginalne NOWE przewody są KRÓTSZE trzeba zarabiać końcówki itp
Pussy, spoko, wszyscy już wiemy, że WebParts podaje "zestaw naprawczy" by Adam Słodowy. Mam pełny dostęp do przewodów WP, więc będę miał różne długości przy wymianie. Po to - aby dobrać odcinki od pompy do zacisku w jednym gotowym kawałku i podać je tutaj do wiadomości dla innych, którzy podchodząc do wymiany nie mają zarabiarki i ogólnie nie chcą się bawić w dorabianie.

: 9 gru 2013, o 22:47
autor: Pussey
e! e!

jakie Pussy, jakie Pussy ?
pilnuj się, zboczuchu :hyhy:

:rotfl:

: 10 gru 2013, o 10:33
autor: scigany8801
Pussey, ale gafa, przepraszam najmocniej :padam:
Dziś/jutro robię przewody, dam znać co i jak poszło :)

: 7 cze 2014, o 06:20
autor: lancer
poszukuję mocowań przewodów hamulcowych. Takie plastyki wkręcane na wkręt wystający w podwoziu te co są już w okolicach tylnej belki. Występują podwójne i pojedyncze, moje się rozpadły. Są jakieś zamienniki, może jakiś nr org.

: 28 lut 2015, o 13:26
autor: ralfi89
Na przeglądzie facet mi powiedział, że do wymiany przewody hamulcowe elastyczne z przodu. ALe chyba wymienię też tył o ile są tam takie.
Czy mógłbym prosić o rysunki i numery tych przewodów na przód i tył?
Nie znam ruskiego i nie mogę znaleść.

[ Dodano: 2015-02-28, 18:37 ]
tył - A 210 428 00 35
przód - A 202 428 07 35

czy to te numery?

: 2 mar 2015, o 08:22
autor: scigany8801
ralfi89, aktualne numery OE, podane zgodnie z numerem VIN Twojego samochodu:
Przód - A2024280735 -> ATE 83.7705-0386
Tył - A2104280035 -> ATE 24.5123-0281

przewód hamulcowy w163

: 10 maja 2015, o 15:02
autor: zer_gu
witam mam od listopada w163 3.2B dziś w czasie jazdy pękł mi przewód hamulcowy giętki stalowy na tyle auta na środku zamocowany na sankach macie jakieś foto jaki długi będzie ten przewód i jaki rozmiar śrub m10 czy m12 .a jutro muszę z dzieckiem do szpitala jechać i chciał bym to jak najszybciej z rana zrobić, teraz działa mi tylko przedni prawy przód hamulca

: 4 sie 2015, o 21:41
autor: yaapcko
Witam,
Posiadam Mercedesa W210 w wersji kombi Elegance. Przygotowuje sie do wymiany przewodow hamulcowych twardych i miekkich. Auto jest w automacie i posiada funkcje automatycznego hamulca recznego. Zauwazylam ze pomiedzy przewodem twardym a miekkim znajduje sie specificzny blaszany element (grucha :) ).Podejrzewam ze jest to własnie system kontrolowania poziomowania auta aby uruchomic hamulec reczny.

1. Czy ten element ulega rozszczelnieniu przy wymianie przewodów?

2. Czy polecacie jakiegos sprawdzonego mechanika w Krakowie, którego ten temat nie zaskoczy? :zdziwko:

pozdrawiam serdecznie

: 5 sie 2015, o 03:38
autor: tonidriver
jestem ciekaw jak wygląda automatyczny hamulec ręczny w w210 :(

: 5 sie 2015, o 07:45
autor: d1tomas
Yaapcko ciekawie to zinterpretowałeś. Pomyliłeś dwa układy: nivo i hamulcowy.

: 5 sie 2015, o 21:10
autor: yaapcko
czyli uklad nivo nie ma wplywa na process wymiany, reasumujac? nie jest to uklad zintegrowany.

PS poprosilabym o rodzaj zenski Panowie.

: 5 sie 2015, o 21:19
autor: kakadu
yaapcko pisze:czyli uklad nivo nie ma wplywa na process wymiany, reasumujac? nie jest to uklad zintegrowany.


A już myślałem że mamy na Foru płeć piękna która kuma mechanikę samochodową :)
ale niestety. :(
Wyjaśniam .Układ Nivo jest niezależny od hamulcowego i odwrotnie. Wymieniając przewody hamulcowe nic nie popsujesz z Nivo.
Pamiętaj tylko że zbiorniczek na serwie to jest od płynu hamulcowego .

: 5 sie 2015, o 21:29
autor: d1tomas
UPS, Przepraszam, nie przeczytałem twojego podpisu. Układ nivo to poziomowanie auta i nie jest połączony z układem hamulcowym. :)