Strona 10 z 13

: 1 lis 2010, o 20:30
autor: ertee
Dzięki noc za pomoc, sprawdzę wszystko zgodnie ze wskazówkami. Błędy zczytywałem interfejsem Magneti Marelli i to co wrzuciłem to wprost wydruk z niego (może źle przetłumaczył lub zwyczajny błąd w oprogramowaniu).

[ Dodano: 2010-12-15, 00:15 ]
Problem (prawie rozwiązany), zdemontowałem ten czujnik kąta skrętu, rozwinąłem nawet całą taśmę, wszystko dobrze wyczyściłem choć nie było jakoś mocno brudne, znalazłem kilka zimnych lutów w elektronice więc je poprawiłem.
Po złożeniu pojechałem w trasę, po przejechaniu 70 km wysypały się systemy ABS+ESP+BAS ale to i tak poprawa bo wcześniej było co 10-20 km. Trasę powrotną miałem ponad 90 km i tu już bez problemu, nic sie nie wysypało, od tamtego czasu robie raczej krótkie trasy (wkoło komina) do 25 km i jest wszystko ok. Myślę że może być jeszcze jakiś zimny lut w komputerze pod maską ale tym moge sie zająć jak się ociepli bo na razie nie będzie już to tak uciążliwe jak do tej pory.

: 6 mar 2011, o 22:56
autor: hrynek
witam, kupilem ML 2.7 cdi 2000r, palą się 3 kontrolki ABS. BAS i chyba EBD. Byłem u mechanika, podpijął pod Start Diagnozę i był odczyt: zbyt małe ciśnienie w pompie hamulcowej i błąd czujnika skrętu kierownicy. Proszę o poradę...

: 14 mar 2011, o 17:02
autor: S.W.A.T
Wymieniony czujnik a nadal to samo... po uruchomienniu wywaala BAS, ASR i ABS... ??

: 27 maja 2011, o 16:39
autor: ertee
Po półrocznej przerwie z zapalaniem się kontrolek problem powrócił i występuje co kilka-kilkanaście kilometrów, w silniku brak błędów natomiast ze skrzyni uzyskałem następujące kody błędów:

- P2600 Napięcie na zacisku 87 - poniżej wymaganego
- P2404
- P2602 Napięcie zasilania zaworów

Dodam tylko że wtyczka (przejściówka) w skrzyni i płyta elektryczna były wymieniane jakieś 1,5 roku temu razem z nowym olejem, przełącznik zespolony pod pedałem hamulca wymieniony 2 miesiące temu (wszystko oryginał ASO).

Podejrzewam wiązkę przewodów która leci do skrzyni albo zimne luty w komputerze, ewentualnie jeszcze alternator ale może któryś z kolegów będzie miał jakieś wskazówki gdzie może tym razem leżeć problem?

: 28 maja 2011, o 09:18
autor: kmtaxi
Podobny problem miałem przy słabym akumulatorze.

: 28 maja 2011, o 10:13
autor: ertee
kmtaxi pisze:Podobny problem miałem przy słabym akumulatorze.
Mój akumulator ma 2 lata, kręci bez problemu nawet zimą przy dużych mrozach więc to raczej nie to.

Ponadto dziś podczas jazdy monitorowałem na panelu climatronica poziom ładowania przez alternator i w momencie wystąpienia błędu (zapalenia się kontrolek ESP/BAS/ABS) nie było spadku napięcia co wyklucza problemy z alternatorem.

: 30 maja 2011, o 20:41
autor: Sebekw208
Chciałbym przeczyścić czujnik kąta skrętu jednakże nie wiem jak się do tego zabrać. Mógłby ktoś zamieścić zdjęcia lub rysunki jak go rozebrać?

: 1 cze 2011, o 14:42
autor: ertee
Sebekw208 pisze:Chciałbym przeczyścić czujnik kąta skrętu jednakże nie wiem jak się do tego zabrać. Mógłby ktoś zamieścić zdjęcia lub rysunki jak go rozebrać?
Stronę wcześniej w tym poście masz rysunek czujnika kąta skrętu, co do demontażu to:

1. Odłącz akumulator.
2. Odkręć z tyłu kierownicy dwie śrubki trzymające poduszkę (śruby typu TORX ale nie pamiętam rozmiaru).
3. Zdejmij poduszkę i odłącz przewody.
4. Odkręć śrubę kierownicy (śruba na imbus), najlepiej niech podczas odkręcania ktoś trzyma Ci mocno kierownicę żeby nie uszkodzić blokady kierownicy.
5. Ustaw koło kierownicy tak aby pokrywały się strzałki (widać je w środku kierownicy), koła mają być na wprost, następnie zdejmij koło kierownicy.
6. Czujnik jest przykręcany na dwa wkręty (śrubokręt krzyżakowy), odkręcasz je i możesz zdjąć czujnik.

Co do rezebrania samego czujnika to już musisz popatrzeć co i jak, generalnie przy składaniu musisz uważać aby taśma była równo odwinięta od maksymalnego zwinięcia tak aby po założeniu czujnika maksymalne odkręcenie kierownicy w lewo lub w prawo nie powodowało zerwania taśmy.

: 5 cze 2011, o 09:23
autor: nianiek21
To może i ja zadam pytanie żeby się upewnić w diagnozie.
Kupiłem oczko od przyjaciela, już z tymi objawami czyli cały czas świeci ABS, ESP, BAS, poczytałem troszkę na forum co to może być. Dodam też że dodatkowo nie działa mi tylny stop, za wyjątkiem środkowej lampy przy wycieraczce.
Obiło mi się o uszy że to będzie ten czujnik pod pedałem hamulca.
Czy ktoś z was może to potwierdzić.
Komputer u mechanika pokazał zaworek zwrotny na pompie oraz czujnik położenia kierownicy??, tak więc mam obawy co to naprawde będzie
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam ;-)

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 19 sty 2017, o 08:32
autor: phan
Witam,
przeczytałem cały ten temat oraz ten abs-bas-ets-asr-esp-zespolony-wylacznik ... 60-60.html ale nie znalazłem identycznego przypadku.
Zapalają mi sie 4 błędy oraz kontrolki ABS,BAS,ESP i komunikaty visit workshop itd itd. oraz lamp defekt, wtedy nie mam stopów mogę jechać dalej (nie jest to rozsądne) nie mam ABS itd ale też nie działają mi stopy !. Błąd często wyskakuje jak np. stoję i trzymam nogę na hamulcu w korku ale w czasie jazdy też lubi i nie ma to raczej nic wspólnego z hamowaniem. Kupiłem włącznik stop na nogami kierowcy oryginał z ASO ale nie pomogło. Ktoś miał identyczny problem ?

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 19 sty 2017, o 09:36
autor: rr6
phan pisze:Witam,
przeczytałem cały ten temat oraz ten abs-bas-ets-asr-esp-zespolony-wylacznik ... 60-60.html ale nie znalazłem identycznego przypadku.
Zapalają mi sie 4 błędy oraz kontrolki ABS,BAS,ESP i komunikaty visit workshop itd itd. oraz lamp defekt, wtedy nie mam stopów mogę jechać dalej (nie jest to rozsądne) nie mam ABS itd ale też nie działają mi stopy !. Błąd często wyskakuje jak np. stoję i trzymam nogę na hamulcu w korku ale w czasie jazdy też lubi i nie ma to raczej nic wspólnego z hamowaniem. Kupiłem włącznik stop na nogami kierowcy oryginał z ASO ale nie pomogło. Ktoś miał identyczny problem ?
Ja mam - też dokładnie 4 błędy. Z tym, że u mnie wydarzyło się to do tej pory dwa razy. Wyłączenie i włączenie stacyjki nic nie pomaga. Kiedy dotknę hamulca wywala błąd.
Pomaga zostawienie samochodu na 5-10 minut wyłączonego.
Z uwagi na to, że zdarzyło się to tylko dwa razy nie mogłem tego porządnie zdiagnozować. Za pierwszym razie wystarczyło samo pozostawienie na chwile auta, za drugim razem złapało mnie akurat na myjni ręcznej więc przejrzałem wszystkie żarówki w tylnych światłach (mam podejrzenie, że gdzieś brak masy w światłach, powoduje że elektronika głupieje), bezpieczniki i poruszyłem osłonę (niebo) nad nogami kierowcy (wcześniej zaraz przed niewystąpieniem błędu coś przy niej majstrowałem) i problem zniknął.

Gdzieś słyszałem, że przy błędzie czujnika stop światła zapalają się ciągle, a u mnie przy tym błędzie podobnie jak u Ciebie nie świecą wcale.
W najbliższym czasie będę wymieniał olej to poproszę o podpięcie do kompa - może coś będzie widać.

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 19 sty 2017, o 10:15
autor: phan
U mnie jest tak że po wyskoczeniu tych czterech błędów nie ma stopów jak pisałem wyżej i jeśli nadal będę kontynuował jazdę to po kilku minutach lub sekundach stopy zaczynają działać wtedy muszę zgasić i odpalić auto i komunikaty gasną. Może faktycznie coś z masą... martwi mnie to bo jazda bez stopów jest mało bezpieczna.

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 19 sty 2017, o 10:25
autor: fabek
A nie masz jakiegoś urządzenia podpiętego typu kamerka dvr, zestaw glosnomowiacy, jammer, jakieś ładowarki itd?

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 20 sty 2017, o 08:27
autor: phan
Nie, nie mam takich urządzeń.

Re: ABS BAS ETS ASR ESP pali się kontrolka

: 27 lut 2017, o 20:12
autor: Ptaku1222
witam mam mercedesa CLK z 2001r i świecą mi się błędy abs esp
Byłem na SD
Zmieniłem czujnik konta skrętu i nadal to samo
Miał ktoś już taki przypadek ?