Strona 9 z 13

: 16 maja 2010, o 09:24
autor: iron1
...mój werdykt: zabrudzone diody w czujniku skrętu znajdujący się na kolumnie kierowniczej pod kierownicą a osadzony na przełączniku zespolonym (wystarczy wyczyścić -opis znajdziesz w mich postach i kolegi NOC) -ale radziłbym podjechać i podpiąć się pod kompa aby się upewnić jak błąd wyskakuje, bo generować może go również czujnik przy hamulcu!!! Jak się dowiesz co pokazuje komp a będziesz miał problem ze zdjęciem czujnika to daj znać podrzucę może foty i opisy jak będę miał chwilę.

: 16 maja 2010, o 12:47
autor: Adam1307
Dziekiiron1, Podjade na komp i sie dowiem co i jka, Pozdrawiam i oczywiscie leci punkt:)

: 18 maja 2010, o 20:11
autor: done666
Panowie u mnie sytuacja wyglada nastepujaco: problem z ABS ETS pojawil sie u mnie jakis rok temu, zostal wyeliminowany po prez poprawe zimnych lutow na plycie sterownika, dodam ze wymienilem dla pewnosci czujnik pod pedalem hamulca, niewielkie koszta i wszytsko bylo ok, ostatnio niestety zapalily sie kontrolki ponownie z ta roznica ze wszczesniej swiecily sie 3 od ABS,ETS i postojowego, teraz swieca tylko dwie pierwsze, wyskakuje blad C1315 suction solenoid valve, prosze o pomoc bo nie wiem co to jest, jakis zawor ssacy?

: 19 maja 2010, o 00:59
autor: jjankiello
done666 pisze:C1315 suction solenoid valve
Ruski dekoder podaje, że to: ASR/ETS hydraulic unit, inlet solenoid valve (A7/3y15), voltage supply.
Wg mojego technicznego angielskiego chodzi o brak zasilania elektrozaworu wejściowego (może i ssącego - symbol A7/3y15 w WISie) pompy ASR/ETS... :idea:

: 19 maja 2010, o 04:29
autor: done666
rozumiem pompy ABS'u? w sensie brudnych koncowek na wtyczce? z tego co sie orientuje w pompie ABS jest jakis elektrozawor wejsciowy ale wewnatrz pompy, dostac sie do niego mozna rozbierajac pompe, ale cala pompa zasilana jest wytczka, wiec zawor rowniez, chyba ze umarl sam zaworek :( ?

: 19 maja 2010, o 09:57
autor: jjankiello
Zza klawiatury trudno mi ocenić... zawsze możesz spróbować i posprawdzać kable i przejścia na nich, poczyścić styki... może akurat znajdziesz przyczynę.

: 30 sie 2010, o 19:10
autor: jedrek1980
Najlepiej przeczytać temat od początku i wszystko będzie jasne 8-)

: 30 sie 2010, o 21:30
autor: noc
Chyba Kolego przespałeś 4 miesiące.Odgrzewasz starego kotleta.

: 30 sie 2010, o 22:23
autor: jedrek1980
Panie Kolego Noc faktycznie przysnołem ale pytania się powtarzają na które padły odpowiedzi.Pozdrawiam.

: 30 wrz 2010, o 11:40
autor: ertee
[post skasowany]

: 30 wrz 2010, o 12:29
autor: Adam1307
Hej, koledzy, Mam pytanie, jaki konkretnie jest to czujnik pod pedalem hamulca, bo na kompie mi wykazalo ze uszkodzony, chcialem wymienic ale nie wiem jaki to konkretnie ma byc. czy po nr VIN trzeba czy jak. autko w163 ML 2.7 CDI Vin: WDC1631131X735616
Dzieki

: 10 paź 2010, o 02:46
autor: noc
Nr.MB A0015456409

: 25 paź 2010, o 23:53
autor: rafal3334pn
:oops: Witam ja mam podobny problem z autem od wczoraj zapalił mi się komunikat BAS na Wysw. oraz kontrolka pomarańczowa z oznaczeniem BAS-ASR. NA forum są rożne wypowiedzi na ten temat ale nie znalazłem nic identycznego co do mojego komunikatu. Jeśli możecie mi pomoc to dziękuje wam z góry. Moje oczko to w210 2.9 turbodiesel z roku 1999 Pozdrawiam Rafii :!:

: 31 paź 2010, o 08:28
autor: ertee
Czy ktoś może mi podać w którym miejscu w puszce z komputerami dochodzą przewody od czujnika kąta skrętu? chciałbym sprawdzić czy nie ma tam zimnych lutów, ewentualnie sprawdzić same przewody.
Po odczytaniu błędów na kompie mam bląd:
"C1140 Komunikacja ze sterownikiem kolumny kierowniczej "
co skutkuje podczas jazdy wywaleniem systemów ABS+ESP+BAS.

Ponadto parametry odczytane z modułu ESP, na postoju wskazują, że auto jest w ruchu, czy to można jakoś skalibrować?.
Inna sprawa to, że przy wyprostowanych kołach mam skręconą kierownicę na co też wskazują parametry, ale tu myślę że pomoże zdjęcie kierownicy i założenie jej prosto.

Poniżej wartości odczytanych parametrów z modułu ESP:

Cisnienie w układzie hamulcowym: 0 bar
Czujnik odchylenia poprzecznego: -0,54 °/s
Czujnik przyspieszenia wzdłużnego: 0 m/s^2
Hamulec reczny: Zwolniony
Położenie koła kierownicy: 47,5 °
Położenie membrany: 5,44 mm
Predkosc koła - lewy przód: 1,38 km/h
Predkosc koła - lewy tył: 1,38 km/h
Predkosc koła - prawy przód: 1,38 km/h
Predkosc koła - prawy tył: 1,38 km/h
Predkosc obrotowa silnika: 0 RPM
Stycznik swiateł stopu (NC): Aktywny
Stycznik swiateł stopu (NO): Nieaktywny
Wyłacznik ESP (S76/6): 4,97 V
Zacisk 87: 10,79 V

: 1 lis 2010, o 13:00
autor: noc
Błąd C1140 to uszkodzony czujnik skrętu kierownicy.Nie wiem z jakiego oprogramowania korzystałeś, ale W210 nie ma jeszcze modułu MRM o którym wspomina przytoczone przez Ciebie tłumaczenie.Schematu nie podam z wielu względów, z czego najważniejszy, to ten, że
nic z niego nie zrozumiesz (ma ponad 30 pomyłek).
Napięcia na kości czujnika mają być 3-2 zapłon włączony 12-14V 2-4 zapłon wyłączony 12-14V napięcie nie może być niższe od 11V. Uwaga nr.pin kości mogą się nie zgadzać.
Odległość A na rysunku musi być od 3 do 5,5 mm.