ABS BAS ETS ASR ESP błąd C1401

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

ABS BAS ETS ASR ESP błąd C1401

Post autor: vax »

Witam.

Wczoraj jadac autem nagle zapalily mi sie kontrolki ABS,ESP/BAS... :evil:

Podjechalem do kolegi na kompa i wywalilo błąd C1401 High Pressure Return Pump Circuit Open/Shorted; Will Not Shut Off.

Czy ktos przerabial juz taki temat?
Co moze powodowac problemy z tym cisnieniem i czy dot. to samej pompy czy calego modulu elektromagnesów sterujących?

Prosba o pomoc.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 17:43 przez vax, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Czytalem to fabek ale wg. mnie jakas lewa ta procedura. :evil:

Swoja droga nie widze przy tym module czegos co przypomina silniczek posiadajacy szczotki. Poza tym jak wykasuje bledy to wskakuja one dopiero po przejechaniu okolo 2ż3 metrow a wedlug tego goscia powinno to wywalic odrazu po wstepnym sprawdzeniu.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

sprawdz czujniki przy kołach , wyglada ze moduł abs przechodzi test , dopiero po przejechaniu widzi usterke
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dobrze mowi. jeszcze bym sprawdzil przekazniki czy lacza.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

sprawdz masz schemat i dane

Post autor: windykatorek »

schemat i dane
Załączniki
bez tytułu.JPG
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

vax pisze:Swoja droga nie widze przy tym module czegos co przypomina silniczek posiadajacy szczotki.
pompa ABS-u ma wewnątrz silnik. Na zewnątrz rzeczywiście go nie wypatrzysz. Może być problem z samą pompą, ale wcześniej sprawdź czy masz pełne zasilanie (14pin) oraz masę (pełną). W dalszej kolejności trzeba sprawdzić moduł przekaźnikowo-bezpiecznikowy, jest on chyba po stronie kierowcy.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

OK Panowie, dzisiaj sprawdze te napiecia bo czujniki ABS sa dobre poniewaz odlaczalem kazdy i odrazu komp wywalal ich blad a jak podlaczalem to juz bledu nie bylo.

Swoja droga, ktory (jaki numer) przekaznik jest od tego ustrojstwa?
Awatar użytkownika
michalgozdek
Posty: 22
Rejestracja: 9 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: michalgozdek »

rozumie że po pewnym czasie zapala ci się łąd bas, abs, esp, a potem pisze antiblock system?
jeśli tak to sprawdź czujnik włączania światła stop jest pod pedałem hamulca.
nie wystarczy sprawdzić czy się palą światła bo one będą się palić ale czujnik ma jeszcze drugi wtyk i te właśnie często padają. koszt takiego czujnika ok. 50zł w serwisie ASO
W 210 300TD Kombi
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Blad jest odrazu. Jestem juz na dobrym tropie jak rozwiaze to dam znac ;-)
Jutro wymiana jednego elementu i proba generalna. Swoja droga na wszelki wypadek druga pompa do 2.7 i 3.2 lezy juz w garazu :mrgreen:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: Błąd o kodzie C1401 w ukladzie ABS,ESP/BAS

Post autor: noc »

vax pisze:Witam.

Wczoraj jadac autem nagle zapalily mi sie kontrolki ABS,ESP/BAS... :evil:

Podjechalem do kolegi na kompa i wywalilo błąd C1401 High Pressure Return Pump Circuit Open/Shorted; Will Not Shut Off.

Czy ktos przerabial juz taki temat?
Co moze powodowac problemy z tym cisnieniem i czy dot. to samej pompy czy calego modulu elektromagnesów sterujących?

Prosba o pomoc.
Błąd ogólny systemu ABS.
Pompa ABS tak jak czujniki w kołach nie są sprawdzane
na postoju.Dopiero gdy samochód osiągnie pewną
szybkość około 10-15 km/h odbywa się ostateczna
kontrola układu ABS.
W tym konkretnym przypadku sterownik zgłasza
niemożność włączenia próbnego pompy hydraulicznej.
Przypuszczalne błędy pompa np. szczotki(dają się wymienić)
ale trzeba je samemu dobrać lub dorobić.
Błąd następny to przekaźnik włączający jest w zależności
od układu dostępny lub zalany żywicą też da się to zrobić.
Dalej to elektronika np.ścieżki wynik działania wody.
Lub najprostsze brak zasilania,masy a często wyłącznik stop.
Kolega jest z Warszawy,więc mogę go umówić na wizytę
w swoim warsztacie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd o kodzie C1401 w ukladzie ABS,ESP/BAS

Post autor: okular »

noc pisze:Dopiero gdy samochód osiągnie pewną
szybkość około 10-15 km/h odbywa się ostateczna
kontrola układu ABS.
W tym konkretnym przypadku sterownik zgłasza
niemożność włączenia próbnego pompy hydraulicznej.
Przepraszam, że wchodzę w temat, ale czy to próbne włączenie pompy objawia się czasem po ruszeniu i naciśnięciu pedału hamulca takim krótkim zabuczeniem pompy i drżeniem pedału? Czasem tak mi się dzieje i zastanawiałem się, co to takiego...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie,efekt o którym mówisz to zanieczyszczony czujnik
lub gwiazda nadawcza w którymś z kół.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Post autor: vax »

Panowie jak juz pisalem 2 tyodnie temu sprawa rozwiazana. Pompa nie pracowala z powodu uszkodzonego przekaznika, koszt czesci w ASO to całe 23 zł :lol: Tak na przyszłosc to do testow mozna wziac przekaznik od startera silnika bo jest identyczny.

No i po problemie.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

teraz popatrz kto o przekaznikach wspomnial i kliknij "pomogl" :)
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości