Strona 5 z 6

: 28 lip 2013, o 23:07
autor: dzwilu
Ramirezzz pisze:
dzwilu pisze:Jak oceniacie,w skali 1do10 trudność wymiany tarcz i klocków jeśli nigdy tego nie robiłem? I ile zajmuje to czasu z pomocą kogoś kto już to sam robił.
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
Piwko, ładna pogoda i jedziesz :D oczyść z rdzy elementy szczotką drucianą, posmaruj Locktite i jedziesz :rotfl: 3 na 10 :D pozdrawiam, Tomek.
Gratuluję refleksu! :rotfl: Nic nie smarowałem, nic nie psikałem, żadnych młotków!Poszło jak po maśle! Ale piwko i pogoda jak na zamówienie :)

: 15 lut 2014, o 19:49
autor: Kozichwost
Czy razem z klockami wymieniacie też czujniki ich zużycia? Miałem zużyte kloce - wywalało komunikat po wciśnięciu hamulców. Wymieniłem klocki i komunikat pokazuje się po odpaleniu silnika

: 15 lut 2014, o 19:57
autor: Kajtek1
Wyglada ze zmnieniles klocki na zlej osi, albo zwarles gdzies sensor.
Sensory mozna ponownie uzyc, chyba ze jezdziles dlugo ze swiatelkiem i starles czesc klockow z sensorem w srodku.

: 15 lut 2014, o 20:09
autor: Kozichwost
Sensor na jednej stronie był już przez tarczę ruszony - przy próbie wyjęcia z klocka wyszedł mi tylko kabelek.

[ Dodano: 2014-02-26, 21:42 ]
Wymieniłem sensory - roboty kilka minut - koszt zabawny i wszystko gra

: 8 mar 2014, o 21:05
autor: Stawin
Co z tarczy i klocków do mojego polecicie ? Tylko nie tak żebym się zastanawiał czy się zatrzymam ;) ATE? BREMBO? Coś innego ?

: 9 mar 2014, o 05:19
autor: tonidriver
ate

: 9 mar 2014, o 12:47
autor: Stawin
Brembo słabsze ? Jakis konkretniejszy model ?

: 9 mar 2014, o 22:29
autor: szybkabestia
Dołączę się do tematu.

Wiosna/lato czeka mnie wymiana klocków i tarcz.

Wybór już padł na ATE..... tarcze przód ate power disc i standardowe klocki ate, tył standard ate.
Tu mam małe pytanie: jako że przód hamuje zawsze szybciej i mocniej chce tam założyć power disc....... czy z tyłu też koniecznie musi być power disc czy zwykła się nada?

Są też klocki ceramiczne- około dwa razy droższe, ale czy warto tyle za nie dać?

Pozdrawiam.

: 18 mar 2014, o 20:25
autor: bartek4334
Panowie odświeżam temat :)
Niedługo będę musiał wymienić Tarcze i klocki hamulcowe z przodu. No i zastanawiam sie co wybrać. Poszukiwania są zawężone do
ATE STANDARD lub ATE Powerdisc
Zimmerman STANDARD lub Zimmerman Sport.
Na pewno jeśli wybiorę jedna firme tarcz to tej samej firmy klocki :)
Jak myślicie w coo uderzyć Zimmerman czy ATE? Zwykłe czy Sport? :)

: 18 mar 2014, o 21:22
autor: Kajtek1
Zacznij od zmierzenia starych tarcz. 90% tarcz idzie na zlom nie bedac zuzyte nawet w 50%.
Tarcze to szystko zeliwo, wiec Chinskie, czy Niemieckie bedzie mialo dokladnie takie same wlasciwosci.
Klocki juz omawialismy. Ja nic innego jak Akebono nie kupuje.

: 18 mar 2014, o 23:18
autor: Kozichwost
Kajtek trochę błądzisz. Nie pisz, że wszystkie tarcze to żeliwo, więc będą miały podobne właściwości. Kiepskie tarcze wygną się przy tak ciężkim aucie szybciej niż zdążysz dotrzeć do nich klocki.

: 18 mar 2014, o 23:47
autor: ayreon
Kozichwost pisze: Kiepskie tarcze wygną się przy tak ciężkim aucie szybciej niż zdążysz dotrzeć do nich klocki.
A jeszcze jak nagrzane zobaczą trochę wody, to już w ogóle tragedia. Przerabiałem to dwa razy. Biły, ale grube, więc do toczenia. Przez krótki czas spokój, potem znów to samo. Aktualnie Zimmermann spisuje się bez zarzutów, a prawie nowe (grubość) tarcze firmy krzak leżą na półce na tzw. czarną godzinę

: 19 mar 2014, o 02:25
autor: Kajtek1
Kozichwost pisze:Kajtek trochę błądzisz. Nie pisz, że wszystkie tarcze to żeliwo, więc będą miały podobne właściwości. Kiepskie tarcze wygną się przy tak ciężkim aucie szybciej niż zdążysz dotrzeć do nich klocki.
Jak kupisz wiercone i nacinane, to pewnie. :szok:
W zyciu nie mialem wygietych tarcz hamulcowych a kupuje zawsze tanie. To znaczy jak kupuje. Poki co to najdluzej jezdzilismy Volvo i majac prawie 300t km wyladowalo to na zlomowcu z fabrycznymi tarczami

: 19 mar 2014, o 08:06
autor: bartek4334
Kajtek1, co Ty porównujesz? Polska jest za murzynami jeszcze i zawsze będzie u Nas słabszy materiał i kupa podrób z któregoś tam gatunku.
Ja na pewno już nie kupię tarcz wierconych.
Te tarcze co mam teraz too były TRW i zostały przetoczone :) Dlatego też jest taka tragedia.
Wczoraj czytałem opinie i na pewno odpuszczam Zimmerman Sport. Teraz wybieram między ATE lub ATE Power Disc i Zimmerman Standard :)

: 19 mar 2014, o 16:42
autor: Kajtek1
Polska historycznie ma wysoko rozwinieta prodkucje stali wiec nie zalewaj propagancy. Fakt ze robia czesci do Mercesesa chyba o czyms swiadczy?
Ostatni raz kupowalem tarcze do Audi. Syn tym jezdzil i auto mu skasowano po 2 latach, ale bodajze Chinske tarcze nie sprawialy zadnego problemu.