Rezerwa paliwa - na kompie 15 litrów a auto już nie pali
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Króciec który wystaje na zdjęciu to zawór pociśnieniowo-nadciśnieniowy.
Przepraszam za dziwne nazewnictwo, ale w języku polskim jest skrót.
Ten zawór ma dwie funkcje.
1. Nie pozwala do pewnego ciśnienia wydobywać się oparom ze zbiornika. Ekologia.
2. Nie pozwala stworzyć podciśnienia przekraczającego wytrzymałość baku i jednocześnie uniemożliwiającego pobór paliwa przez pompy.
Sprawdzenie (przy zdrowych płucach) nie nastręcza problemu.
Zarówno ssanie jak i dmuchanie powinno się odbyć z dużym oporem.
Dlatego baki paliwowe przy odkręcaniu korka powinny zazwyczaj syczeć.
Dokładniej, zawsze po jeździe i po staniu na słońcu.
Raz w baku podciśnienie, innym razem nadciśnienie.
Oczywiście w rozsądnych wartościach.
Na USA jest specjalny czujnik, który mierzy te parametry i w przypadku złych wartości
"krzyczy" kontrolką na liczniku.
Przepraszam za dziwne nazewnictwo, ale w języku polskim jest skrót.
Ten zawór ma dwie funkcje.
1. Nie pozwala do pewnego ciśnienia wydobywać się oparom ze zbiornika. Ekologia.
2. Nie pozwala stworzyć podciśnienia przekraczającego wytrzymałość baku i jednocześnie uniemożliwiającego pobór paliwa przez pompy.
Sprawdzenie (przy zdrowych płucach) nie nastręcza problemu.
Zarówno ssanie jak i dmuchanie powinno się odbyć z dużym oporem.
Dlatego baki paliwowe przy odkręcaniu korka powinny zazwyczaj syczeć.
Dokładniej, zawsze po jeździe i po staniu na słońcu.
Raz w baku podciśnienie, innym razem nadciśnienie.
Oczywiście w rozsądnych wartościach.
Na USA jest specjalny czujnik, który mierzy te parametry i w przypadku złych wartości
"krzyczy" kontrolką na liczniku.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: jordan121
Napiszę co zrobiłem,że problem zniknął.Więc wyciągnąłem zbiornik paliwa odkręciłem filtr paliwa,okazał się czysty ale zajrzałem do środka i ku mojemu zdziwieniu w środku jest plastikowa osłona w kształcie doniczki obróconej do góry dnem z otworem na szczycie.Tylko przez ten otwór wpływa paliwo do filtra który jest w środku tej plastikowej obudowy,więc zrobiłem kilka dodatkowych otworów w tej obudowie i teraz paliwo wpływa już od samego dołu zbiornika.Dodatkowo przedmuchałem zawór odpowietrzania.Jeżdżę już tak pół roku i nieraz wypalałem paliwo do rezerwy i jest wszystko w porządku.jakobs66 pisze:poradziłeś coś w temacie 1/4 tej,bo mam to samo?
Myślę,że warto spróbować,mi pomogło
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
...no więc, temat opanowany (myślę,że nie dorażnie) przez otwór po wymontowanym czujniku poziomu paliwa w zbiorniku i licznych obserwacjach co następuje,zaobserwowałem,że problem tkwi w utrudnionym przepływie paliwa ze zbiornika do smoka.W akcie desperacji dmuchłem sprężonym powietrzem w przewód zasilający...w smoku zrobiło się czarno,ze nawet filtra nie było widac,wyciągnąłem brudne paliwo ze smoka wężykiem.Czynnośc powtórzyłem,aż paliwo napływało czyste. Autko jest po próbach i jest GIT!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
WDB2100161B347490
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości