Rezerwa paliwa - na kompie 15 litrów a auto już nie pali

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Króciec który wystaje na zdjęciu to zawór pociśnieniowo-nadciśnieniowy.
Przepraszam za dziwne nazewnictwo, ale w języku polskim jest skrót.
Ten zawór ma dwie funkcje.
1. Nie pozwala do pewnego ciśnienia wydobywać się oparom ze zbiornika. Ekologia.
2. Nie pozwala stworzyć podciśnienia przekraczającego wytrzymałość baku i jednocześnie uniemożliwiającego pobór paliwa przez pompy.

Sprawdzenie (przy zdrowych płucach) nie nastręcza problemu.
Zarówno ssanie jak i dmuchanie powinno się odbyć z dużym oporem.

Dlatego baki paliwowe przy odkręcaniu korka powinny zazwyczaj syczeć.
Dokładniej, zawsze po jeździe i po staniu na słońcu. :przestraszony:
Raz w baku podciśnienie, innym razem nadciśnienie.
Oczywiście w rozsądnych wartościach.
Na USA jest specjalny czujnik, który mierzy te parametry i w przypadku złych wartości
"krzyczy" kontrolką na liczniku. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jordan121
Posty: 104
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 15:16
Lokalizacja: Śląsk

Re: jordan121

Post autor: jordan121 »

jakobs66 pisze:poradziłeś coś w temacie 1/4 tej,bo mam to samo? :zalamany:
Napiszę co zrobiłem,że problem zniknął.Więc wyciągnąłem zbiornik paliwa odkręciłem filtr paliwa,okazał się czysty ale zajrzałem do środka i ku mojemu zdziwieniu w środku jest plastikowa osłona w kształcie doniczki obróconej do góry dnem z otworem na szczycie.Tylko przez ten otwór wpływa paliwo do filtra który jest w środku tej plastikowej obudowy,więc zrobiłem kilka dodatkowych otworów w tej obudowie i teraz paliwo wpływa już od samego dołu zbiornika.Dodatkowo przedmuchałem zawór odpowietrzania.Jeżdżę już tak pół roku i nieraz wypalałem paliwo do rezerwy i jest wszystko w porządku.
Myślę,że warto spróbować,mi pomogło :)
Z pozdrowieniami ze Śląska
W210-2.2CDI 1998r.
W211-2,2CDI 2007r.
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

Noc - odkad mam dame swa nigdy nie slyszalem syczenia z baku,a wszystko dziala. Jak sie dostac do tego zaworu i filterka bez wyciagania baku.Jest taka mozliwosc? Krok po kroku
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Ten zaworek jest koło prawego koła, nad osią tylną. Łatwo poznać, bo to taki "grzybek", normalnie jest kolory białego.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

dzieki ci fabek

[ Dodano: 2013-02-22, 08:25 ]
Fabek-odpowietrznik mozna przedmuchac sprezonym powietrzem od dolu? Czy do filtra (sitko) tez sie dostane od dolu? Przeciez bak znajduje sie za siezdeniem z tylu
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
jakobs66
Posty: 129
Rejestracja: 19 lut 2010, o 09:55
Lokalizacja: Sopot

Post autor: jakobs66 »

...no więc, temat opanowany (myślę,że nie dorażnie) przez otwór po wymontowanym czujniku poziomu paliwa w zbiorniku i licznych obserwacjach co następuje,zaobserwowałem,że problem tkwi w utrudnionym przepływie paliwa ze zbiornika do smoka.W akcie desperacji dmuchłem sprężonym powietrzem w przewód zasilający...w smoku zrobiło się czarno,ze nawet filtra nie było widac,wyciągnąłem brudne paliwo ze smoka wężykiem.Czynnośc powtórzyłem,aż paliwo napływało czyste. Autko jest po próbach i jest GIT!
Pozdrawiam! :)
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości