Strona 1 z 1

Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

: 5 lut 2019, o 12:19
autor: Jarek Cz.
Kłaniam się.
Nie znalazłem rozwiązania na grupie FB, dlatego pozwolę sobie temat umieścić tutaj. na zegarach "check engine" a błąd wyświetlany przez SD P20C2-004 dotyczy "braku komunikacji " z prawą sondą lambda za katalizatorem. Ponieważ po zapłonie do grzałki dochodzi napięcie, wydawało się, że padła sama grzałka. Wymieniłem więc sondę na nową BOSCH 0 258 006 276 (Mercedes A 001 540 60 17). No i lipa. Po skasowaniu błąd pojawia się po każdym rozgrzaniu auta. Sprawdziłem też starą sondę. Po przyłożeniu 12V do białych przewodów - grzałka działa tak, że tylko "azbeściak" może ją w dłoniach utrzymać.
Wydaje się, że problem jest w wiązce, ale skoro po zapłonie grzałka dostaje napięcie, to gdzie może być problem. Szukam między innymi odpowiedzi na pytanie, czy po rozgrzaniu auta grzałka powinna się wyłączyć?
Przy okazji dopytam, bo kolejny razem spotkałem się z taką opinią, że sondy przed i za katalizatorem są takie same a różnią się tylko długością kabla. Wtyczki rzeczywiście są takie same. Prawda to?

Re: Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

: 6 lut 2019, o 05:54
autor: hammond24
że sondy przed i za katalizatorem są takie same
nie chce Cię wprowadzać w błąd,ale wydaje mi się,że sondy mają inne parametry, co byłoby logiczne

Re: Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

: 6 lut 2019, o 07:00
autor: Jarek Cz.
Bosch robi taka sondę: https://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambd ... -2383.html Numery OEM dotyczą mercedesowskich odpowiedników sond przed i za katalizatorem.

Re: Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

: 19 cze 2019, o 21:50
autor: wloczykij
Jarek Cz. pisze: 6 lut 2019, o 07:00 Bosch robi taka sondę: https://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambd ... -2383.html Numery OEM dotyczą mercedesowskich odpowiedników sond przed i za katalizatorem.
Udało Ci się znaleźć problem? Musiałeś inne sondy wymieniać, czy też problem jednak leżał w czym innym?
Pozdrawiam