Komunikat (ENGINE FAN VISIT WORKSCHOPENGINE)

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

komunikat zlikwidowalem. Przyczyna - jakis kabelek (chyba utleniony styk) przy wiazce komputera. Po podlaczeniu z klawiatury komputera mozna bylo wymusic pelna predkosc wentylatora wiec modul i wiatrak raczej sa ok. Ale podczas jazdy w korkach w dalszym ciagu temperatura silnika po pewnym czasie osiaga temperature ok 100 stopni ale jej nie przekracza. wskazowka zatrzymuje sie tak na jedna, dwie grubosci wskazowki przed 100 stopni. wentylator sie wlacza ale zbytnio nie wkreca sie na obroty. Wiec temperatura silnika niestety nie spada. caly czas utrzymuje sie w tej temperaturze. podczas jazdy bardzo szybko temperatura wraca do "normalnego " zakresu pracy silnika.
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Proponuję "pranie" chłodnic "karcherem".Należy to zrobić umiejętnie pod kątem prostym do
"lamelek" rdzenia chłodnicy.Jeden nierozważny ruch zagina je.Ubędzie Ci z wagi auta z pół kilo
owadów i "syfu", który osłabia chłodzenie.Maksymalne obroty wentylator osiągnie koło 110-115 st. temperatura dozwolona do 125st. długotrwała, 140 st. chwilowa.Zegar temperatury
pokazuje tylko mniej/więcej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jaacek62
Posty: 13
Rejestracja: 22 paź 2009, o 22:48
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jaacek62 »

Dzieki ale samemu to chyba troche ryzykownie.Czy jest jakas myjnia w warszawie gdzie mozna wykonac taka operacje? znajac swoje szczescie i zrecznosc to zaraz silnik z osprzetem bede mial zalany i lamelki pogiete.Zamiast sobie zrobic dobrze to tylko wiecej szkod narobie :-?
w210 2,2cdi 2001 kombi WDB2102061B431267
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Myślę, że jak na myjni dasz 10zł. i wytłumaczysz w czym rzecz to zrobią.Nie zapomnij również wymyć przez wycięcie w dolnej części zderzaka, tam jest najbrudniej szczególnie gdy jest intercooler.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ukaszer
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 15 lut 2008, o 21:58
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ukaszer »

Witam.
Mam identyczny komunikat , tylko u mnie wiatrak pracuje jak szalony , wyje tak , że bardzo go słychać w środku. Visco ?
210 2,7 CDI elegance
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Wiatrak elektryczny ma się włączyć gdy temperatura silnika lub gazu w klimatyzacji przekroczą zadaną wartość.Pytanie jest za mało precyzyjne by udzielić pomocy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
boodoos
VIP
Posty: 125
Rejestracja: 20 lip 2009, o 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: boodoos »

Wiatrak włącza się przy 70st.C!!! Czy padł czujnik wiatraka? Co trzeba sprawdzić i jakie parametry powinny być (napięcie, opór)??
MB S210 E240T CLASSIC 170KM STAG300
WDB2102611A788575

MB Citan
WDF4156051U132052
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Napisałem już w jakich warunkach powinien się włączać.Z tego co piszesz sądzę, że powinieneś o ile posiadasz klimę automatyczną sprawdzić wg. testu jej błędy.Test w dziale "zrób to sam".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
boodoos
VIP
Posty: 125
Rejestracja: 20 lip 2009, o 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: boodoos »

Klima manualna. Zapomniałem napisać, że włączał się gdy trochę dałem mu do pieca. Dziś wiatrak się nie włączył pomimo temperatury 85st.C. (jeździłem powoli bez kręcenia na obrotach)?!?!
MB S210 E240T CLASSIC 170KM STAG300
WDB2102611A788575

MB Citan
WDF4156051U132052
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Witam.

Też podepne sie pod temat.

Ostatnio nie mogłem odpalic autka. Akumulator padł. Niestety musiałem odlączyc i doładować go w domku.
Po podłączeniu odpala aż miło, Kierownicę zaprogramowałem szyby tylko 3 bo po stronie pasażera nie mogę.
Ale od tego czasu co jakis czas zapala się ten komunikat.
Nigdy wcześniej nic takiego się nie pojawiało.

Od czego szukać i czy może cos muszę zaprogramowac jeszcze ??

Pozdro
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości