270 CDI vs. 320 CDI

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

pojezdzij nowymi skrzyniami to zwariujesz. juz nie mowie o osiagach, ze przelozenie na asfalt maja takie jak manual, ale spalanie takie samo lub nawet mniejsze. poza tym jakby 722.6 bylo takie super to by montowane byly w nowych Mercedesach. pozdro.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
kopernik
Posty: 153
Rejestracja: 6 cze 2009, o 10:28
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kopernik »

"jak za pare latek posypia sie skrzynki 722.6 to moze niektorzy zatesknia za niezawodnoscia. szczerze mowiac 722.6 dla mnie to slabiutka skrzynia i co najgorsze wiekszosc mocy idzie w komin".
Fabek a jaka wedlug ciebie jest najleppsza skrzynia w CDI(automatyczna ) pytam z ciekawosci .
roberts150

Post autor: roberts150 »

Niedawno mój kumpel , stary fachowiec od elektroniki samochodowej zachipował właśnie 2.7 CDI , po 3 miesiącach przeszedł na fabryczny soft . Skrzynia zaczęła szarpać początkowo przy redukcji , niedługo później pojawił się strzał przy włączaniu na D . Takie zabawy są dopuszczalne tylko w manualach , inaczej koszta!
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.może i 722.6 nie jest ideałem i są już lepsze ale to skrzynia która ma już parę lat a technika idzie do przodu i tak samo jak cała reszta(silniki,komputery itp.itd) są coraz nowsze i wydajniejsze,więc kupując paroletnie auto nie ma co porównywać z najnowszymi konstrukcjami!!!! paroletnie manuale to też nie są cuda techniki w porównaniu z najnowszymi konstrukcjami :mrgreen: :mrgreen:
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

fabek pisze:722.6 dla mnie to slabiutka skrzynia i co najgorsze wiekszosc mocy idzie w komin.
Być może i słaba, ale "większość mocy" to chyba nieporozumienie ;-)

No chyba, że mam 100 KM na wyjściu i tylko o tym nie wiem :mrgreen:

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

kopernik pisze: Fabek a jaka wedlug ciebie jest najleppsza skrzynia w CDI(automatyczna ) pytam z ciekawosci .
W CDI z ASB nie montowali innej niz 722.6, roznila sie tylko numerem koncowym ;)
E 220 CDI '01 Elegance
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Ale ja nie potrzebuje pojezdzic jakąś nową skrzynką , dla mnie w aucie moze byc skrzynka jaka byla montowana w 124 mnie tam ryba ! naprawde ! mialem jak pisalem 8 samochodów z automatami - kazda skrzynka mi pasowała - ale to mi ! a skrzynka MB mi pasuje po skrzynce tiptronic vw bardziej , co zas nie znaczy ze tip mi nie pasuje , jednak nigdy nie pochwale ja - powtarzam ja skrzynki 6 biegowej ,(manual) to juz dla mnie jest nieporozumienie !! ale to dla mnie !! bowiem mieszanie biegami to zbedne ruchy i strata czasu - rozumiem , ze inni mają inaczej jednak niz ja !
Tempomat tez staje sie przy manualu bezurzyteczny prawie .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Veet
Posty: 11
Rejestracja: 25 wrz 2009, o 22:26
Lokalizacja: że znowu

Post autor: Veet »

Ale koledzy sie rozpisaliscie...wrocmy do porownania obu modeli.
elegance pisze:Tu się nie zgodzę. Żywotność? Chciałeś powiedzieć, że manual w tej kwestii jest lepszy? Tu nie masz do końca racji, gdyż automatyczna skrzynia sama dobiera sobie obroty przy zmianie biegów, nie "katując" silnika i Mercedesy z automatyczną skrzynią są raczej dłużej żywotne.Automaty psują się podobnie jak manuale, jak ktoś nie dba o podzespoły m.in. skrzynię biegów, to nie ma to znaczenia czy jest to manual czy automat...
Nie twierdze,ze manual jest niezniszczalny a automat wadliwy,ale przy zaniedbaniu i braku odpowiedniej wiedzy serwisujacego,ten 2gi zdecydowanie latwiej zniszczyc a koszta naprawy sa znacznie wyzsze.
Czytalem na forum ze automaty przy dluzszej jezdzie na wyzszych obrotach kiepsko to znosza?wiec jak to wyglada?
Wlasnie to mam na mysli,poniewaz kupuje auto uzywane i nigdy nie przewidze co popsul poprzedni wlasciciel.Znaczenie niestety ma koszt naprawy :-|
Przyspieszenie jest porownywalne w tym modelu(z niewielka przewaga manual)ale z reguly automat jest wolniejszy w takich samych autach.

roberts150 pisze:
Veet pisze:Do tej pory jedzilem glownie manualem i wiem,ze toczac sie nawet w202 200D mozna autem jechac naprawde dynamicznie,jesli nie trzeba wyprzedzac na jednopasmowej drodze :-)
dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.
Czy ty rozumiesz definicję słowa "dynamicznie" ?
A ty fizyk rozumiesz tytul posta? 8-) bo ten nie wnosi nic do tematu...
Ruch jednostajny po prostej z vmax 160km/h bo tyle to auto jedzie-proponuje powtorzyc I zasade dynamiki.

Dzieki za sensowne podpowiedzi
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

Zaraz ...jakie auto jedzie v max 160 ? :-/
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
piterb1
Posty: 24
Rejestracja: 26 paź 2009, o 14:52
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: piterb1 »

ale w tym topicu dowcipów :) automaty zywotniejsze jak manuale :)))))
w automacie mniejsze spalanie ???:))))
bezawaryjna skrzynia automatyczna od MB210 ? :)))
kto wam takich bzdur nazenił
porownanie z manualem -jezdzisz automatem -wygoda ale nigdy nie wiesz czy nie wrocisz na lawecie -. manuale praktycznie w 210 sie nie psuja i w razie wu zawsz dojedziesz. przywiozlem z zachodo juz kupe zepsutych autoamtow do 210 i nigdy manuala . 5 biegowy automat do 210 (na czesci )jest przez warszataty szcegolnie poszukiwany - musi byc z takimi skrzynkami kupe roboty -choc napewno nie przebije multitronica z A6.
spalanie to wogole nie ma co komentowac .
zresztą rynek najlepiej wycenia takie niepoprawne sądy - w okularzy wersja manualna (szczegolnie w dieslu ) zawsze jest drozsza od asb . w dodatku jak wychodza z fabryki jest dokładnie odwrotnie . powinno to dac cos do myslenia. pozdr
s210 290TD elegance
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

fabek pisze: jakby 722.6 bylo takie super to by montowane byly w nowych Mercedesach. pozdro.
Oj z takimi okresleniami nie moge sie zgodzic , gdyby tak chwalone tu i nie tylko silniki 2.5t .... 2.9 ...3000 były takie dobre to montowali by je do dziś

[ Dodano: 2009-12-18, 09:10 ]
Kolego ile miales automatów ? ile nimi pzrejechanych km ? bo ja moge napisac tak ! w sumie 8 automatów same stare heble , bo najnowsze to mam teraz wlasnie w MB ale to też stary hebel bo z 2001 roku kilometrów mnustwo przejechane , srednio rocznie robie około 40 tys nigdy mnie na lawecie o ktorej tu tak glosisz nie wracałem !
spalanie automatu rozne ale zawsze na miescie automac brał mi mniej od takiego samego silnika w manualu , na trasie juz inaczej po prostu wiecej ! obecny 2.7 cdi na automacie spala mi 6.9 (przed mrozami ) to ile spalił by na manualnej ? 5.9 a jesli nawet wielkie mi co ? litr roznicy przeliczajac na komfort - niewymierny .
i na koniec , a kto chce okulara z mocnym dieslem i to w manualu ? no kto ? jednostki , a ja zawsze pisze , ze o wyjatkach nie rozmawiam
Na manuale w ogole nie zagladam , dla mnie i dla wielu , wszystkich co ja znam , musial by byc taki tanszy conajmniej o pzrzeróbke go na automata .
Zapomniales o jeszcze jednej waznej sprawie , skrzynia biegów to jedno , a sprzegło to drugie i tak jak w automacie stanowi to jak by całosc w kwesti eksploatacji , to coz z tego ze w manualnej skrzynia sie nie sypnie jak sprzegło tak ! i teraz wymiana sprzegła kompletnego w bmw e-46 ze wzgledu na dwu masę kosztowała mnie ponad 3 tys zł ! podejrzewam , ze w MB wcale aniej nie bedzie , wiec koszta ewentualnych napraw w kwesti przeniesienia napedu , czy to manual , czy automat , zblizają sie do podobnych wartosci . Nie wiem jak jest w MB ale posiadam też a-6 a tam chlopaki naprawiali swe skrzynki tip tronik a koszta sie kreciły wlasnie wokół tych wartosci czyli około 3000 zł 3500 zł w sserwisie
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Osobiscie jestem zwolennikiem manuala, nie przeszkadza mi zmiana biegow bo robi sie to podświadomie i jest to czysta przyjemność panowania nad autem.
roberts150 pisze:
Veet pisze:Do tej pory jedzilem glownie manualem i wiem,ze toczac sie nawet w202 200D mozna autem jechac naprawde dynamicznie,jesli nie trzeba wyprzedzac na jednopasmowej drodze :-)
dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.
Czy ty rozumiesz definicję słowa "dynamicznie" ?
Dokładnie manualem mozna jechac dynamicznie nawet 220D ;-)
piterb1 pisze:ale w tym topicu dowcipów :) automaty zywotniejsze jak manuale :)))))
w automacie mniejsze spalanie ???:))))
bezawaryjna skrzynia automatyczna od MB210 ? :)))
kto wam takich bzdur nazenił
Tez nie wiem skad takie opinie sie wzięły, ze automat lepszy, zalezy pewnie dla kogo bo automaty maja tez duzo wad, a czy to pzyjemnosc z jazdy to tez jest sprawa indywidualna, jak ktos jest słabym kierowca , albo inwalida ;-) i zmana biegow sprawia mu problemy to polecam automata
piterb1 pisze:porownanie z manualem -jezdzisz automatem -wygoda ale nigdy nie wiesz czy nie wrocisz na lawecie -. manuale praktycznie w 210 sie nie psuja i w razie wu zawsz dojedziesz. przywiozlem z zachodo juz kupe zepsutych autoamtow do 210 i nigdy manuala . 5 biegowy automat do 210 (na czesci )jest przez warszataty szcegolnie poszukiwany
Dokładnie jest sporo wad automata:

- większe zużycie paliwa (do około 15%)
- gorsze osiągi (przyśpieszenia i prędkość maksymalna)
-Obnizanie bezpieczenstwa:
- nieoczekiwane zmiany biegów podczas wyprzedzania (redukcję biegów)
- uniemożliwiają wyprowadzanie samochodu z poślizgu przy pomocy pedału gazu
- brak hamowania silnikiem podczas zwalniania
- brak hamowania silnikiem podczas zjazdu z wzniesienia
- bardziej podatne na awarie nawet przy prawidłowym eksploatowaniu
- bardzo podatne na awarie przy zaniedbaniach serwisowych
- bardzo podatne na awarie przy nieprawidłowym użytkowaniu
- gdy olej jest nierozgrzany przy zmianie biegów są większe szarpnięcia
- nie jest możliwe uruchomienie silnika poprzez pchanie czy holowanie
- olej może się przegrzewać przy dużych obciążeniach (np: duże nachylenia, holowanie przyczepy, grząskie podłoże)
- nie można holować samochodu z automataem gdy silnik nie pracuje
- mniejsze masa holowanej przyczepy (nawet o 1000 kg) niż przy skrzyni manualnej
-przy eksploatacji w terenie na podłożach o dużych oporach ruchu możliwość przepalenia sprzęgieł załączajšcych biegi
- gdy stoimy (w korku lub przed skrzyżowaniem) cały czas musimy trzymać naciśnięty pedał hamulca (w trybie D)
- większe zużycie hamulców ze względu na brak hamowania silnikiem
- przy manewrowaniu w ciasnych miejscach kierownica wymaga znacznie więcej siły gdyż w trybie D jak i R musimy cały czas hamować co utrudnia skręcanie kół
- kłopoty z utrzymaniem stałej prędkości jazdy gdy nie korzystamy lub nie mamy tempomatu
-zwiększenie mocy silnika po przez tuning wpływa na niepoprawne działania skrzyni biegów (np: szarpanie przy zmianach biegów)
-w razie awarii powrót na lawecie, w manualu pominiesz 2, i na 3 dojedziesz do domu
piterb1 pisze:zresztą rynek najlepiej wycenia takie niepoprawne sądy - w okularzy wersja manualna (szczegolnie w dieslu ) zawsze jest drozsza od asb . w dodatku jak wychodza z fabryki jest dokładnie odwrotnie . powinno to dac cos do myslenia.
Popieram uzywane manuale moga byc lepsze od automtu szczegolnie w starszych autach, ktore nie wiadomo jak byly serwisowane, nikt nie lubi wracac na lawecie :-P
bartpol1 pisze:MANUAL TO DLA MNIE NIEPOROZUMIENIE jak i to ze przyspiesza takie auto szybciej (manual) moze i tak , ale gdy sie sportowo jezdzi ,a kto mb jezdzi sportowo i ile ? tym bardziej okiem .
Osobiście wole manuala, automat jest fajny jak jest nowy i niezawodny.Automat ma również zalety w miescie moze poprawic komfort kierowcy jak ktos zawodowo jezdzi np wiec to nie jest tak ze wylewam kubeł zimnej wody na uzytkowników automata

Kwestia wyboru to juz sprawa indywidualna, piszecie ze manual to nieporozumenia ja uwazam inaczej.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

nie potrzebnie sie przekomarzacie
i jedno i drugie potrafi sie zepsuc
jedno i drugie ma swoje plusy i swoje minusy
bo jedno i drugie wymyslil ktoz by inny jak tylko czlowiek a przeciez nie jestesmy doskonali

osobiscie nie zamienie automata na manuala - daje mi to zbyd duza frajde z jazdy, bezpieczenstwo i duuuuzy komfort podrozowania dla tego manualowi mowie stanowcze NIE
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

merlin pisze:Dokładnie manualem mozna jechac dynamicznie nawet 220D
No mozna :) W manualu nie zmieniasz na wyzszy bieg i wydaje sie ze szybciej i dynamiczniej jedziesz bo silnik bardziej wyje ;-)
merlin pisze:jak ktos jest słabym kierowca , albo inwalida i zmana biegow sprawia mu problemy to polecam automata
nie jestem inwalida...jak wsiadam do samochodu z manualem nie mam problemu zeby nim jechac...wole automat ;-)
merlin pisze:- większe zużycie paliwa (do około 15%)
bez przesady...
merlin pisze:- gorsze osiągi (przyśpieszenia i prędkość maksymalna)
w starszych skrzyniach tak...
merlin pisze:- nieoczekiwane zmiany biegów podczas wyprzedzania (redukcję biegów)
glupota...automat redukuje raz jak mu mocniej wcisniesz przed wyprzedaniem...ewentualnie drugi raz jak potrzebujesz szybciej dokonczyc manewr i robisz kick-down
merlin pisze:- brak hamowania silnikiem podczas zwalniania
hamowanie silnikiem jest ale mniej kontrolowane niz w manualu
merlin pisze:- brak hamowania silnikiem podczas zjazdu z wzniesienia
glupota...w MB mozesz sobie zablokowac na 2 albo 3 i po to wlasnie to zostalo wprowadzone zeby moc hamowac silnikiem w terenie gorzystym...klania sie umiejetnosc korzystania z automatu ;-)
merlin pisze:- bardziej podatne na awarie nawet przy prawidłowym eksploatowaniu
- bardzo podatne na awarie przy zaniedbaniach serwisowych
- bardzo podatne na awarie przy nieprawidłowym użytkowaniu
- gdy olej jest nierozgrzany przy zmianie biegów są większe szarpnięcia
w wiekszosci nieprawda albo naciagana prawda :-) manual jak bedziesz zle uzytkowac tez sie rozleci :lol: tyczy sie to wszystkiego...od silnika po zapalniczke...
merlin pisze:- nie jest możliwe uruchomienie silnika poprzez pchanie czy holowanie
no prawda...tylko ile razy trzeba tak uruchamiac silnik ???
merlin pisze:- olej może się przegrzewać przy dużych obciążeniach (np: duże nachylenia, holowanie przyczepy, grząskie podłoże)
prawda...a w manualu mozesz spalic sprzeglo ;-)
merlin pisze:- nie można holować samochodu z automataem gdy silnik nie pracuje
mozna...do 50km...
merlin pisze:- mniejsze masa holowanej przyczepy (nawet o 1000 kg) niż przy skrzyni manualnej
prawda...choc te nawet o 1000kg to pewnie znow "Twoj obiektywizm" ;-)
merlin pisze:-przy eksploatacji w terenie na podłożach o dużych oporach ruchu możliwość przepalenia sprzęgieł załączajšcych biegi
:lol: :lol: :lol:
merlin pisze:- gdy stoimy (w korku lub przed skrzyżowaniem) cały czas musimy trzymać naciśnięty pedał hamulca (w trybie D)
taaa...a jadac manualem musisz wkolko wrzucac jedynke...mamy remis...
nie dopisales ze zarowki od stopu sie zuzywaja :lol:
merlin pisze:- większe zużycie hamulców ze względu na brak hamowania silnikiem
troche tak...
merlin pisze:- przy manewrowaniu w ciasnych miejscach kierownica wymaga znacznie więcej siły gdyż w trybie D jak i R musimy cały czas hamować co utrudnia skręcanie kół
smiechu warte...
merlin pisze:- kłopoty z utrzymaniem stałej prędkości jazdy gdy nie korzystamy lub nie mamy tempomatu
bzdura do kwadratu...
merlin pisze:-zwiększenie mocy silnika po przez tuning wpływa na niepoprawne działania skrzyni biegów (np: szarpanie przy zmianach biegów)
przy manualu jest po prostu mniejsze ryzyko ale sprzeglo tak czy siak padnie wczesniej...
merlin pisze:-w razie awarii powrót na lawecie, w manualu pominiesz 2, i na 3 dojedziesz do domu
to chyba jedyne z czym moge sie ewentualnie zgodzic...choc skrzynie nie sa takie glupie i czesto jak sie zaczyna dziac zle zapinaja tryb awaryjny i tez da sie dojechac...

Ogolnie Twoj obiektywizm i podejscie rozklada mnie na lopatki :lol: Sprawdzales wiele z tych teorii czy powtarzasz zaslyszane?
merlin pisze:Kwestia wyboru to juz sprawa indywidualna, piszecie ze manual to nieporozumenia ja uwazam inaczej.
Manual nie jest nieporozumieniem. Kazdy wybiera to co mu bardziej odpowiada.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Oczywiście ze kazdy wybiera to co uważa za słuszne. Co innego nowa skrzynia, co innego w starym ponad 10 letnim aucie. Ja przedstawiłem zagrozenia, automatu, wole manual bo lubie kontrolowac auto, jak mowiłem sprawia mi przyjemnośc kontrolowanie biegów, przezucanie ich, nie lubie jak maszyna mysli za mnie :-P Jest tańszy w obsłudze, i jest mniejsze prawdopodobieństwo problemów z ta skrzynią.

napisałem również ze nie wylewam kubła zimnej wody na skrzynie automatyczna, bo automat poprawia komfort jazdy kierowcy wiec czemu piszesz "Ogolnie Twoj obiektywizm i podejscie rozklada mnie na lopatki :lol: " automat fajn asprawa byle by nie było z nim tyle problemów

Przedstaw argumenty dlaczego
Klosiak pisze:Manual nie jest nieporozumieniem.
Nawet w sportowych autach sa manuale, ciekawe dlaczego He :?: :-D
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, o 12:55 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości