270 CDI vs. 320 CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
pojezdzij nowymi skrzyniami to zwariujesz. juz nie mowie o osiagach, ze przelozenie na asfalt maja takie jak manual, ale spalanie takie samo lub nawet mniejsze. poza tym jakby 722.6 bylo takie super to by montowane byly w nowych Mercedesach. pozdro.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Niedawno mój kumpel , stary fachowiec od elektroniki samochodowej zachipował właśnie 2.7 CDI , po 3 miesiącach przeszedł na fabryczny soft . Skrzynia zaczęła szarpać początkowo przy redukcji , niedługo później pojawił się strzał przy włączaniu na D . Takie zabawy są dopuszczalne tylko w manualach , inaczej koszta!
witam.może i 722.6 nie jest ideałem i są już lepsze ale to skrzynia która ma już parę lat a technika idzie do przodu i tak samo jak cała reszta(silniki,komputery itp.itd) są coraz nowsze i wydajniejsze,więc kupując paroletnie auto nie ma co porównywać z najnowszymi konstrukcjami!!!! paroletnie manuale to też nie są cuda techniki w porównaniu z najnowszymi konstrukcjami :mrgreen: :mrgreen:
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Być może i słaba, ale "większość mocy" to chyba nieporozumienie ;-)fabek pisze:722.6 dla mnie to slabiutka skrzynia i co najgorsze wiekszosc mocy idzie w komin.
No chyba, że mam 100 KM na wyjściu i tylko o tym nie wiem :mrgreen:
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Ale ja nie potrzebuje pojezdzic jakąś nową skrzynką , dla mnie w aucie moze byc skrzynka jaka byla montowana w 124 mnie tam ryba ! naprawde ! mialem jak pisalem 8 samochodów z automatami - kazda skrzynka mi pasowała - ale to mi ! a skrzynka MB mi pasuje po skrzynce tiptronic vw bardziej , co zas nie znaczy ze tip mi nie pasuje , jednak nigdy nie pochwale ja - powtarzam ja skrzynki 6 biegowej ,(manual) to juz dla mnie jest nieporozumienie !! ale to dla mnie !! bowiem mieszanie biegami to zbedne ruchy i strata czasu - rozumiem , ze inni mają inaczej jednak niz ja !
Tempomat tez staje sie przy manualu bezurzyteczny prawie .
Tempomat tez staje sie przy manualu bezurzyteczny prawie .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Ale koledzy sie rozpisaliscie...wrocmy do porownania obu modeli.
Czytalem na forum ze automaty przy dluzszej jezdzie na wyzszych obrotach kiepsko to znosza?wiec jak to wyglada?
Wlasnie to mam na mysli,poniewaz kupuje auto uzywane i nigdy nie przewidze co popsul poprzedni wlasciciel.Znaczenie niestety ma koszt naprawy :-|
Przyspieszenie jest porownywalne w tym modelu(z niewielka przewaga manual)ale z reguly automat jest wolniejszy w takich samych autach.
Ruch jednostajny po prostej z vmax 160km/h bo tyle to auto jedzie-proponuje powtorzyc I zasade dynamiki.
Dzieki za sensowne podpowiedzi
Nie twierdze,ze manual jest niezniszczalny a automat wadliwy,ale przy zaniedbaniu i braku odpowiedniej wiedzy serwisujacego,ten 2gi zdecydowanie latwiej zniszczyc a koszta naprawy sa znacznie wyzsze.elegance pisze:Tu się nie zgodzę. Żywotność? Chciałeś powiedzieć, że manual w tej kwestii jest lepszy? Tu nie masz do końca racji, gdyż automatyczna skrzynia sama dobiera sobie obroty przy zmianie biegów, nie "katując" silnika i Mercedesy z automatyczną skrzynią są raczej dłużej żywotne.Automaty psują się podobnie jak manuale, jak ktoś nie dba o podzespoły m.in. skrzynię biegów, to nie ma to znaczenia czy jest to manual czy automat...
Czytalem na forum ze automaty przy dluzszej jezdzie na wyzszych obrotach kiepsko to znosza?wiec jak to wyglada?
Wlasnie to mam na mysli,poniewaz kupuje auto uzywane i nigdy nie przewidze co popsul poprzedni wlasciciel.Znaczenie niestety ma koszt naprawy :-|
Przyspieszenie jest porownywalne w tym modelu(z niewielka przewaga manual)ale z reguly automat jest wolniejszy w takich samych autach.
A ty fizyk rozumiesz tytul posta? 8-) bo ten nie wnosi nic do tematu...roberts150 pisze:Czy ty rozumiesz definicję słowa "dynamicznie" ?Veet pisze:Do tej pory jedzilem glownie manualem i wiem,ze toczac sie nawet w202 200D mozna autem jechac naprawde dynamicznie,jesli nie trzeba wyprzedzac na jednopasmowej drodze :-)
dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.
Ruch jednostajny po prostej z vmax 160km/h bo tyle to auto jedzie-proponuje powtorzyc I zasade dynamiki.
Dzieki za sensowne podpowiedzi
ale w tym topicu dowcipów automaty zywotniejsze jak manuale ))))
w automacie mniejsze spalanie ???:))))
bezawaryjna skrzynia automatyczna od MB210 ? ))
kto wam takich bzdur nazenił
porownanie z manualem -jezdzisz automatem -wygoda ale nigdy nie wiesz czy nie wrocisz na lawecie -. manuale praktycznie w 210 sie nie psuja i w razie wu zawsz dojedziesz. przywiozlem z zachodo juz kupe zepsutych autoamtow do 210 i nigdy manuala . 5 biegowy automat do 210 (na czesci )jest przez warszataty szcegolnie poszukiwany - musi byc z takimi skrzynkami kupe roboty -choc napewno nie przebije multitronica z A6.
spalanie to wogole nie ma co komentowac .
zresztą rynek najlepiej wycenia takie niepoprawne sądy - w okularzy wersja manualna (szczegolnie w dieslu ) zawsze jest drozsza od asb . w dodatku jak wychodza z fabryki jest dokładnie odwrotnie . powinno to dac cos do myslenia. pozdr
w automacie mniejsze spalanie ???:))))
bezawaryjna skrzynia automatyczna od MB210 ? ))
kto wam takich bzdur nazenił
porownanie z manualem -jezdzisz automatem -wygoda ale nigdy nie wiesz czy nie wrocisz na lawecie -. manuale praktycznie w 210 sie nie psuja i w razie wu zawsz dojedziesz. przywiozlem z zachodo juz kupe zepsutych autoamtow do 210 i nigdy manuala . 5 biegowy automat do 210 (na czesci )jest przez warszataty szcegolnie poszukiwany - musi byc z takimi skrzynkami kupe roboty -choc napewno nie przebije multitronica z A6.
spalanie to wogole nie ma co komentowac .
zresztą rynek najlepiej wycenia takie niepoprawne sądy - w okularzy wersja manualna (szczegolnie w dieslu ) zawsze jest drozsza od asb . w dodatku jak wychodza z fabryki jest dokładnie odwrotnie . powinno to dac cos do myslenia. pozdr
s210 290TD elegance
Oj z takimi okresleniami nie moge sie zgodzic , gdyby tak chwalone tu i nie tylko silniki 2.5t .... 2.9 ...3000 były takie dobre to montowali by je do dziśfabek pisze: jakby 722.6 bylo takie super to by montowane byly w nowych Mercedesach. pozdro.
[ Dodano: 2009-12-18, 09:10 ]
Kolego ile miales automatów ? ile nimi pzrejechanych km ? bo ja moge napisac tak ! w sumie 8 automatów same stare heble , bo najnowsze to mam teraz wlasnie w MB ale to też stary hebel bo z 2001 roku kilometrów mnustwo przejechane , srednio rocznie robie około 40 tys nigdy mnie na lawecie o ktorej tu tak glosisz nie wracałem !
spalanie automatu rozne ale zawsze na miescie automac brał mi mniej od takiego samego silnika w manualu , na trasie juz inaczej po prostu wiecej ! obecny 2.7 cdi na automacie spala mi 6.9 (przed mrozami ) to ile spalił by na manualnej ? 5.9 a jesli nawet wielkie mi co ? litr roznicy przeliczajac na komfort - niewymierny .
i na koniec , a kto chce okulara z mocnym dieslem i to w manualu ? no kto ? jednostki , a ja zawsze pisze , ze o wyjatkach nie rozmawiam
Na manuale w ogole nie zagladam , dla mnie i dla wielu , wszystkich co ja znam , musial by byc taki tanszy conajmniej o pzrzeróbke go na automata .
Zapomniales o jeszcze jednej waznej sprawie , skrzynia biegów to jedno , a sprzegło to drugie i tak jak w automacie stanowi to jak by całosc w kwesti eksploatacji , to coz z tego ze w manualnej skrzynia sie nie sypnie jak sprzegło tak ! i teraz wymiana sprzegła kompletnego w bmw e-46 ze wzgledu na dwu masę kosztowała mnie ponad 3 tys zł ! podejrzewam , ze w MB wcale aniej nie bedzie , wiec koszta ewentualnych napraw w kwesti przeniesienia napedu , czy to manual , czy automat , zblizają sie do podobnych wartosci . Nie wiem jak jest w MB ale posiadam też a-6 a tam chlopaki naprawiali swe skrzynki tip tronik a koszta sie kreciły wlasnie wokół tych wartosci czyli około 3000 zł 3500 zł w sserwisie
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Osobiscie jestem zwolennikiem manuala, nie przeszkadza mi zmiana biegow bo robi sie to podświadomie i jest to czysta przyjemność panowania nad autem.
- większe zużycie paliwa (do około 15%)
- gorsze osiągi (przyśpieszenia i prędkość maksymalna)
-Obnizanie bezpieczenstwa:
- nieoczekiwane zmiany biegów podczas wyprzedzania (redukcję biegów)
- uniemożliwiają wyprowadzanie samochodu z poślizgu przy pomocy pedału gazu
- brak hamowania silnikiem podczas zwalniania
- brak hamowania silnikiem podczas zjazdu z wzniesienia
- bardziej podatne na awarie nawet przy prawidłowym eksploatowaniu
- bardzo podatne na awarie przy zaniedbaniach serwisowych
- bardzo podatne na awarie przy nieprawidłowym użytkowaniu
- gdy olej jest nierozgrzany przy zmianie biegów są większe szarpnięcia
- nie jest możliwe uruchomienie silnika poprzez pchanie czy holowanie
- olej może się przegrzewać przy dużych obciążeniach (np: duże nachylenia, holowanie przyczepy, grząskie podłoże)
- nie można holować samochodu z automataem gdy silnik nie pracuje
- mniejsze masa holowanej przyczepy (nawet o 1000 kg) niż przy skrzyni manualnej
-przy eksploatacji w terenie na podłożach o dużych oporach ruchu możliwość przepalenia sprzęgieł załączajšcych biegi
- gdy stoimy (w korku lub przed skrzyżowaniem) cały czas musimy trzymać naciśnięty pedał hamulca (w trybie D)
- większe zużycie hamulców ze względu na brak hamowania silnikiem
- przy manewrowaniu w ciasnych miejscach kierownica wymaga znacznie więcej siły gdyż w trybie D jak i R musimy cały czas hamować co utrudnia skręcanie kół
- kłopoty z utrzymaniem stałej prędkości jazdy gdy nie korzystamy lub nie mamy tempomatu
-zwiększenie mocy silnika po przez tuning wpływa na niepoprawne działania skrzyni biegów (np: szarpanie przy zmianach biegów)
-w razie awarii powrót na lawecie, w manualu pominiesz 2, i na 3 dojedziesz do domu
Kwestia wyboru to juz sprawa indywidualna, piszecie ze manual to nieporozumenia ja uwazam inaczej.
Dokładnie manualem mozna jechac dynamicznie nawet 220D ;-)roberts150 pisze:Czy ty rozumiesz definicję słowa "dynamicznie" ?Veet pisze:Do tej pory jedzilem glownie manualem i wiem,ze toczac sie nawet w202 200D mozna autem jechac naprawde dynamicznie,jesli nie trzeba wyprzedzac na jednopasmowej drodze :-)
dlatego do tych skrzyn jestem bardziej przekonany,nie wspominajac o zywotnosci i gorszym przyspieszeniu auto.
Tez nie wiem skad takie opinie sie wzięły, ze automat lepszy, zalezy pewnie dla kogo bo automaty maja tez duzo wad, a czy to pzyjemnosc z jazdy to tez jest sprawa indywidualna, jak ktos jest słabym kierowca , albo inwalida ;-) i zmana biegow sprawia mu problemy to polecam automatapiterb1 pisze:ale w tym topicu dowcipów automaty zywotniejsze jak manuale ))))
w automacie mniejsze spalanie ???:))))
bezawaryjna skrzynia automatyczna od MB210 ? ))
kto wam takich bzdur nazenił
Dokładnie jest sporo wad automata:piterb1 pisze:porownanie z manualem -jezdzisz automatem -wygoda ale nigdy nie wiesz czy nie wrocisz na lawecie -. manuale praktycznie w 210 sie nie psuja i w razie wu zawsz dojedziesz. przywiozlem z zachodo juz kupe zepsutych autoamtow do 210 i nigdy manuala . 5 biegowy automat do 210 (na czesci )jest przez warszataty szcegolnie poszukiwany
- większe zużycie paliwa (do około 15%)
- gorsze osiągi (przyśpieszenia i prędkość maksymalna)
-Obnizanie bezpieczenstwa:
- nieoczekiwane zmiany biegów podczas wyprzedzania (redukcję biegów)
- uniemożliwiają wyprowadzanie samochodu z poślizgu przy pomocy pedału gazu
- brak hamowania silnikiem podczas zwalniania
- brak hamowania silnikiem podczas zjazdu z wzniesienia
- bardziej podatne na awarie nawet przy prawidłowym eksploatowaniu
- bardzo podatne na awarie przy zaniedbaniach serwisowych
- bardzo podatne na awarie przy nieprawidłowym użytkowaniu
- gdy olej jest nierozgrzany przy zmianie biegów są większe szarpnięcia
- nie jest możliwe uruchomienie silnika poprzez pchanie czy holowanie
- olej może się przegrzewać przy dużych obciążeniach (np: duże nachylenia, holowanie przyczepy, grząskie podłoże)
- nie można holować samochodu z automataem gdy silnik nie pracuje
- mniejsze masa holowanej przyczepy (nawet o 1000 kg) niż przy skrzyni manualnej
-przy eksploatacji w terenie na podłożach o dużych oporach ruchu możliwość przepalenia sprzęgieł załączajšcych biegi
- gdy stoimy (w korku lub przed skrzyżowaniem) cały czas musimy trzymać naciśnięty pedał hamulca (w trybie D)
- większe zużycie hamulców ze względu na brak hamowania silnikiem
- przy manewrowaniu w ciasnych miejscach kierownica wymaga znacznie więcej siły gdyż w trybie D jak i R musimy cały czas hamować co utrudnia skręcanie kół
- kłopoty z utrzymaniem stałej prędkości jazdy gdy nie korzystamy lub nie mamy tempomatu
-zwiększenie mocy silnika po przez tuning wpływa na niepoprawne działania skrzyni biegów (np: szarpanie przy zmianach biegów)
-w razie awarii powrót na lawecie, w manualu pominiesz 2, i na 3 dojedziesz do domu
Popieram uzywane manuale moga byc lepsze od automtu szczegolnie w starszych autach, ktore nie wiadomo jak byly serwisowane, nikt nie lubi wracac na lawecie :-Ppiterb1 pisze:zresztą rynek najlepiej wycenia takie niepoprawne sądy - w okularzy wersja manualna (szczegolnie w dieslu ) zawsze jest drozsza od asb . w dodatku jak wychodza z fabryki jest dokładnie odwrotnie . powinno to dac cos do myslenia.
Osobiście wole manuala, automat jest fajny jak jest nowy i niezawodny.Automat ma również zalety w miescie moze poprawic komfort kierowcy jak ktos zawodowo jezdzi np wiec to nie jest tak ze wylewam kubeł zimnej wody na uzytkowników automatabartpol1 pisze:MANUAL TO DLA MNIE NIEPOROZUMIENIE jak i to ze przyspiesza takie auto szybciej (manual) moze i tak , ale gdy sie sportowo jezdzi ,a kto mb jezdzi sportowo i ile ? tym bardziej okiem .
Kwestia wyboru to juz sprawa indywidualna, piszecie ze manual to nieporozumenia ja uwazam inaczej.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
nie potrzebnie sie przekomarzacie
i jedno i drugie potrafi sie zepsuc
jedno i drugie ma swoje plusy i swoje minusy
bo jedno i drugie wymyslil ktoz by inny jak tylko czlowiek a przeciez nie jestesmy doskonali
osobiscie nie zamienie automata na manuala - daje mi to zbyd duza frajde z jazdy, bezpieczenstwo i duuuuzy komfort podrozowania dla tego manualowi mowie stanowcze NIE
i jedno i drugie potrafi sie zepsuc
jedno i drugie ma swoje plusy i swoje minusy
bo jedno i drugie wymyslil ktoz by inny jak tylko czlowiek a przeciez nie jestesmy doskonali
osobiscie nie zamienie automata na manuala - daje mi to zbyd duza frajde z jazdy, bezpieczenstwo i duuuuzy komfort podrozowania dla tego manualowi mowie stanowcze NIE
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
No mozna W manualu nie zmieniasz na wyzszy bieg i wydaje sie ze szybciej i dynamiczniej jedziesz bo silnik bardziej wyje ;-)merlin pisze:Dokładnie manualem mozna jechac dynamicznie nawet 220D
nie jestem inwalida...jak wsiadam do samochodu z manualem nie mam problemu zeby nim jechac...wole automat ;-)merlin pisze:jak ktos jest słabym kierowca , albo inwalida i zmana biegow sprawia mu problemy to polecam automata
bez przesady...merlin pisze:- większe zużycie paliwa (do około 15%)
w starszych skrzyniach tak...merlin pisze:- gorsze osiągi (przyśpieszenia i prędkość maksymalna)
glupota...automat redukuje raz jak mu mocniej wcisniesz przed wyprzedaniem...ewentualnie drugi raz jak potrzebujesz szybciej dokonczyc manewr i robisz kick-downmerlin pisze:- nieoczekiwane zmiany biegów podczas wyprzedzania (redukcję biegów)
hamowanie silnikiem jest ale mniej kontrolowane niz w manualumerlin pisze:- brak hamowania silnikiem podczas zwalniania
glupota...w MB mozesz sobie zablokowac na 2 albo 3 i po to wlasnie to zostalo wprowadzone zeby moc hamowac silnikiem w terenie gorzystym...klania sie umiejetnosc korzystania z automatu ;-)merlin pisze:- brak hamowania silnikiem podczas zjazdu z wzniesienia
w wiekszosci nieprawda albo naciagana prawda :-) manual jak bedziesz zle uzytkowac tez sie rozleci :lol: tyczy sie to wszystkiego...od silnika po zapalniczke...merlin pisze:- bardziej podatne na awarie nawet przy prawidłowym eksploatowaniu
- bardzo podatne na awarie przy zaniedbaniach serwisowych
- bardzo podatne na awarie przy nieprawidłowym użytkowaniu
- gdy olej jest nierozgrzany przy zmianie biegów są większe szarpnięcia
no prawda...tylko ile razy trzeba tak uruchamiac silnik ???merlin pisze:- nie jest możliwe uruchomienie silnika poprzez pchanie czy holowanie
prawda...a w manualu mozesz spalic sprzeglo ;-)merlin pisze:- olej może się przegrzewać przy dużych obciążeniach (np: duże nachylenia, holowanie przyczepy, grząskie podłoże)
mozna...do 50km...merlin pisze:- nie można holować samochodu z automataem gdy silnik nie pracuje
prawda...choc te nawet o 1000kg to pewnie znow "Twoj obiektywizm" ;-)merlin pisze:- mniejsze masa holowanej przyczepy (nawet o 1000 kg) niż przy skrzyni manualnej
:lol: :lol: :lol:merlin pisze:-przy eksploatacji w terenie na podłożach o dużych oporach ruchu możliwość przepalenia sprzęgieł załączajšcych biegi
taaa...a jadac manualem musisz wkolko wrzucac jedynke...mamy remis...merlin pisze:- gdy stoimy (w korku lub przed skrzyżowaniem) cały czas musimy trzymać naciśnięty pedał hamulca (w trybie D)
nie dopisales ze zarowki od stopu sie zuzywaja :lol:
troche tak...merlin pisze:- większe zużycie hamulców ze względu na brak hamowania silnikiem
smiechu warte...merlin pisze:- przy manewrowaniu w ciasnych miejscach kierownica wymaga znacznie więcej siły gdyż w trybie D jak i R musimy cały czas hamować co utrudnia skręcanie kół
bzdura do kwadratu...merlin pisze:- kłopoty z utrzymaniem stałej prędkości jazdy gdy nie korzystamy lub nie mamy tempomatu
przy manualu jest po prostu mniejsze ryzyko ale sprzeglo tak czy siak padnie wczesniej...merlin pisze:-zwiększenie mocy silnika po przez tuning wpływa na niepoprawne działania skrzyni biegów (np: szarpanie przy zmianach biegów)
to chyba jedyne z czym moge sie ewentualnie zgodzic...choc skrzynie nie sa takie glupie i czesto jak sie zaczyna dziac zle zapinaja tryb awaryjny i tez da sie dojechac...merlin pisze:-w razie awarii powrót na lawecie, w manualu pominiesz 2, i na 3 dojedziesz do domu
Ogolnie Twoj obiektywizm i podejscie rozklada mnie na lopatki :lol: Sprawdzales wiele z tych teorii czy powtarzasz zaslyszane?
Manual nie jest nieporozumieniem. Kazdy wybiera to co mu bardziej odpowiada.merlin pisze:Kwestia wyboru to juz sprawa indywidualna, piszecie ze manual to nieporozumenia ja uwazam inaczej.
Oczywiście ze kazdy wybiera to co uważa za słuszne. Co innego nowa skrzynia, co innego w starym ponad 10 letnim aucie. Ja przedstawiłem zagrozenia, automatu, wole manual bo lubie kontrolowac auto, jak mowiłem sprawia mi przyjemnośc kontrolowanie biegów, przezucanie ich, nie lubie jak maszyna mysli za mnie :-P Jest tańszy w obsłudze, i jest mniejsze prawdopodobieństwo problemów z ta skrzynią.
napisałem również ze nie wylewam kubła zimnej wody na skrzynie automatyczna, bo automat poprawia komfort jazdy kierowcy wiec czemu piszesz "Ogolnie Twoj obiektywizm i podejscie rozklada mnie na lopatki :lol: " automat fajn asprawa byle by nie było z nim tyle problemów
Przedstaw argumenty dlaczego
napisałem również ze nie wylewam kubła zimnej wody na skrzynie automatyczna, bo automat poprawia komfort jazdy kierowcy wiec czemu piszesz "Ogolnie Twoj obiektywizm i podejscie rozklada mnie na lopatki :lol: " automat fajn asprawa byle by nie było z nim tyle problemów
Przedstaw argumenty dlaczego
Nawet w sportowych autach sa manuale, ciekawe dlaczego He :-DKlosiak pisze:Manual nie jest nieporozumieniem.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, o 12:55 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości