Strona 1 z 1

Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 14 wrz 2020, o 16:27
autor: jakuszmarlena
Skrzynia biegów zablokowała się na p nie przelanczala biegów włączyłam tryb awaryjny i jedzie tylko na jednym biegu komputera nie wyświetla zmiany biegów jest tylko pusta kratka Obrazek

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 14 wrz 2020, o 16:58
autor: rr6
jakuszmarlena pisze: 14 wrz 2020, o 16:27 Skrzynia biegów zablokowała się na p nie przelanczala biegów włączyłam tryb awaryjny i jedzie tylko na jednym biegu komputera nie wyświetla zmiany biegów jest tylko pusta kratka Obrazek

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka
Jak odpalasz auto i jest na P to wyświetla P? Czy też pustą kartkę?
Przełącz na P i zgaś auto. Uruchom ponownie silnik i naciskając i puszczając hamulec posłuchaj w okolicy lewarka czy puszcza blokadę (słychać stuknięcie).
Prawdopodobnie problem jest z kasetą zmiany biegów/wybierakiem. Myłeś auto wcześniej bądź padało w okolicy? Wystarczy niewielka ilość wody która dostaje się do kasety zmiany biegów i jest lipa (do czasu aż wyschnie).

Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 14 wrz 2020, o 17:07
autor: jakuszmarlena
rr6 pisze:
jakuszmarlena pisze: 14 wrz 2020, o 16:27 Skrzynia biegów zablokowała się na p nie przelanczala biegów włączyłam tryb awaryjny i jedzie tylko na jednym biegu komputera nie wyświetla zmiany biegów jest tylko pusta kratka Obrazek

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka
Jak odpalasz auto i jest na P to wyświetla P? Czy też pustą kartkę?
Przełącz na P i zgaś auto. Uruchom ponownie silnik i naciskając i puszczając hamulec posłuchaj w okolicy lewarka czy puszcza blokadę (słychać stuknięcie).
Prawdopodobnie problem jest z kasetą zmiany biegów/wybierakiem. Myłeś auto wcześniej bądź padało w okolicy? Wystarczy niewielka ilość wody która dostaje się do kasety zmiany biegów i jest lipa (do czasu aż wyschnie).
Wybierak osuszony stuknięcia nie ma słychać jest szarpnięcie przy zmianie biegów a kratka pali się cały czas bez względu na pozycje

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 15 wrz 2020, o 00:07
autor: Adrian_W210
jakuszmarlena pisze: 14 wrz 2020, o 16:27 Skrzynia biegów zablokowała się na p nie przelanczala biegów włączyłam tryb awaryjny i jedzie tylko na jednym biegu komputera nie wyświetla zmiany biegów jest tylko pusta kratka
Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka
Trzymaj ,,,,,,,,..... , przyda Ci się ;p

Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 15 wrz 2020, o 00:21
autor: jakuszmarlena
Adrian_W210 pisze:
jakuszmarlena pisze: 14 wrz 2020, o 16:27 Skrzynia biegów zablokowała się na p nie przelanczala biegów włączyłam tryb awaryjny i jedzie tylko na jednym biegu komputera nie wyświetla zmiany biegów jest tylko pusta kratka
Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka
Trzymaj ,,,,,,,,..... , przyda Ci się ;p
Przyda mi się jakas konkretna podpowiedź bo juz zaczyna mnie denerwować to auto

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 15 wrz 2020, o 07:18
autor: Adrian_W210
Ja bym szukał komputera żeby podłączyć i odczytać błędy.

Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 15 wrz 2020, o 08:08
autor: jakuszmarlena
Adrian_W210 pisze:Ja bym szukał komputera żeby podłączyć i odczytać błędy.
Szukam z tym że akurat w Danii aktualnie przebywam

Wysłane z mojego SM-A415F przy użyciu Tapatalka


Re: Tryb awaryjny niechce wejść w tryb pracy normalny

: 15 wrz 2020, o 08:54
autor: rr6
jakuszmarlena pisze: 14 wrz 2020, o 17:07 Wybierak osuszony stuknięcia nie ma słychać jest szarpnięcie przy zmianie biegów a kratka pali się cały czas bez względu na pozycje
No to niestety bez komputera wiele nie zdziałamy. Może to być coś zupełnie innego niż skrzynia - np. brak sygnału z czujnika wciśnięcia hamulca - wtedy nie zwalnia blokady P.
Jak sama kaseta wybieraka jest ok, to błąd może być powodowany przez wiele innych rzeczy - np. problem z wtyczką/gniazdem wiązki. No i oczywiście coś może być w samej skrzyni.
Najlepiej odczytać błędy na oryginalnym komputerze Star Diagnosis. Jednak jakby nie było dostępu to większość uniwersalnych (wszelkie Launch, Bosch, Autocom) powinno się połączyć ze skrzynią i odczytać błąd. Tylko muszą mieć przejściówkę 38 pin żeby się podpiąć, bo w W210 tylko te z końca produkcji miały już standardowe gniazdo diagnostyczne.
Niestety bez diagnostyki to można wymienić i połowę auta i nie znaleźć problemu.