Adaptacja automatycznej skrzyni biegów 722.6 w W210

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Adaptacja automatycznej skrzyni biegów 722.6 w W210

Post autor: radeczek »

Bardzo proszę o pomoc w przeprowadzeniu adaptacji ASB w moim autku W210 320 CDI. Adaptacja jest konieczna ponieważ były wymieniane elektrozawory w płytce w skrzyni i skrzynia teraz pracuje niewłaściwie (za późno zmienia z 2 na 3 bieg). Proszę nie piszcie, że temat był omawiany bo niestety we wszystkich omówieniach adaptacji na tym forum, jak i innych nie ma szczegółowego wyjaśnienia pewnych kwestii. Również WIS i opisana w nim procedura adaptacji nie jest do końca jasna, a mianowicie bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu następującej kwestii:
- na początku przeprowadzamy adaptację punktu zmiany biegu 1 na 2 i to jest jasne bo ustawiamy selektor zmiany biegów na 1 i ruszamy delikatnie, do momentu osiągnięcia wymaganego obciążenia w Nm odczytywanego na StarDiagnosis i pamiętając, żeby nie przekroczyć 1800 obrotów dokonujemy ręcznego przełożenia lewarka zmiany biegów na 2 i jak rozumiem później pozwalamy autu swobodnie zwolnić i to pojawia się pierwsze pytanie: czy w trakcie jak auto spowalnia zmieniamy bieg z powrotem na 1, czy pozwalamy, żeby się auto zatrzymało i dopiero wtedy ustawiamy selektor zmiany biegów na 1 i ponownie ruszamy?? bo należy tą operację wykonać 4- krotnie - bardzo proszę o info. No i co dalej bo taką samą operację należy wykonać dla pozostałych biegów w celu ustalenia punktów zmiany biegów. I tu się pojawia następny problem jak to właściwie zrobić:
- czy po zaadaptowaniu zmiany z 1 na 2 gdy auto ponownie zwalnia pozwalamy mu się zatrzymać, czy po częściowym spowolnieniu auta ponownie je rozpędzamy znowu do określonej wartości Nm pamiętając o nie przekraczaniu prędkości obrotowej 1800 i wtedy przełączamy na 3?? i znowu pozwalamy mu zwolnić i czy może w trakcie tego zwalniania auta należy jakoś zadbać, żeby było cały czas na 2 biegu i ponownie należy przyspieszyć do określonej wartości Nm, żeby ponownie przeprowadzić adaptację tego punktu zmiany biegów - czy też można pozwolić autu się zatrzymać lub zwolnić bardziej, ale wtedy na pewno przełączy ono bieg na 1 i co wtedy?? adaptacja od nowa?? No i jeśli auto ma się toczyć dalej po zmianie biegu z 2-3 to kiedy zmienić ręcznie ustawienie drążka z powrotem na 2??
oczywiście co dalej z pozostałymi punktami przełączania biegów, jaką przyjąć procedurę, bo wydaje mi się nieprawdopodobnym zrobić adaptację zmiany punktu przełożenia z 4 na 5 bieg i później zwolnić tylko tyle, żeby auto wróciło tylko na 4 bieg, a nie na przykład na 3 i ponownie rozpędzić do momentu wykonania zmiany na 5??
jest jeszcze kwestia adaptacji zmiany biegu z 5 na 4 i z 3 na 2, dla których WIS nie podaje charakterystycznych wartości momentu obrotowego i jak to zrobić i w jakim momencie, czy to ma być przedłużenie operacji adaptacji zmiany z 4 na 5 i od razu gdy zrobimy określoną ilość tych zmian jedziemy dalej i zaczynamy adaptację zmiany biegów z 5 na 4, czy możemy zatrzymać auto i zastartować od początku i co więcej jak powtórzyć te zmiany z 5 na 4, przecież nie będziemy mieli pewności czy auto w trakcie zwalniania nam nie przeskoczyło na 3 zamiast na 4 - jak to zrobić?? a pytanie przede wszystkim brzmi jak to zrobić dobrze?? pomóżcie proszę, bo aso zasada kraków nie chce tego zrobić, a praca skrzyni w obecnym stanie jest dla mnie nie do przyjęcia. jeśli ktoś to opisze to ufunduje znaczącą nagrodę, obiecuję i z góry dziękuję za pomoc.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

viewtopic.php?t=4478 może to pomoże...
:hyhy:
Obrazek
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Witam
Tak dla potomnych po wymianie zaworow obojetnie czy to lock czy zawor biegu nie przeprowadza sie adaptacji ktos przy wymianie zaworow nie poczyscil ci czujnikow n2,n3 i to jest przyczyna pozniejszej zmiany biegow,
Adaptacja konieczna jest tylko przy wymianie skrzyni od innego silnika lub przy podmianie plyty hydraulicznej,
Przy wymianie plyty sterujacej lub zaworow nie robic adaptacji!!
Tu masz cala procedure ktora dodalem

viewtopic.php?p=318085#318085
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Denis,
w końcu coś rzeczowego, skąd masz ten opis?? ja w WIS nie znalazłem, a to widzę jakaś amerykańska instrukcja?? - biorę się w takim razie za tłumaczenie szczegółów. Jak zrobię polską wersję to może wstawię dla potomnych?? Na razie klikam pomagasa dla Ciebie. Jeśli coś nie będę wiedział mogę się do Ciebie jeszcze zwrócić???
PS. Cała płyta była czyszczona i ta olejowa z kanalikami i kulkami i nawet były wymieniane na nowe te tłoczki ze sprężynkami od zmian biegów (zestawy naprawcze od sonaxa) i elektrozawory na tej płycie sterującej plastikowej - sprawę ogarniał chłop z dużym doświadczeniem w skrzyniach, a ja z ciekawości nad nim stałem - czyszczenie oględziny i skręcenie płytek ze sobą zajęło mu cały dzień - wydawało się, że wszystko będzie cacy i on po czyszczeniu też oceniał te wszystkie elemenciki i stwierdził,że nie ma się do czego przyczepić więcej. Po złożeniu skrzyni, gdy jest zimna za długo trzyma na drugim biegu, aż czuć, że chce przełączyć bo zaczyna hamować silnikiem, a zmienić na 3 bieg nie chce, jak się rozgrzeje gdzieś do 60 st C (silnik) to zaczyna przełączać sprawniej, ale gdy postoi troszkę w korku i się dogrzeje to znowu zaczyna za długo trzymać na 2 biegu. Dodatkowo mam wrażenie, że nie załącza się converter (nie wiem jak to fachowo określić). No i na SD nie pokazuje żadnych błędów, że niby wszystko OK, a OK nie jest według mnie, bo nie jest komfortowo, a komfortowo ma być bo to mercedes ;-).

[ Dodano: 2014-09-25, 15:17 ]
A i zapomniałem, jak wszystko będzie jasne i się uda to będę pamiętał o zobowiązaniu wobec Ciebie
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

No wiec sprecyzuj opis. '
Czy na zimnym silniku przytrzymuje 2gi bieg na selekcji W czy na S takze?
Komputer ma program przytrzymywania biegow aby przyspieszyc nagrzewanie silnika i nie ma to nic wspolnego z adaptacja skrzyni. Zony autko od lat ma okresowe "czkawki" gdy program sie zacina na kilkadziesiat sekund i ja po spedzeniu sporo czasu na wymiany i czyszczenia doszedlem do wniosku ze z komputerem nie wygram.
Po prostu jak sie zatnie, to trzeba sie zatrzymac i wylaczyc zaplon na chwile.
Co rozumiesz pod nie zalaczaniem sie konwertera? Jak auto jedzie, to znaczy ze konwerter ciagnie.
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Witam
Z pomocą nie ma problemu po to tu jestem :)
Jaka była przyczyna tej całej operacji ze skrzynia???
Mimo że nie masz błędów może coś być z n2,n3(czujnik prędkości) wystarczy lekkie przetarcie na n2(czujnik momentu obrotowego) płyty sterującej i skrzynia chodzi w innych zakresach lub nie zmienia biegów nie koniecznie pokaże błąd ponieważ czujniki dopiero się kończą .
Zwróciłeś uwagę jak czyścił n2,n3 (nie może być nic na czujnikach i na odwrocie czujników też się czyści foto 3

poniżej foto przypadków z jakimi ja się spotkałem

foto1- wykazał błąd( duże przetarcie n2, n3 który wybuchł( stary olej zawalił czujnik temp. oleju w skrzyni
foto2- zero błędów( praca skrzyni podobna do twojego opisu) zwróć uwagę na delikatne przetarcie na czujniku



ps. jaki poziom oleju? i z jakim momentem dokręcona została płyta hydrauliczna to też ma bardzo duże znaczenie
Pozdro
Załączniki
foto3.JPG
foto2.JPG
foto 1.JPG
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Kajtek1 pisze:No wiec sprecyzuj opis. '
Czy na zimnym silniku przytrzymuje 2gi bieg na selekcji W czy na S takze?
Komputer ma program przytrzymywania biegow aby przyspieszyc nagrzewanie silnika i nie ma to nic wspolnego z adaptacja skrzyni. Zony autko od lat ma okresowe "czkawki" gdy program sie zacina na kilkadziesiat sekund i ja po spedzeniu sporo czasu na wymiany i czyszczenia doszedlem do wniosku ze z komputerem nie wygram.
Po prostu jak sie zatnie, to trzeba sie zatrzymac i wylaczyc zaplon na chwile.
Co rozumiesz pod nie zalaczaniem sie konwertera? Jak auto jedzie, to znaczy ze konwerter ciagnie.
Wiem,że na zimno dłużej przetrzymuje biegi - nie tu jest problem. jeśli chodziło o konwerter to źle się wyraziłem - doprecyzuje później o co chodzi.

[ Dodano: 2014-09-26, 12:06 ]
denis071 pisze:Witam
Z pomocą nie ma problemu po to tu jestem :)
Jaka była przyczyna tej całej operacji ze skrzynia???
Mimo że nie masz błędów może coś być z n2,n3(czujnik prędkości) wystarczy lekkie przetarcie na n2(czujnik momentu obrotowego) płyty sterującej i skrzynia chodzi w innych zakresach lub nie zmienia biegów nie koniecznie pokaże błąd ponieważ czujniki dopiero się kończą .
Zwróciłeś uwagę jak czyścił n2,n3 (nie może być nic na czujnikach i na odwrocie czujników też się czyści foto 3

poniżej foto przypadków z jakimi ja się spotkałem

foto1- wykazał błąd( duże przetarcie n2, n3 który wybuchł( stary olej zawalił czujnik temp. oleju w skrzyni
foto2- zero błędów( praca skrzyni podobna do twojego opisu) zwróć uwagę na delikatne przetarcie na czujniku

- czyszczenie czujników było bardzo dokładne, ale przyznaje, że nie zwróciłem uwagi na to czy występują na czujnikach delikatne przetarcia, choć przyglądałem się jej to szczerze powiedziawszy nie jestem pewien

ps. jaki poziom oleju? i z jakim momentem dokręcona została płyta hydrauliczna to też ma bardzo duże znaczenie

- poziom oleju kontrolowany, była wymiana dynamiczna całego oleju w układzie
- moment dokręcenia płyty - nie wiem jaki był, ale mechanik miał jakiś wyglądający na specjalny klucz - choć nie wiedziałem, że to ma znaczenie w związku z tym nie kontrolowałem tego w trakcie jego pracy.

- rozumiem, że w tej sytuacji trzeba będzie to znowu rozkręcić?? i zerknąć - czy mogę top w jakiś inny sposób wykluczyć??

Pozdro


[ Dodano: 2014-09-26, 13:07 ]
A Denis,
tak na marginesie przedarłem się przez te materiały amerykańskie wczoraj, ale niestety nie ma tam opisanej procedury adaptacji skrzyni, tzn. jest tak samo enigmatycznie i oględnie opisana jak w WIS, ale wymaganych szczegółów dotyczących jazdy nie ma. Ale i tak dziękuję.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Niestety innej procedury adaptacyjnej nie posiadam , nie da sie ocenic dokrecenia plyty jak tylko ja odkrecic musi byc 8Nm dla 10 srub mocujacych hydraulike no i organoleptyczna ocena czujnikow
Jaka byla przyczyna naprawy skrzyni wymieniales modul egs pod maska ???
Pozdro
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Układ był rozbierany właśnie z powodu ten opóźnionej zmiany biegu z 2 na 3.
Denis wyjaśnij mi proszę jak to łączyć z tym zjawiskiem:
- dzieje się tak na zimo i bardzo gorąco – pomiędzy tj. gdzieś między powiedzmy 60 a 80 st C jest ok. Nie potrafię sobie tego połączyć bo czujniki n2 i n3 sczytują informację o prędkości obrotowej z wałka z jakąś krzywką, podobnie jak w ABS, no i dodatkowo są na sprężynującym ramieniu, co sugeruje, że producent przewidział zmiany odległości czujników od wałka – tutaj zmiana temperatury powiązana z rozszerzalnością materiału nie powinna mieć wpływu, a jeśli ma to powinno być tylko na zimno albo tylko na gorąco, a nie w obydwu przypadkach. Natomiast ocieranie czujnika powinno powodować zwarcie, a to powinno być rejestrowane przez SD, a błędów nie ma. Pomóż Denis, bo nie ogarniam…
- w sprawie momentu dokręcenia płyty – tak się zastanawiam, czy to ma znaczenia, bo przecież budowa kanalików jest tak zrobiona, że docisk płyty nie może powodować zmiany w ich drożności, a co za tym idzie wartość 8 Nm ma chyba za zadanie ochronić po prostu gwinty przed przekręceniem i w ten sposób zwrócić uwagę montera?? – czy może rzeczywiście coś się jeszcze zmienia??

[ Dodano: 2014-09-27, 09:54 ]
Modułu egs pod maską nie wymieniałem. Choć mam w garażu jakiś jeden, podobno sprawny.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

dzieje się tak na zimo i bardzo gorąco

to wygląda,że płyn w ASB nie trzyma parametrów i nie ważne,że wymieniałeś.Teraz można wszędzie nadziać się na gówno.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Płyn od Mercedes Zasada Kraków, zawsze oryginał.

[ Dodano: 2014-09-27, 11:14 ]
Pomocy!!!!
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Witam no to niezła operacje przeprowadziłes musialo kosztowac
Nie zadręczaj się tylko dzialaj
Zamien płytę sterującą bedziesz mieć pewność napewno bedzie poprawa
Moge ci to zamienic i jecze raz popatrzymy co tam masz
Wiązke elektryczną tez czyscil i wymienial tuleje prowadzącą???
Egs modul nie wymieniaj potrzebna adaptacja chyba ze od tego samego silnika
Ps. Jak wygladaly styki na plycie sterujacej jezeli byly zczerniale (miedz) to moze tez to dawac opoz.ienie i jak wygladal czujnik temp. Oleju w Asb Na plycie ster.
Widzisz ze pytan moze byc duzo najlepiej to obejzecz jeszcze raz. jaką norme mb oleju wlałeś???
Pozdro
Załączniki
plyta1.JPG
plyta2.JPG
płyta sterująca.JPG
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

- Wiązka elektryczna – czyszczenie – co masz na myśli?? Wymieniliśmy wtyczkę jak za każdym razem, czyli czyszczenie gniazdka się odbyło, czyszczenie miseczki olejowej, wymiana magnesika, wymiana uszczelki pod dekielkiem i podkładki mosiężnej pod śrubką od spustu ;-) – czyli jak MB każe
- chętnie bym podjechał tylko troszkę mi się nie chce do Poznania jechać
- płyn blat 236.14 (numeru mercedesa teraz nie pamiętam z głowy, gdzieś w piwnicy jest kanisterek)
- Tuleja prowadząca - ???? a co to??
- moduł egs mam z tego samego podobno silnika, ale adaptacje mogę zrobić na SD, więc tu chyba nie problem
- styki były ładne błyszczące, czujniczek ten z boku od temperatury też wyglądał dobrze, choć chyba nie błyszczał aż tak jak to pod stykami
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Witam
Na wszystko sam sobie odpowiedziales, tuleja prowadząca to wlasnie wtyczka (dwa oringi) z wiazki ktora wchodzi sciagam jeszcze kapselek i czyszcze w srodku.
Nie pozostaje .ic innego jak podmianka plyty i sprawdzenie jaki bedzie efekt.
Pozdro
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Denis, a czy posiadasz może sprawną hydraulikę do tej skrzyni - tzn. tą płytę podwójną metalową do której jest przyczepiana ta plastikowa płytka z zaworami - bo o ile pamiętam, to chyba kiedyś plastikowa płytka była wymieniana na próbę z innego auta i nic to nie dało, zmieniałem też elektrozaworki i coś mi się przypomina, że nie próbowaliśmy tylko wymienić hydrauliki. Bo nową plastikową płytkę mam i bym wymienił, ale jak się zabierać to bym i hydraulikę podmienił. Daj znać. pozdrawiam.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości