290TD ASB 722.6 ma tylko drugi bieg i wsteczny

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

290TD ASB 722.6 ma tylko drugi bieg i wsteczny

Post autor: dalton »

Witam. Pewnego dnia tuż przed świętami naprawdę sporo jezdziłem po mieście nagle trzeci bieg wszedł twardo. Zatrzymałem się na światłach ruszam a on ciągle ma trzeci bieg. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu ma drugi bieg i wsteczny. w dodatku wchodzą twardo. Do tego czasu skrzynia pracowała prawidłowo. ASB jest chyba w trybie awaryjnym- na dniach pojadę do fachowca na komputer bo kolejki są długie, jak coś odczyta to napiszę. Oleju jest ok. 5cm bałem sie że coś się rozszczelniło i ''spaliłem'' skrzynie ale chyba jest ok. Dzwoniłem do warsztatu w Mysłowicach i fachowiec powiedział że wie co mogło sie stać, wiele razy to przerabiał jakiś tłok sie zatarł czy rozszczelnił nie pamietam ale tak czy innaczej on jak naprawia skrzynie i daje gwarancje to robi remont kapitalny tzn. wymienia wszystko- koszt od 4500 do 6500zł. Facet stawia na konkretne załatwienie sprawy ale czy to jest konieczne? Czy nie wystarczy wymienić ten element który jest uszkodzony? Inna sprawa to czy można kupić skrzynie używaną? Fachowcy z warsztatów zgodnie mówią żeby tego nie robić bo poza faktem że niewiadomo ile to pochodzi, trzeba programować komputer pod skrzynie nawet jeśli kupię dokładnie z tego samego modelu. Czy ktoś przekładał używaną skrzynię pięciobiegową sterowaną komputerem? Pozdrawiam.
W210 290TD W140 500SE
Yaro
Posty: 112
Rejestracja: 13 paź 2008, o 23:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Yaro »

Za kilka dni będe w stanie powiedzieć, czy przekładka skrzyni takich samych to jakiś problem z programowaniem, bo właśnie Tacie padła ASB i wymienia na druga. Pozdrawiam.
W124 2,3E SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10541346
R129 SL500 SPRZEDAM - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10653833

Części do Mercedesa, nowe i używane. Zapraszam.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak to tryb awaryjny, bez diagozy skrzyni to sobie mozna zgadywac. a ten mechanik to dla mnie typowy naciagacz.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Dzięki za zainteresowanie. Tak się składa że tematu skrzyni na Tym forum nie przeglądałem bo nie miałem z nią problemów ale dzisiaj owszem i znalazłem jaki dokładnie ma być stan oleju. Porównując dane z miomi pomiarami wychodzi że mam o 5mm za mało oleju. Na chwilę przed tym jak skrzynia oszalała stałem na wyjezdzie ze sklepu- naprawdę stromym, jak wyjechałem na główną to gaz na maxa do świateł ale nie zdąrzyłem- noga z gazu i bach stało sie to co na początku opisałem. Mam taką baaaardzo optymistyczną nadzieję że niski stan oleju+ postój na stromej górce na włączowym biegu potem obroty na maxa i oleju na moment brakło i komputer coś złapał. Ale sobie to wymyśliłem co nie :lol: Dam znać jak w końcu wjade na warsztat.
W210 290TD W140 500SE
roberts150

Post autor: roberts150 »

fabek pisze:tak to tryb awaryjny, bez diagozy skrzyni to sobie mozna zgadywac. a ten mechanik to dla mnie typowy naciagacz.
Pewnie ! Fabek ma rację . Diagnoza przez telefon , i od razu hasło że facet wymienia wszystko . Klasyczny pseudo specjalista . Odczyt błędów sterownika ,ewentualnie dodatkowe pomiary ciśnienia liniowego i innych parametrów , po prawidłowej interpretacji mogą dać obraz ewentualnej usterki . Facet z góry zakłada że zestaw naprawczy ,w postaci nowych tarczek , uszczelniaczy załatwi sprawę. A to nie ta droga. Naciągacz! Zmień warsztat! Inaczej koszta...koszta...
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Dzisiaj w końcu zajechałem do mechanika- innego niż pisałem na początku. Niestety jego komputer nie połączył sie z danymi za skrzyni, musi sprawdzić kable bo wcześniej skrzyni na kompie nie sprawdzałem tylko silnik i nie było z tym problemów. Stan oleju jest ok. ale niestety jest trochę przepalony. Jakiś rok temu jak go kupiłem, pojechałem sprawdzić stan oleju to był czyściutki, klarowny. Chyba tarcze się przytarły. Zrobi elktrykę żeby odczytać błędy, zdejmie miskę jesli będą opiłki skrzynia jest do rozbiórki, Jeśli nie, to może tylko wymieni olej z filtrem, wykasuje błędy i tyle. Mówił że jeżeli pękł kosz to jest to droga sprawa, ale same tarczki nie są strasznie drogie- na jeden kosz to 160zł. Używanej skrzyni nie będę kupował. Napiszę jak coś konkretnego się dowiem
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
Aruturo
Posty: 199
Rejestracja: 29 lis 2008, o 15:51
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Aruturo »

W Mysłowicach są dwaj od skrzyń, mam nadzieję że trafiłeś tam : http://www.asbpalka.eu/adres.html

U nich skrzynia regenerowana kosztuje bodajże 3200 zł
Avandgarde 320 CDI kombi
Artur.
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Samochód stoi w Żorach. Miałem najbliżej. Robią skrzynie również dla serwisów. Zobaczymy ile są warci, a może ktoś już słyszał coś o nich?
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
Aruturo
Posty: 199
Rejestracja: 29 lis 2008, o 15:51
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Aruturo »

dalton, to znaczy o kim ?
Avandgarde 320 CDI kombi
Artur.
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Chodzi mi o warsztat zajmujący się naprawą skrzyń w Żorach. Czy ktoś tam dał do naprawy samochód. ;-)

[ Dodano: 2009-01-09, 09:52 ]
Mechanik stwierdził ża uszkodzona jest karta sterująca. Wsadził używaną za 1000zł.- nowa ponoć ok 4000zł. W misce nie znalazł żadnych opiłków więc skrzyni nie rozbierał. Wymienił olej z filtrem i autko chodzi dokładnie tak jak przed awarią. Z 1 na 2 czuję zmianę biegów reszta bardzo płynnie. Co on faktycznie zrobił tego nikt niewie. Może tylko naprawił styk między skrzynią a komputerem i to wystarczyło? :roll: Zrobić kogoś w konia w takim przypadku to nie problem. Mógł też powiedzieć że skrzynie rozebrał i wymienił części na następne 3000. Pokazywał mi kartę z mojego auta, widziałem na niej wybite 140 a poniżej 16.09.96. Auto mam z grudnia 96r. To tyle. Zapłaciłem za wszystko w sumie 2000zł. Mogło być i 4000. jestem zadowolony że juz po kłopocie. Dzięki za zainteresowanie, Pozdrawiam.
W210 290TD W140 500SE
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

dalton, skąd wyjął tą kartę?
Mam podobne problemy z tiptronicem. Pracuje tylko na D i nie przerzuca na wyższy, oraz na R.
Na razie nie zaglądam tylko odczytam błędy.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Dalton, karta mogła być nawet rrok młodsza od autka!! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Niestety za niewiedze sie placi i to czasem słono.Mogl zrobic niewiele ale skoro auto jezdzi to kasa sie nalezy. 8-)
Awatar użytkownika
danielek
Posty: 23
Rejestracja: 23 maja 2008, o 20:04
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: danielek »

witam.ja mam 220d i miałem ten sam problem mechanik nic nie stwierdził i wysłał mnie doo elektryka,który skasował 200zł i autko jezdi normalnie.nie wiem jak u was ale u mnie mechanik za kapitalny remont automatu bieze 2500zl,robił koledze w audia6 i do tej pory nie ma zastrzezeń
dalton
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2008, o 08:37
Lokalizacja: Jastrzębie

Post autor: dalton »

Witam kolegów. Niestety to nie koniec przebojów z moją skrzynią. Po miesiącu jazdy skrzynia znowu weszła w tryb awaryjny. Tym razem zanim do niego pojechałem wjechałem na kanał poogladać i okazało sie ża wtyczka która wchodzi do ASB jest zalana olejem. Słyszałem że to się zadarza, olej potrafi sie dostać nawet do komputera i blokuje skrzynie. Powiedziałem mu o tym żeby mi nie wciskał innej przyczyny. W ramach gwarancji wymienił uszczelnienie- po miesiącu znowu to samo. Teraz twierdzi że zmierzył ciśnienie w skrzyni i jest za duże dlatego się to powtarza, odpowietrzenie się zatkało albo jakaś sprężyna z tłokiem są do wymiany. Musi częściowo rozebrać skrzynkę- uszczelnienia 500 robota 800 tłok ze sprężyną 300= 1600zł. Co robić? Czy on idzie w dobrym kierunku, nie wciska kitu? Ponoć blokowanie komputera przez olej to nie żadka sprawa w tych ASB czy ktoś miał taki problem? Może juz za pierwszym razem problem był w tej nieszczelności a wymiana karty sterującej to kit. Żałuje że wtedy nie sprawdziłem wtyczki.
W210 290TD W140 500SE
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości