Jakie są objawy padniętego koła dwumasowego

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

drajan
Posty: 20
Rejestracja: 7 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: Tczew

Jakie są objawy padniętego koła dwumasowego

Post autor: drajan »

U mnie 2.7 CDI szarpie samochodem podczas przełączania biegów najbardziej jest to odczuwalne podczas przełączania z jedynki na dwójkę i z dwójki na trójkę potem szarpnięcia są mniejsze. Aby szarpanie było nieodczuwalne to muszę bardzo wolno puszczać sprzęgło.
Mechanik powiedział że jest do wymiany koło dwumasowe. A co wiąże się z tym to i kompletne sprzęgło plus wysprzęglik mechaniczny lub hydrauliczny dokładnie nie pamiętam, no i koszta naprawy robią się wielkie. Całe zawieszenie zostało sprawdzone, poduszki pod skrzynią i silnikiem również podpora wału tez jest ok.
A więc mam pytanie czy powodem tych szarpnięć może być rzeczywiście koło dwumasowe.
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Re: Jakie są objawy padniętego koła dwumasowego

Post autor: trocin »

drajan pisze: czy powodem tych szarpnięć może być rzeczywiście koło dwumasowe.
Tak, ostatnio mialem podobnie w beemce, wymiana kola i kompletnego sprzegla pomogla, koszt 3600
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
R9^
Posty: 7
Rejestracja: 10 gru 2008, o 10:20
Lokalizacja: W-wa

Post autor: R9^ »

Podobnie mam tyle, ze najbardziej odczuwalne są stukniecia przy wlaczaniu wstecznego biegu. Czyli wrzucam bieg powoli dotykajac gaz i w tym momencie nastepuje stuk ! Wymienialem kompletne sprzeglo i mechanik ogladal kolo dwumasowe i powiedzial ze trzyma sie ok wiec nie wymienialismy. Teraz sie zastanawiam czy to nie nie byl blad. Dodam rowniez ze na wolnych obrotach od czasu do czasu potrafi bujnac samochodem.... Chyba znowu bede musial pojechac do mechanika...
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Objawy padnietego kola dwumasowego:

-na wolnych obrotach slychac grzechotanie, tak jakby silnik za chwile mial sie rozleciec, glosniej/ciszej zalezy jak element tlumiacy drgania pomiedzy czesciami kola jest zuzyty/wyrobiony
-przy niskich obrotach slychac halas i odczuwalne jest szarpanie lub/i drgania przy ruszaniu
-czasem metaliczne dzwonienie przy ruszaniu

Koszt kola dwumasowego jest niestety wysoki, czesto wiekszy niz cena kompletnego sprzegla.
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Przy rozwalonej dwumasuwie będzie telepotało ślnikiem ,podczas jazdy między 70 a 90 km na godzinę będą odczuwalne wibracje i przy gaszeniu auta słychać chrobotliwy odgłos. :->
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ed.die
Posty: 98
Rejestracja: 25 wrz 2008, o 15:04
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: ed.die »

Witam miałem podobne objawy w 230 CE skrzynia manual tez szarpał miedzy niskimi biegami i na wstecznym. jak sie okazało były minimalnie zurzyte poduszki pod tylnym wózkiem wymieniłem i było OK. Czy awaria dwumasówki objawia sie też lekkim metalicznym dźwiekem na zimnym silniku w okolicy sprzegła (automat) i czasem twarda metaliczna wibracja przy przyspieszaniu na letnim silniku szczególnie na zakrecie lub gdy wyjezdzam gwałtownie z bocznej uliczki na glowna na skreconych kołach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości