Regulacja modulatora skrzyni 722.4

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Regulacja modulatora skrzyni 722.4

Post autor: fabek »

Witam,

Potrzebuje garść praktycznych porad jak szybko wyregulować modulator na skrzyni 722.438 i jak poprawnie przetestować ustawienia podczas jazdy. Modulator jest zielony.

Problem tkwi z wrzuceniem 4-biegu, tak jakby chciał załączyć ale nie udaje mu się i auto robi kangurka.

Wrzucam dokumentację jaką udało mi się znaleźć.
Załączniki
0350 - Measuring and adjusting pressure values A. Measuring modulating pressure, B. Measuring governor pressure Automatic trans.pdf
(34.14 KiB) Pobrany 1017 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Re: Regulacja modulatora skrzyni 722.4

Post autor: BoriaGodunoff »

Witam może to pomoże:
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/569,15.htm
Ja w W126 wymieniłem cały modulator + sprężynę K1 . Regulowałem i nic.
Problem tkwi w skrzyni raczej.

Pozdrawiam
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Dzięki za link. Widzę Stanley z naszego forum się tam udziela.

Powiedz jakie miałeś problemy, że wymieniłeś modulator? U mnie przed wymianą silnika nie było żadnych problemów. Teraz trochę podregulowałem ten modulator, już wrzuca 4-bieg, ale po chwili zaczynają falować obroty i auto robi kangurka. Jak zejdzie do niższych biegów problem znika.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
radeczek
Posty: 173
Rejestracja: 6 sie 2009, o 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: radeczek »

Nie powiem chyba nic nowego ale u siebie robiłem metodą prób i błędów, po dwa ząbki i jazda i znowu kanał i tak do momentu, aż było ślicznie i mięciutko. Oczywiście wcześniej wyregulowałem cięgno sprzężone z linką od gazu, żeby zmieniał biegi przy obrotach jakie mi się najbardziej podobały. Może masz problem z linką a nie z modulatorem, bo on odpowiada raczej, że tak powiem za długość zmiany biegu, tzw. przeciągnięcie w momencie przełożenia biegu, bo reguluje ciśnienie sterujące zmianą biegu. A linka reguluje moment przełączenia i jak będzie zbyt napięta to może nie wrzucać 4, a jak będzie zbyt luźna to wrzuci ci 4 przy np. 1200 obr i prędkości 60 km/h. zastanów się czy tu aby nie tkwi problem. Oczywiście modulację można też sprawdzić mając ten zestawik do pomiaru ciśnień z zegarami (jeśli twardo zmienia biegi, lub przeciąga zmianę), ale ja takowego nie miałem niestety.
W124 300CE 1992 - SPRZEDANY!!!! - WDB1240501B670171
S210 320CDI Elegance 00' - WDB2102261B092101
W210 320CDI, Avantgarde 01' - WDB2100261B376239
W210 270CDI Elegance 01' - WDB2100161B285647
W164 350 4-Matik 07' - WDC1641861A215559
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

Powiedz jakie miałeś problemy, że wymieniłeś modulator?

Problem był prawie jak u Ciebie z tymże bardziej z 2 na 3.
Przeciągał, przeciągał i bach kopa w tyłek.
Rzeczywiście regulacja dawała efekt bardziej twardo lub mniej,ale całkowicie nie dało się wyeliminować, aby mięciutko zmieniał.
Może to trochę zabrzmi głupio, ale czy wężyk od podciśnienia sprawdzony?
Bo jeśli z innym silnikiem dobrze było, a z nowym źle to raczej sprawa podciśnień.
Ps. Po wymianie sprężyny K1 zaczął twardo zmieniać biegi.
U mnie chyba już konwenter siadał.
Pozdrawiam
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

BoriaGodunoff pisze:Może to trochę zabrzmi głupio, ale czy wężyk od podciśnienia sprawdzony?
Bo jeśli z innym silnikiem dobrze było, a z nowym źle to raczej sprawa podciśnień.
Ps. Po wymianie sprężyny K1 zaczął twardo zmieniać biegi.
U mnie chyba już konwenter siadał.
w/g schematu wszystko się zgadza, ale w poniedziałek sprawdzę układ wakuometrem dokładniej czy nigdzie nie ucieka podciśnienie. auto nie ma takiego ciągu, coś je muli. może również konwerter siada już. powiedz coś więcej o tej sprężynie K1.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

Nie sugeruj się moimi przypadkami bo wymienisz części tak jak ja i nici z tego.
Lepiej jakiegoś porządnego skrzyniarza.
Tu masz trochę wiadomości:
http://transtec.com/tech_insert/94642.pdf
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... repair.pdf

na rys. nr 16 zawór K1 to nr3
Thttp://w126.pp.ru/akp722.pdf
Tyle że ten zawór jest od przełożenia z 2 na 3
Ja bym obstawiał podciśnienia
poczytaj http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6969.htm

A jak się zdecydujesz na wymianę to jest prosta i w miarę tania

http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dzięki serdeczne za link do benzworld, szukałem właśnie tego materiału ale nie mogłem sobie przypomnieć gdzie to czytałem. a zmiana z 2 na 3 faktycznie twardsza jest, ale to tak miałem od początku kiedy pamiętam. dam znać jak postępy w naprawie.

ps. plusy dziś rozdaje :-D
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
alkapone44
Posty: 71
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:00
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: alkapone44 »

Koledzy podłączę się pod temat K1 i szarpania, Mianowicie jeżeli K1 jest wymienione na niewłaściwe to pogarsza sprawę, otóż do każdej skrzynie praktycznie jest inne na stronie benzworld podany jest numer K1 126 270 77 44 czy jakoś tak i jest to sprężyna dedykowana do benzyniaka i według EPC np. w201 3.2 amg w124 e500. Ja wymieniałem K1 i K2 w W124 i regulowałem modulator i efekt jest rewelacyjny. Po Vin'ie można dobrać odpowiednią ;) Pozdrawiam
Mercedes S210 220 CDI '00 ASB
Mercedes W124 250 D '88 ASB

http://w210.pl/viewtopic.php?t=8329&sid ... c47ca900eb
Awatar użytkownika
wodii
Posty: 110
Rejestracja: 1 wrz 2014, o 12:54
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Regulacja modulatora skrzyni 722.4

Post autor: wodii »

Witam

Ja od kilku dni borykam się z problemem skrzyni w moim 300D. Na chwilę obecną jest już nowy filtr oraz olej. Skrzynia nie reaguje na wciśnięcie kick downa oraz bardzo szybko zmienia biegi, przy 60 km/h mam już 4 bieg. Przy redukcji wybierakiem na 3 i 2 jest prawidłowa reakcja. Mam ciężkie dojście do kanału ale oględziny nie wykazały żadnych usterek: przewody ciśnieniowe na miejscu, instalacja podciśnienia sprawna, linka od skrzynie nie jest luźna. Naprężyłem mocniej linkę, jednak skrzynia na to nie zareagowała.
Co może być przyczyną takiej pracy skrzyni? Regulować modulatorem?
VIN - WDB2102161B469355 E270CDI
EX - WDB2100201A249483 E300D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości