raaza pisze:Witam, akurat mam wyciągniętą skrzynię manualną. Możecie powiedzieć jakim olejem ją najlepiej zalać i ile wchodzi?
Vin w podpisie, pozdrawiam.
Jesem już po wymienie, ale im wiecej tematów czytam tym mam większe wątpliwości czy dobry olej zalałem do skrzyni i mostu.
Ktoś podaje VIN i dostaje info jaki olej. No to porównuje modele z podpisów (o ile są).
Do e230 norma MB 235.0 do e200 kompresor norma MB 236.2.
Mam E200 (136KM)z manualną skrzynią, skrzynie i most zalalałem Mobil Mobilube HD-A 85W90.
Źle czy dobrze?
No i w sumie nie wiem o co chodzi z tymi specyfikacjami. Patrze i nic z tego nie wynika
Chciałbym zmienić olej w skrzyni i w moście, jaka norma podchodzi dla mojego Vinu/silnika/rocznika?
Vin w podpisie
I przy okazji, skąd można się tego dowiedzieć? (poza pytaniem na forum )
Dzięki W-K, na wszystkich które znalazłem na etykiecie informują że to do automata, ja mam manuala.
Czym grozi jazda na tym co mam? Zlać stary i zalać nowy, czy wymagane jest przepłukanie czymś?
Nie patrz na napis na butelce tylko na specyfikacje. W-K napisał Ci, że jest ok. A te berbeluche 85w90 wylej z tej skrzyni, i tak już pewnie się spieniła i śmierdzi
Dzięki Panowie, olej w drodze.
A tak łopatologicznie to jak mam sobie sprawdzić jaka jest specyfikacja do mojej skrzyni?
Linka mam oczywiście tylko klucza do dalszego postępowania brak
namngo, jest coś takiego jak baza informacji warsztatowych mercedesa zwana WIS lub podobnie.
W latach produkcji Twojego pojazdu MB miał podpisaną umowę z Castrolem i skrzynie były zalewne TQ spełniającym normę 236.2
Oleje posiadające tą normę mają odpowiednie dodatki wpływające ponoć pozytywnie na synchronizatory w skrzyni. Zaznaczę że są wykonane z czegoś jak stop brązu, ale mniejsza oto z czego, ważne że są miękkie.
Dodatki zawarte w normie 236.2 pozytywnie wpływają na w/w. Co i tak nie chroni ich przed niedbałym operowaniem lewarkiem biegów.
Tyle z własnego doświadczenia. Jeśli gdzieś namazałem głupot proszę mnie poprawić.