automatyczna skrzynia biegow

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

KALIMERA
Posty: 26
Rejestracja: 17 lut 2008, o 23:23

automatyczna skrzynia biegow

Post autor: KALIMERA »

w tym tygodniu zablokowala mi sie automatyczna skrzynia biegow trzy razy,czyli automat nie przezucal biegow samochod jechal na jednym biegu ani nie mozna bylo ich przelonczyc samemu tiptronikiem.Po zatrzymaniu auta zgaszeniu i odpaleniu silnika automat zaczynal pracowac normalnie bez zadnego problemu.Jest to E-270CDi z 2002r. Co ztym zrobic ??? Prosze o wasze rady!!!
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

odczytaj pamięć błędów sterownika automatycznej skrzyni.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
e320cdi

Post autor: e320cdi »

Mój też tak czasem ma to AWARYJNY TRYB PRACY SKRZYNI ! Zgaś go odczekaj kapkę przeżuć na P i odpal i będzie wszystko git czasem ten typ tak ma :)
luki79
VIP
Posty: 250
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: luki79 »

tryb awaryjny nie załącza się ot tak po prostu, bo ten typ tak ma. Coś powoduje jego załączenie i chyba warto by było to sprawdzić.
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
jędrek
Posty: 15
Rejestracja: 3 mar 2008, o 21:52
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jędrek »

Mam podobny problem.
Podczas jazdy zapalaja sie lampki od :"ABS" , hamulca ręcznego i ETS
skrzynia nie zmienia biegów moge tylko jechac na D i R
w pozycji N auto nie wchodzi wogule na obrty.

Prosze o pomoc w zlokalizowaniu usterki

MOJE AUTO TO : MB w 210 automatyczna skrzynia biegów(5) 1997r
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Sprawdż napięcie ładowania akumulatora . W przypadku usterki alternatora i spadku napięcia w instalacji moduły ABS , ETS i inne zaczynają się wyłączać ( świecące lampki tych systemów oznaczają ich wyłączenie , usterkę ) . Przy zbyt niskim napięciu komputery ,,świrują,, . Sprawdż także w skrzynce z komputerami (komora silnika po stronie pasażera) pierwszy moduł , są na nim widoczne bezpieczniki , wyjmij go z plastikowej obudowy i sprawdż ścieżki drukowane na płytce czy nie ma przerwy lub śladu przegrzania . Poniżej załączam Ci rysunek z skrzynką komputerów , moduł o którym piszę ma nr. 56 i zaznaczyłem go zieloną strzałką . Co do pozycji lewarka ,,N,, , to działa wtedy blokada obrotów silnika i maksymalnie wkręcisz silnik o ile pamiętam do 3- 3,5 tys. obrotów .

Pzdr.
Załączniki
Skrzynka   komputerów.JPG
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
KALIMERA
Posty: 26
Rejestracja: 17 lut 2008, o 23:23

Post autor: KALIMERA »

Najgorsze jest to ze zaczelo sie to wszystko dziac po wymianie akumulatora,ma on trzy miesiace a juz cztery razy go ladowalem. W samochodzie ladowanie mam idealne,nigdzie nie traci pradu,nawet bylem reklamowac akumulator facet w hurtowni tez sprawdzil wszystko, wszystko bylo ok. ale i akumulator zdazyl sie naladowac niedziwne skoro przejechale 100km co mu powiedzialem bylo to we wtorek i od tej pory mam problem z moim automatem dzis tez mi sie przyblokowal.
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

sprawdź po VIN'ie czy nie powinieneś mieć tzw. "akumulatora o zwiększonej pojemności" niestety nie wiem jakie powinien mieć parametry ale być może w tym tkwi problem.

Poza tym skrzynia może wchodzić w tryb awaryjny z powodu starego oleju, który stracił swoje właściwości (informacja z ASO), niestety skutkiem jazdy na zużytym oleju jest w toku dalszego użytkowania uszkodzenie hydrauliki w skrzyni a w następstwie elektroniki co ogólnie prowadzi do katastrofy i wydatku rzędu 2-4 tys. zł.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

KALIMERA pisze:Najgorsze jest to ze zaczelo sie to wszystko dziac po wymianie akumulatora
Najlepiej zrób tak jak wcześniej pisał luki79 , tzn podjedż i podłącz samochód pod komputer , może wyskoczą błędy które złapał sterownik skrzyni . Po odczytaniu ich i wykasowaniu okaże się , czy przyczyną była wymiana akumulatora , czy też zapiszą się nowe błędy :-( . Niestety producenci samochodów przeładowując je elektroniką uzależniają nas od serwisów , które za każde podpięcie pod kompa ściągają kasę z klientów :evil: . Przy okazji pytanie standardowe i oklepane , czy sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni biegów :?:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
KALIMERA
Posty: 26
Rejestracja: 17 lut 2008, o 23:23

Post autor: KALIMERA »

AKUMULATOR MAM 12V 100Ah olej i filtr wymieniany 20.11.06 mam na nim przejechane okolo 40 000km

[ Dodano: 2008-04-13, 19:02 ]
po podlaczeniu do komputera wyskoczyl blad czujnika obrotow,jak sie nie myle RPM sensor n3 Y3/6L1 n2 Y36/L2,i blad biegu drugiego.Moze ktos wie jaki jest koszt naprawy tego. Bo po skasowaniu bledow znow mialem ten sam problem

[ Dodano: 2008-04-18, 16:42 ]
dzis znow wyskoczyly mi bledy P2200-czujnik predkosci w skrzyni jednego z elementow bieg drugi P220A-czujnik predkosci obrotowej skrzyni P2502-wlozony bieg nieprawidlowy,czymoze ktos wieco mam wymienic zeby to zlikwidowac,bo poskasowaniu tych bledow pojawily sie one drugi raz??? Czy przyczyna jest zle dzialajaca plyta elektryczna?Czy trzeba ja wymienic? Skrzynia 722.6 ile kosztuje taka plyta i wymiana. PROSZE O WASZE RADY...
pitbolek
Posty: 1
Rejestracja: 6 maja 2008, o 01:02
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: pitbolek »

witam mam problem z 320 cdi 00r jechalem zapalily mi sie kontrolki abs +bas i po zgaszeniu silnika nie moge go ponownie odpalic i nie moge zmienic polozenia lewarka z P na nic innego :((
PIOTRUŚ
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 5 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: PIOTRUŚ »

ja mam aku 95A
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, o 17:32 przez PIOTRUŚ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
drv
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 10 kwie 2008, o 21:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: drv »

PIOTRUŚ pisze:ja mam aku 760 ah wiec 100 troche przymała jest :-P ale ja sie nie rozumiem na tym :roll:
Chyba 760A rozruchu, a nie Ah
MB 1999r. W210 E240 V6 Avantgarde
Obrazek
ytelak
Posty: 3
Rejestracja: 7 kwie 2008, o 00:04
Lokalizacja: Opole

Post autor: ytelak »

Witam,
mialem podobny problem automat nie przerzucał a okular mulił po wymianie przepływomierza powietrza koszt 1038 PLN problemy zniknęły okular znowu odżył :lol:
W210,Avantgarde E 300T TD, 17" OZ Racing
prezes28
Posty: 11
Rejestracja: 7 maja 2008, o 16:15
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: prezes28 »

Witam. czy ktos mi moze powiedziec co to sa czujniki polozenia walu(autko czasem drga) i slychac tykanie przy ukladzie hamulcowym w komorze silnika. dieki ;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości