Najlepszy silnik !

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

krzychus3, jak robisz spore przebiegi szczególnie w trasie to szukaj CDi.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

krzychus3, W tym budżecie mądre CDI zdecydowanie odpada.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

prelezabiusz, nie wiedziałem jaki jest budżet :P
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
krzychus3
Posty: 65
Rejestracja: 3 lut 2014, o 01:29
Lokalizacja: WDB2100171A323730

Post autor: krzychus3 »

Dojazd do pacy i powrót, dziennie około 100km cykl mieszany , czyli przejazd przez wioski i miasto . W tym budżecie nie myślę o jakiejś bogatej wersji, auto ma jak najwięcej bezawaryjnie przelatać i musi miec klimatyzację.
A możecie mi jeszcze podpowiedzieć takie małe porównania 2.2D bez turbo na pompie boscha (czesto widzę w ogloszeniach że ludzie zmieniają z lucasa) porównać do 3.0D ? Bo jeżeli np 2.2D ma palić 7-8 a 3.0D 8-9 to chyba lepiej za ten litr czy półtora w róznicy spalaniu miec większy komfort i dynamikę?
E290 TD sedan 1996r ASB

WDB2100171A323730
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

jacekm7 pisze:krzychus3, jak robisz spore przebiegi szczególnie w trasie to szukaj CDi.
A ja nie wwidziałem tej Twojej odpowiedzi heh, a odpowiadałem na tą: [/quote] :mur:

krzychus3 pisze:Ma w miarę jechać i być ekonomiczny. 2.2D nie za bardzo bym chciał , to już bardziej 3.0D lecz jeśli ma palić tyle co 3.0td to uważam ze najlepszym wyborem chyba jednak bedzie ten 2.9. Co do CDI nie jestem przekonany .


Tośmy się dogadali :) :rotfl:

[ Dodano: 2014-02-05, 11:51 ]
krzychus3, Na forum jest temat o spalaniu 2.2d i spalaniu 300td (porównywalne z 300d). Napewno 300D już mozna w miare swobodnie pojezdzić, TD to już zasuwa. 220d pod wzgledem dynamiki to masakra chyba że nie przeszkadza Ci osiaganie setki w blisko 20 sekund. jesli wybierzesz 220d to raczej polecałbym manual bo w przypadku automata nie przerobisz z lucasa na boscha jakby sie zaczelo sypac (naprawy potrafia kosztować tysiace zł). Tak jak będziesz użytkował auto i jeśli zależy Ci na przystępnym spalaniu to najlepszą opcją jest zadbane 220CDI ale na to trzeba położyć zazwyczaj ponad dyszke, nawet 14-15 za naprawde ładny egzemplarz. 2.9 w twoich możliwościach finansowych, trybie jaki bedzie jeździł to jest rozwiązanie idealne i fajnie to lata. Ja mam 250TD - bardzo rzadki okaz w okularach 150 km i 280 m. obr. jezdzi to podobnie i pali podobnie jak 2.9 i powiem Ci jest spoko. I odpłaca się bezawaryjnością. W trasie te silniki palą w granicach 6-6,5 litra jak nie deptasz nie wiadomo jak, a w mieście pokroju zakorkowany wrocław mieszczą się w 10. Moje średnie spalanie na dystansie blisko 40 tys km wychodzi 8.45 a odkąd zmieniłem stacje na taka z czystym i lepszym paliwem nie przekracza średnio w cyklu 50/50 8 litrów (od 7.7 do 8.3).
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
hrust21
Posty: 70
Rejestracja: 4 lip 2008, o 12:00
Lokalizacja: slupsk

Post autor: hrust21 »

nie miałem możliwości poruszania się 2.9 TD ale za to mogę ci powiedzieć ze 2.2D oraz 2.5D bym odrzucił od razu [brak mocy] żeby cos wyprzedzić potrzebujesz naprawdę dobrego odcinka oraz piłowania tego silnika, aktualnie po tych dwóch nieudanych próbach jestem posiadaczem 3.0TD, faktem jest ze trochę diesla połknie ale nie jest to tragedia w porównaniu do 2.2 d i 2.5 d nie odczuwam dużej różnicy w portfelu za to jest ogromna rekompensata mocy. wystarczy ze leciutko pedał gazu wciśniesz a inna osobówka widzi twoja tylna cześć auta. Czytając watki na forum i biorąc pod uwagę szczególnie spalanie wybrałbym oczywiście 2.9 TD, lecz jestem bardzo zadowolony z 3.0 TD i nie zamieniłbym go na inny. Co do 3.0 d się nie odniosę bo nie mam pojęcia o tym silniku.
E300 TD Avantgarde `97
WDB2100251A523204
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

na dzień dzisiejszy szukałbym tylko polifta, ceny mocno spadły
jest większe prawdopodobieństwo znalezienia sensownego auta...

Silnik bez różnicy zależy co do czego komu potrzebne i na co kogo stać, sprawa indywidualna :D
Obecnie sporo osob interesuje sie przedliftem w benzynie są mniej zajeżdżone niż diesle w tych rocznikach...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
marbie
Posty: 83
Rejestracja: 31 paź 2013, o 11:26
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: marbie »

hrust21 pisze: 2.2D oraz 2.5D bym odrzucił od razu [brak mocy] żeby cos wyprzedzić potrzebujesz naprawdę dobrego odcinka oraz piłowania tego silnika,
Zostałeś obdarzony zajechanym egzemplarzem. Moje 2.2d z przebiegiem 105 tyś daje sobie super radę z wyprzedzaniem. Owszem pocisk to nie jest, ale od 2,5 tyś obrotów zbiera się bardzo dobrze, a to nie sa jakies kosmiczne obroty dla tego silnika. A i ewentualna wymiana turbo czy wtrysków z CDi odpada :)
11 lat z BMW, a teraz Mercedes :)
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

marbie, Pozostaje tylko lucas, chyba że już mieniłeś na boscha.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

marbie pisze:Zostałeś obdarzony zajechanym egzemplarzem. Moje 2.2d z przebiegiem 105 tyś daje sobie super radę z wyprzedzaniem.
przejedz sie 320cdi to jak wsiadziesz spowrotem do swojego to pomyslisz ze jest uszkodzony :D
marbie
Posty: 83
Rejestracja: 31 paź 2013, o 11:26
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: marbie »

tonidriver pisze:
marbie pisze:Zostałeś obdarzony zajechanym egzemplarzem. Moje 2.2d z przebiegiem 105 tyś daje sobie super radę z wyprzedzaniem.
przejedz sie 320cdi to jak wsiadziesz spowrotem do swojego to pomyslisz ze jest uszkodzony :D
Ja nie porównuje e220 do 2.2 cdi i dobrze wiem jaka jest różnica.

[ Dodano: 2014-02-06, 12:57 ]
prelezabiusz pisze:marbie, Pozostaje tylko lucas, chyba że już mieniłeś na boscha.
Wiem, że Lucas to pięta achillesowa, ale jest szansa, że jeszcze wytrzyma 100 tyś. w moim przypadku.

[ Dodano: 2014-02-20, 21:28 ]
Wszyscy tak piętnują pompy epic, ale prawda jest taka, że gdyby nie te pompy to jazda zamulonymi E220 była by już całkiem poniżej przeciętnej (mówię o przyspieszeniu).
Ostatnio zmieniony 5 mar 2014, o 14:09 przez marbie, łącznie zmieniany 1 raz.
11 lat z BMW, a teraz Mercedes :)
krzychus3
Posty: 65
Rejestracja: 3 lut 2014, o 01:29
Lokalizacja: WDB2100171A323730

Post autor: krzychus3 »

powiedzcie mi jak ma się jeszcze takie małe porównanie 2.2 CDI do tego 2.9TD ?
Pytam z racji gdyż łatwiej znaleźć zadbanego wizualnie 2.2 CDi od takiego z silnikiem 2.9
E290 TD sedan 1996r ASB

WDB2100171A323730
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

krzychus3, patrz zeby byl zadbany mechanicznie a nie wizualnie :) CDi lepsza kultura pracy, nizsze spalanie ale delikatniejszy na paliwo co za tym idzie częstsze ingerencje w układ wtryskowy. Ja na razie na swojego CDi nie mogę narzekać wiec na 2.9 na pewno bym sie nie przesiadl i nie sluchaj ze 2.9 w automacie pali 6l,
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Damian86 w210 »

ja tam wolę by był zadbany wizualnie, mechanikę się ogarnie po taniemu (używki itp) a z blacha tego się nie zrobi :(

Pozdro
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
sanon
Posty: 1168
Rejestracja: 24 mar 2009, o 04:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sanon »

Damian, czyli wolisz stac z wyglaskanym lakierem w polowie drogi, albo w rowie, niz dojechac bezpiecznie zardzewialym? Wiekszej glupoty juz nie slyszalem. Najpierw zaczyna sie od mechaniki, ktora ma wply na bezpieczensto, a potem mysli i glaskaniu reszty.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości