Powietrze w przewodach-oringi, przewody wymienione..

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Vigor
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2008, o 10:55
Lokalizacja: Głogów

Powietrze w przewodach-oringi, przewody wymienione..

Post autor: Vigor »

Witam. Koledzy mam spory problem. W przewodach paliwowych pokazuje mi sie powietrze. Podczas pracy silnika w przewodzie od filtra paliwa do pompy a po ok 10min postoju widać znaczny brak paliwa w przewodzie od góry filtra do podgrzewacza.Nie wiem czy paliwo sie cofa w stronę podgrzewacza (jeżeli tak to co może być przyczyną) czy może łapie od filtra. Wymieniłem już wszystkie przewody i nic:( Co to może być? 2.2 diesel
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

Co prawda to bylo dawno ale mialem wadliwy filtr paliwa jeszcze w w124 i gdzies miedzy uszczelka a gwintem pobieral sobie powietrze-ale moj rano koslawo chodzil
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Vigor
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2008, o 10:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Vigor »

Dodam że filtr paliwa również wymienialem. Podejrzenie pada na uchwyt filtra paliwa ale proszę o wypowiedź bardziej doswiadczonych kolegów bo nie chce sie pchać w kolejne koszta.Mechanik sugeruje zamontować zawór zwrotny zaraz przed podgrzewaczen ale przecież żadne rozwiązanie jeżeli powietrze idzie z innego miejsca.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Vigor pisze:Mechanik sugeruje zamontować zawór zwrotny zaraz przed podgrzewaczen
nie tedy droga. to druciarstwo, trzeba wyeliminowac przyczyne. przewody od grodzi do podgrzewacza wymieniales? te czarne.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

A o-ring przy termostacie paliwa :?: Jest przed podgrzewaczem idąc od filtra...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy od filtra do termostatu paliwa tez jest powietrze? czy tylko od filtra do pompy?
Vigor
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2008, o 10:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Vigor »

Wymieniłem wszystkie przewody.Przy orginalnych jest komplet oringow, chyba że jest coś czego nie zauważyłem.Powietrze pojawia sie podczas pracy silnika w przewodzie od filtra do pompy a gdy wyłącze silnik po ok 10min już widać w przewodzie od filtra do podgrzewacza. Może ta śruba co mocuje filtr? Tam są oringi.Komputer nie rejestruje błędu. EPC jeszcze sie nie wyświetla. Może spróbować silikonem uszczelnic wokół śruby na próbę? Jak złapie powietrze to faluja obroty i czasami lekko przytnie podczas jazdy.
Awatar użytkownika
Marcin13736
Posty: 275
Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin13736 »

ŻADNYCH SILIKONÓW! Możesz uszkodzić pompę jak coś się dostanie do niej. Skoro między filtrem a pompą masz pęcherzyki a przed filtrem ich brak, to już bardzo zawężone poszukiwania. Trochę cierpliwości- sprzwdź wszystko powoli, musi być gdzieś nieszczelność. TAM NIE MOŻE BYĆ POWIETRZA! U siebie kiedyś w C-klasie wymieniałem przewody, bo miałem powietrze. Wcześniej uszczelniałem pompę Bosch'a i potem było lux.
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

zauważyłem u siebie to samo po odkręceniu ramienia mocującego filtr paliwa-też obstawiam tą śrubę- może podkładka miedziana pomoże...
Vigor
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2008, o 10:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Vigor »

To "sprawdzanie powoli" u mnie rowna sie już wszystkimi wymienionymi przewodami. Jako ciekawostkę powiem Wam że facet z serwisu mercedesa telefonicznie powiedział mi że powietrze ma być :) Trochę to dla mnie śmieszne bo parę miesięcy temu jeszcze powietrza nie bylo.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Zadzwoń do innego serwisu. ;-)
Tam powietrza być nie może...

Przy zbiorniku paliwa jest jeszcze pompa paliwowa. Dla pewności ją też możesz sprawdzić, ale to na samym końcu raczej. Pierwsze co, to szczelność wężyków pod maską.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

zobacz w ogole czy na srubie od filtra paliwa masz oringi i w jakim sa stanie. jak wymieniasz filtr to w komplecie je masz.
Vigor
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2008, o 10:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Vigor »

Fabek z tymi oringami przy filtrze paliwa to tez nie to. Filtr paliwa wymieniam zawsze przy okazji wymiany oleju (zaden koszt a z glowy) wiec zawsze jest w miare nowy. Powiem wiecej po wymianie przewodu od grodzi odrazu pomyslalem ze to moze byc przez filtr i zmienilem - efekt znany - nic z tego powietrze dalej jest. I teraz kolejne spostrzezenie - po dluzszym czasie w przewodzie od filtra do podgrzewacza z obydwu stron widac powietrze (co na zdjeciu) a od filtra do pompy powietrza brak. Pan z innego serwisu stwierdzil ze to moze byc sprawa nieszczelnosci podgrzewacza ale nie ma mozliwosci tego uszczelnic bo wystepuje jako calosc. ps.Zamowilem srube bedzie w czwartek bedziemy dalej probowac ;)
Załączniki
forum.JPG
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, o 17:25 przez Vigor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jezeli od filtra do pompy nie ma, a jest od filtra do podgrzewacza to podgrzewacz nieszczelny. wez na probe omin podgrzewacz i pusc przewody bezposrednio od grodzi do filtra.
Vigor
Posty: 16
Rejestracja: 19 paź 2008, o 10:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Vigor »

A jest mozliwosc uszczelnic jakos podgrzewacz czy tylko wymiana ? Tam podobno jest jakas uszczelka (od gory nie widze:/)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości