2.9 td cieknie z pompy wtryskowej BOSCH 290TD

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

wyjęcie i założenie pompy wtryskowej 2,9TD

Post autor: macies »

Witam, proszę o podpowiedz bo mam sprzeczne informacje. Musze oddać pompę wtryskowaą do uszczelnienia. Powiedział mi gość co ma uszczelnić, że nie ma problemu przy wyjmowaniu pompy tylko zaznaczyć jej położenie i poźniej spowrotem zamontowac.
Natomiast mój mechanik twierdzi ze po takiej robocie to nie odpali samochód, że trzeba zrobić regulację. Kto ma rację ?
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

uszczelnienie pompy 2,9 poznań

Post autor: jarecki500 »

i w końcu mnie to dopadło...
robił ktoś to w poznaniu lub okolicach? możecie polecić kogos? i jakie maja ceny?
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

najlepszym sposobem na umycie pompy z tłustej ropy jest benzyna ekstrakcyjna.
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

widze ze nikt z poznania nie robił pompy... to ciekawe :)
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Spróbuj podokręcać wszystkie śruby od pompy, bo wydaje mi sie ze przestała mi cieknąc pompa :mrgreen:
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

juz zlokalizowałem wyciek... ale w tym miejscu nie ma czego dokręcać :-(

mianowicie od spodu jest na pompie taki korek jakby plastikowy (ja wiem ze to nie korek ale tak wygląda) i na 99,99% spod tego tego korka mi sie sączy ropka... jakby było gdzies zdjęcie takiej pompy to bym pokazał skąd to leci
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Wiem o co chodzi, No to chyba dobra wiadomość bo nie trzeba całej pompy wyjmować do uszczelnienia tego ...
Obrazek
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

tam nie ma jak reki włożyc nawet i czy dobra wiadomośc??? czemu tak myslisz? nawet nie wiem czy są tam jakieś śrubki żeby to rozkręcić i jakie uszczelki (oringi) tam szukać? tak to wygląda jakby spod 5 leciało... z rysunku nie widze czy można to zdemontowac?
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
kiedrro
Posty: 27
Rejestracja: 11 lis 2010, o 23:33
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: kiedrro »

tak ja ostatnio dawałem cała pompę do uszczelniania akurat element u ciebie uszczelnią ci bez problemów i bez wyjmowania jest on na dwa imbusy jeżeli pamiętam
Mercedes E290TD Elegance Pakiet AMG
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

ja tez juz jestem umowiony na uszczelnienie kompletne czyli wymiany wszystkich oringów ale kosztowac to bedzie 400zł plus 250 demontaz montaz pompy
nie wiem jak tam sie wogole dostac a umowiony jestem na przyszły tydzien... kurde zeby sie tak dało to bym to zrobil...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
wiesiek290
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2008, o 17:03
Lokalizacja: kikół

wycieki z pompy wtryskowej 2,9 td

Post autor: wiesiek290 »

witam wszystkich.mam problem z wyciekiem pompy wtryskowej z pod czarnego plastiku tam gdzie wchodza kable w moim mietku 2.9 td. odkrecilem ten plastik a potem gorny dekielek na pompie a tam zonk.wlutowane sa kable w sterownik i nie da rady wymienic tych oringow.Moze ma ktos rade na ten wyciek. :cry:
Awatar użytkownika
klejk1
Posty: 23
Rejestracja: 5 sty 2009, o 20:09
Lokalizacja: Zach-Pom Gryfice

Post autor: klejk1 »

Witam, mam spory problem. Ostatnio zaóważyłem wycieki z pompy wtryskowej. Ropa wyciekała z pod dekielka nastawniki i i z pod nastawnika, a wiec postanowiłem wymienić dwie uszczelki kształtowe. Popełniłem spory błąd podczas wymiany ponieważ nie zaznaczyłem pozycje nastawnika względem pompy. Teraz po złożeniu wszystkiego, Auto nie pali. Na początku silnik załapywał, ale strasznie szarpał i po zaledwie 4 sekundach gasł. Z tego co wyczytałem praktycznie nie dam rady wrócić do orginalnej pozycji nastawnika. Jest jakiś ratunek oprócz wymiany całej pompy? Bardzo proszę o pomoc.

Powalczyłem dzisiaj troche z tą kalibracją nastawnika i udało się:D Autko pali bez problemu na luzie trzyma ładnie obroty no i sprawdzałem spalanie, wszystko jest jak należy. Co najważniejsze w końcu pompa sucha:)
Mercedes Benz Classic E290 TD 1997 r. kombi
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Skoro auto już pali to zasuwaj do mechanika na kompa aby ustawił dobrzę dawkę. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
klejk1
Posty: 23
Rejestracja: 5 sty 2009, o 20:09
Lokalizacja: Zach-Pom Gryfice

Post autor: klejk1 »

Sprawdzałem spalanie i wyszło mi 7,5 litra na mieście mieście i ok 6,5l na trasie. Jeżeli jest zła dawka paliwa, jakie są jej objawy i czy może to spowodować jakieś większe usterki? Dodam że silnik pracuje równo i w czasie jazdy nie odczówam żadnych szarpnięc czy spadków obrotów. Testowałem prędkości do 180 i wszystko było ok.
Mercedes Benz Classic E290 TD 1997 r. kombi
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

klejk1 pisze:Sprawdzałem spalanie i wyszło mi 7,5 litra na mieście mieście i ok 6,5l na trasie. Jeżeli jest zła dawka paliwa, jakie są jej objawy i czy może to spowodować jakieś większe usterki? Dodam że silnik pracuje równo i w czasie jazdy nie odczówam żadnych szarpnięc czy spadków obrotów. Testowałem prędkości do 180 i wszystko było ok.
Jak avangade zalecalbym sprawdzenie nawet jesli jest oki. Bedziesz mial pewnosc ze jest jak nalezy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości