Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

[quote="TataDama"]Witam,
!

A mój silnik po regeneracji głowicy i wtrysków tuż po odpaleniu pracuje miękko jak aksamit.
Po 1-3minutach zaczyna klekotać.
:[/quote]

Ciekaw jestem i to bardzo :padam: Czy cos robiles w sprawach owego klekotu?? :padam:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ZGred
Posty: 133
Rejestracja: 6 lip 2011, o 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ZGred »

Witam
Odświeżam trochę temat, czy ma ktoś w zasięgu taki termistor bo z tego co się orientowałem nie do dostania o tej charakterystyce w tej obudowie ...
WDB2100251A620621
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Tą wtyczkę w lewo ? czy wyszarpnąć ? bo nie mogę jej ściągnąć ... :chytry:

Obrazek
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

phan, lepiej nie próbuj nią kręcić.

zdejmij najpierw metalową obrączkę i wtedy ciągnąc do siebie wtyczka zejdzie.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Cześć
Witam wszystkich w oczekiwaniu urlop :)
Temat dość stary ale właśnie i mi się trafiło.

Opiszę objawy mojej trzysetki (97 rocznik):
Przy zimnym silniku jest OK, ale jak się silnik zagrzeje i w czasie jazdy puszczę pedał gazu, np. na krzyżówce, to zdarza się, że podczas równej pracy, silnik się "przydusi" i z rury puści biały kłąb dymu. Tak samo jak powoli naciskam pedał gazu, jak wcisnę szybko, to tego nie czuć.

Dzieje się to tylko czasami, ale mam wrażenie, że coraz częściej.

Wymieniłem przewody od paliwa i podciśnienia.

Dzisiaj odebrałem auto po diagnostyce, na sprzęcie HELLA GUTMANN.
Oto co wyszło. W skrócie: "błąd czujnika temperatury paliwa"

Obrazek

Obrazek

W raporcie są wymienione "możliwe skutki" (screen 2) i wychodzi na to, że to może odpowiadać za takie zachowanie silnika

Zaoferowali mi wymianę zaworu gaszenia za jedyne 770 zł + robocizna, bez gwarancji, że to rozwiąże problem z przyduszaniem się silnika.

Jakie jest Wasze zdanie, wchodzic w to ?
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Temp. paliwa to jeden z podstawowych parametrów dla sterownika silnika. Fajnie byłoby zobaczyć jaką temp. paliwa widzi teraz komputer, czy czujnik jest na rozwarciu wtedy będzie widział -37 st. C. Biały obłok to może być to, nieprzepalone paliwo, na ciepłym silniku ustawiony ma taki kąt, że chodzi na ssaniu i zalewa go paliwem.

Taka robota bez gwarancji to nie robota. Szukaj używki sprawnej za małe pieniądze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Hej
Samego zaworu chyba się nie kupi, przeczytałem już cały internet...
Ale może jakby kupił np. to ;)
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-merce ... 51241.html
Zawsze to kilka stówek w kieszeni.
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

grzegorz2404 pisze:

Zaoferowali mi wymianę zaworu gaszenia za jedyne 770 zł + robocizna, bez gwarancji, że to rozwiąże problem z przyduszaniem się silnika.

Jakie jest Wasze zdanie, wchodzic w to ?
Nim zdecydujesz sie na wymiane gaszaka, to warto sprawdzic sprawnosc termistorka ktory to jest czujnikiem temperatury paliwka. Otoz zdejm z gaszaka te 4 pinowa okragla wtyczke i sprawdz rezystancje owego czujnika( na 1i 4 pinie)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

grzegorz2404, zobacze chyba mam jeszcze taki zawór gaszenia, na pewno był sprawny.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
grzegorz2404
Posty: 80
Rejestracja: 21 kwie 2010, o 14:19
Lokalizacja: Żarów

Post autor: grzegorz2404 »

Hej
Gawra - spróbuję zmierzyć rezystancję tego termistora, na pinach 1 i 4. Wartości gdzieś znajdę chyba na forum, taki post już chyba był (?). Dostęp do pinów chyba powinien być bez ściągania kolektora.
fabek - byłoby super
WDB2100251A430070
E 300 TD automat
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

grzegorz2404 pisze:Hej
Gawra - spróbuję zmierzyć rezystancję tego termistora, na pinach 1 i 4. Wartości gdzieś znajdę chyba na forum, taki post już chyba był (?). Dostęp do pinów chyba powinien być bez ściągania kolektora.
fabek - byłoby super
Mozesz rownez zrobic taki myk sprawdzajacy stan owego czujnika;
ominac podgrzewacz paliwka, doprowadzajc je bezposrednio do wstepnego filterka, wowczas to termistorek(czujnik) bedzie przekazywal stala wielkosc do kompa i zobacz jak bedzie zachowywal sie silnik - wnioski??
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Podepnę się do tematu. Pisałem wcześniej i w innym temacie o mojej Merc ,że gaśnie w czasie jazdy. Podejrzewałem zapowietrzanie się układu. Filtr wymieniony, zbiornik paliwa wyczyszczony o-ringi na przewodach wymienine, podgrzewacz w głowicy ominięty. Silnik pracuje lepieij ale po osiągnięciu temp pracy czyli 90' gaśnie. Problem z "gaszakiem"? Wtyczka była zalana ropą. Po ostygnięciu silnik odpala bez problemu i tak w kółko. Pospieszyłem się z wyjęciem zaworu i nie sprawdziłem czy zanika zasilanie na zaworze czy sam zawór odcina :(. Jakieś sugestie? Coś jeszcze mogę sprawdzić? Spotkał się ktoś z takimi obiawami? Brak mi pomysłów...
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

To może jedź w końcu na diagnostykę? wydasz 5 dych i będziesz wiedział w czym problem. Skoro odpala po ostygnięciu to prawdopodobnie czujnik wału albo wałka... albo oba :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
złotek75
Posty: 74
Rejestracja: 21 lut 2012, o 17:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: złotek75 »

Ale przy uszkodzonym halu auto nie odpaliłoby ale samo by nie zgasło. Plak nie pomaga..
Złotek
MB 300TD '98
WDB2100251A643165
GracKa
Posty: 1046
Rejestracja: 20 sie 2014, o 23:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: GracKa »

kid pisze: wydasz 5 dych
u mnie 8
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości